Bereikbaarheid Spijkenisse

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Claus Plein
stadsweg
Berichten: 366
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 21:11

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Claus Plein » do 20 aug 2015, 14:32

Ah, je laat dus nog 1 km2 van de 220 km2 over?!

frenkievee
stadsweg
Berichten: 343
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 16:42
Locatie: Spijkenisse

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door frenkievee » do 20 aug 2015, 14:39

De op 11 augustus door Mourik beloofde brief van het college aan de gemeenteraad staat online!
met groet, Frank

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Techum » do 20 aug 2015, 16:41

boe! schreef:Er is maar één oplossing. :twisted:
Afbeelding
Ik zeg: volop ruimte voor uitbreiding van de Rotterdamse havens! :top:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Mark » do 20 aug 2015, 16:42

Jongens jongens, dat is allemaal al oud nieuws ;).

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Techum » do 20 aug 2015, 16:54

Het volgende kan ook.

Dan volstaat een veerverbinding:
SPOILER: TOON

Afbeelding

frenkievee
stadsweg
Berichten: 343
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 16:42
Locatie: Spijkenisse

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door frenkievee » do 20 aug 2015, 16:58

^^ Grappig, want dat is precies hoe wethouder Mourik erover denkt:
Wethouder Mourik vindt de storingen, maar ook het talrijke aantal heffingen, van de brug zorgelijk. ,,Voorne-Putten is eigenlijk net Texel, alleen wel met 150.000 mensen en een haven-industrieel complex om de hoek.''
bron: www.ad.nl
met groet, Frank

frenkievee
stadsweg
Berichten: 343
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 16:42
Locatie: Spijkenisse

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door frenkievee » vr 21 aug 2015, 9:30

Via Facebook is dit berichtje van het AD gedeeld, waarbij terecht de duidelijke vragen en opmerkingen:
Als bij een storing een SMS-je wordt verstuurd dan kunnen automobilisten nog snel een andere route kiezen, zo staat in het AD.

Pardon?! Welke andere route? Alles staat dan vast. Je kan hooguit kiezen om eventueel later naar huis te gaan. Maar een alternatieve route? Indien deze zin is toe te wijzen aan deze wethouder dan is dit wederom een misser van de bovenste plank. Een duidelijker signaal dat zij niet weet wat er speelt is er niet.
Alternatieve route? Met een Spijkenisserbrug, die ook in de spits zonder blikken of blozen gewoon open gaat voor de scheepvaart. Dan is er dus zeggen en schrijve een (1) rijstrook Spijkenisse uit beschikbaar.

En die SMS dienst had er natuurlijk al gewoon moeten zijn. Daar had Rijkswaterstaat al 16 storingen geleden (en zeker met de storingen van de Spijkenisserbrug in het achterhoofd) al in moeten voorzien.

Afbeelding
met groet, Frank

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door RSK » vr 21 aug 2015, 10:04

Techum schreef:
boe! schreef:Er is maar één oplossing. :twisted:
Afbeelding
Ik zeg: volop ruimte voor uitbreiding van de Rotterdamse havens! :top:
Ergens doet dit voorstel me denken aan de actie "Geef Lelystad terug aan de zee", die een tijdje terug was opgezet.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

the_freak
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 01 sep 2013, 13:42

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door the_freak » vr 21 aug 2015, 18:26

Volgens mij moet de a58 doorgetrokken worden richting de a29 om vervolgens langs spijkenissen en oostvoorne naar mv te lopen.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door keokiracer » vr 21 aug 2015, 18:27

Ik ga gokken dat je met A58 A59 bedoelt?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

the_freak
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 01 sep 2013, 13:42

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door the_freak » vr 21 aug 2015, 18:48

keokiracer schreef:Ik ga gokken dat je met A58 A59 bedoelt?
Uiteraard

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Mark » vr 21 aug 2015, 19:29

Hoe zie je dit voor je?

KillerDream
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 05 dec 2010, 20:56

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door KillerDream » vr 21 aug 2015, 19:59

Bedoel je zo iets?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7873
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Jackbauer1350 » vr 21 aug 2015, 20:04

^^ Ik pak nu al een zak chips om de oorlog met Oud- en Nieuw-Beijerland op de voet te volgen.

the_freak
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 01 sep 2013, 13:42

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door the_freak » vr 21 aug 2015, 20:23

KillerDream schreef:Bedoel je zo iets?

Afbeelding

Dat zou een variant kunnen zijn, in een wat meer extreme variant kun je ook onder tiengemeten door maar dat kost ook extreem geld.

