Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Jeff
expressweg
Berichten: 3531
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Voorne-Putten & Rozenburg

Bericht door Jeff »

Vanwege afsluiting van de Spijkenisserbrug zijn er de afgelopen week de nodige borden neergezet en een aantal afwijkende maatregelen van toepassing:

- Langzaam verkeer mag op 3 momenten (3 blokken van 1 uur) gebruik maken van de A15 Botlekbrug. Om medeweggebruikers hier op te wijzen, zijn er aan beide kanten van de Botlekbrug gele borden geplaatst (uitvoering Hoogvliet -> Spijkenisse is minder te noemen)
- Blauw Blauw kan voorrang nemen via de fietsbrug (die naast de hartelbrug ligt), omdat de Hartelbrug niet de ruimte heeft om een "rettungsgasse" te maken en tijdens de spits al overbelast is.
- Verkeer vanuit de dorpen (Geervliet, Heenvliet, Zuidland, Zwartewaal) heeft een omleidingsroute via de N57, als poging om de verkeersdruk op de hartelbrug iets te verlichten.
- Een aantal polderwegen zijn afgesloten ivm gelijklopende werkzaamheden
Jeff
expressweg
Berichten: 3531
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Voorne-Putten & Rozenburg

Bericht door Jeff »

RWS heeft de gemeente Nissewaard laten weten dat de Spijkenisserbrug eerder wordt vrijgegeven dan verwacht.
Vanaf Zaterdag 11 mei 2024 kan het wegverkeer alweer gebruiken maken van de burg
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32778
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: Voorne-Putten & Rozenburg

Bericht door Palance »

Dat is mooi, dan kan deze irritante spelfout van de website VanANaarBeter er eindelijk af.

Afbeelding

En die talloze gele borden in de wijde omgeving op Voorne-Putten waar Spijkennisse (dus met 2xn) kunnen dan ook verwijderd worden.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Jeff
expressweg
Berichten: 3531
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Voorne-Putten & Rozenburg

Bericht door Jeff »

Nog even een reminder:
Vanaf 12 Aug (ochtend!) tot 31 Aug (middag) is de Hartelbrug/N218 