Het belangerijkste is dat je mv koppelt aan de a59(dit kan in diverse varianten van spotgoedkoop tot extreem duur) met de nodige aanpassingen bij paalgraven waardoor er een tweede west-oost verbinding onstaat, en tegelijk spijkenissen ontsluit.



Die dam bij oostvoorne mag trouwens niet gebruik worden dat is een nimby paleis.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door verfmeer95 » vr 21 aug 2015, 20:26

^^ Volgens mij kan je dan voor hetzelfde geld zowel een Oranjebrug als en Blankenburgtunnel aanleggen. Heeft meer nut dan dit plan.

the_freak
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 01 sep 2013, 13:42

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door the_freak » vr 21 aug 2015, 20:28

verfmeer95 schreef:^^ Volgens mij kan je dan voor hetzelfde geld zowel een Oranjebrug als en Blankenburgtunnel aanleggen. Heeft meer nut dan dit plan.

Nee dit plan zorgt voor een bypass zonder eindeloos door de haven moeten slingeren, hoe vaak ligt de botlekbrug in storing? Hoe vaak staat er file op de a15? Er is ruimte en behoefte aan een bybass om de aorta te ontlasten.


Naar mijn idee moeten we niet richting de a20 denken maar richting een freeway to germany.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Mark » vr 21 aug 2015, 20:37

Het probleem is, is dat je dwars door open landschappen heen snijdt. Dat is bij de 11,5 km van de A4 al een probleem. Sterker nog, dat was bij de 7 km van de A4 Midden-Delfland al een struikelblok voor tientallen jaren. Er is wat jaren terug al een plan geopperd om de A4 ten westen van Spijkenisse naar Klaaswaal te sturen maar dat stuitte al op enorme (milieu)bezwaren. Als je Tiengemeten erbij betrekt wordt al helemaal een lastig verhaal. Met alle respect, maar ik vermoed dat Noord en Zuid-Korea nog sneller vrede zullen sluiten dan dat zo'n snelweg überhaupt wordt overwogen ;).

Wat wel een robuust alternatief zou een upgrade van de N57 zijn richting het zuiden, maar helaas is de kans daarop ook erg klein.

the_freak
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 01 sep 2013, 13:42

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door the_freak » vr 21 aug 2015, 20:45

^^ Hou toch op, ben je wel eens op voorne-putten geweest? Er is niks maar dan ook niks bijzonders aan, zeker niet met de vieze haven industrie als buurman.

De discussie a4 md kan ik me veel meer in vinden omdat het daar echt ging om iets wat op natuur lijkt,maar voorne putten onder de rook van de haven is gewoon niks en zal nooit wat zijn, een weg meer of minder zal de gemiddelde burger niet deren, het is een gebrek aan doorzettingsvermogen :booooos: :booooos: het enige wat e hebben is een dam met de status van natuurmonument

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7873
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Jackbauer1350 » vr 21 aug 2015, 20:55

^^ Het is niet alleen natuur maar ook overlast voor naburige dorpjes. Ofwel die weg moet voor een heel groot deel A4MD-stijl worden aangelegd, dat wordt een hele dure grap.

the_freak
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 01 sep 2013, 13:42

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door the_freak » vr 21 aug 2015, 20:56

Jackbauer1350 schreef:^^ Het is niet alleen natuur maar ook overlast voor naburige dorpjes. Ofwel die weg moet voor een heel groot deel A4MD-stijl worden aangelegd, dat wordt een hele dure grap.
Wat is belangerijker een tweede ontsluiting voor de haven of een paar prutdorpjes?


Rutte en consorten moet echt eens op curus bij Li Keqiang.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7873
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Jackbauer1350 » vr 21 aug 2015, 20:59

^^ Dan kun je zoals Mark al aangaf veel beter de N57 2x2 maken. Dat is veel eenvoudiger en vooral stukken goedkoper te realiseren. Daarnaast wacht de N59 al een upgrade in de nabije toekomst waar die dan mooi op aan kan sluiten.
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op vr 21 aug 2015, 21:02, 2 keer totaal gewijzigd.

the_freak
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 01 sep 2013, 13:42

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door the_freak » vr 21 aug 2015, 21:01

^^ De n57 gaat de verkeerde kant op en omrijden via de n57 en vervolgens de n59/a59 pakken is enorm om en dat vind mijn baas niet oke in de tijd van dure diesel.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Palance » vr 21 aug 2015, 21:04

the_freak schreef: Hou toch op, ben je wel eens op voorne-putten geweest? Er is niks maar dan ook niks bijzonders aan, zeker niet met de vieze haven industrie als buurman.
Ik weet 100% zeker dat Mark zeer goed bekend is op Voorne-Putten. En ik ook. En het eiland heeft zeker heel veel mooie plekjes.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

the_freak
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 01 sep 2013, 13:42

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door the_freak » vr 21 aug 2015, 21:06

^^ Er waren zoveel mooie plekjes waar nu een snelweg ligt, het eene belang prefereert boven het andere.

Van natuur of stilte koop ik niks, met containers wel.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7873
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Jackbauer1350 » vr 21 aug 2015, 21:06

the_freak schreef:
Jackbauer1350 schreef:^^ Dan kun je zoals Mark al aangaf veel beter de N57 2x2 maken. Dat is veel eenvoudiger en vooral stukken goedkoper te realiseren. Daarnaast wacht de N59 al een upgrade in de nabije toekomst waar die dan mooi op aan kan sluiten.

De n57 gaat de verkeerde kant op en omrijden via de n57 en vervolgens de n59/a59 pakken is enorm om en dat vind mijn baas niet oke in de tijd van dure diesel.
Je had het over een tweede ontsluiting voor de haven in je eerdere post ;)
Groot deel van dat verkeer gaat richting het zuiden.


Voor de bereikbaarheid van Spijkenisse heb je gelijk als je verkeer met noordelijkere bestemming een alternatieve route wilt aanbieden voor de Botlektunnel.

the_freak
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 01 sep 2013, 13:42

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door the_freak » vr 21 aug 2015, 21:08

^^ Dat betwijfel ik toch ten zeerst, het overgrote gedeelte gaat richting het oosten niet het zuiden, wij komen nog maar heel weinig in belgie bijna alle ritten gaan richting duitsland.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Mark » vr 21 aug 2015, 21:34

the_freak schreef:Hou toch op, ben je wel eens op voorne-putten geweest? Er is niks maar dan ook niks bijzonders aan, zeker niet met de vieze haven industrie als buurman. (...)
Geboren en getogen in Spijkenisse met familie her en der op het eiland, dus dat zit wel snor.

De realiteit is nu eenmaal dat we in Nederland leven en niet in China. En in Nederland hebben we nu eenmaal te maken met andere mensen, mensen die ook geen voorstander zijn van extra verbindingen. Wat dat betreft is het -zeker nu- belangrijker dan ooit realistisch te blijven en zoveel mogelijk neuzen dezelfde kant op te krijgen. Alleen dan krijg je die broodnodige extra meters snelweg.

the_freak
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 01 sep 2013, 13:42

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door the_freak » vr 21 aug 2015, 21:42

^^ Dat is nu juist het probleem van nederland, het eeuwige polderen en iedereen maar aan het woord laten, de nederlandse menselijkheid met de chinese daadkracht zou de perfecte oplossing zijn.

Moet je voorstellen dat iemand uit oostvoorne of een vrachtwagen vol met geld straks in 1 keer zonder tunnels of bruggen in storing naar rdam kan zoeven, ik begrijp dat jouw spijkenisse achtergrond je bevooroordeeld, maar bekijk het eens in een neutraal perspectief, kijk naar de economie.

Wat gaat de huidige werkzaamheden aan de a15 en de blankenburgtunnel nu echt opleveren voor verkeer uit de haven richting DE? Niks misschien een paar jaar verlichting maar daarna slipt het weer dicht.

frenkievee
stadsweg
Berichten: 343
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 16:42
Locatie: Spijkenisse

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door frenkievee » vr 21 aug 2015, 22:54

Mark schreef:En in Nederland hebben we nu eenmaal te maken met andere mensen, mensen die ook geen voorstander zijn van extra verbindingen. Wat dat betreft is het -zeker nu- belangrijker dan ooit realistisch te blijven en zoveel mogelijk neuzen dezelfde kant op te krijgen. Alleen dan krijg je die broodnodige extra meters snelweg.
Wat mij zo nu en dan opvalt en verbaasd: nieuwe woonwijken erbij bouwen is meestal geen probleem (tenzij zeldzaam plantje), maar zodra er de nodige infrastructuur aan de pas moet komen om diezelfde woonwijken te ontsluiten, is er heibel, want extra asfalt mag niet. Want dat trekt alleen maar extra verkeer aan..... :?
met groet, Frank

Plaats reactie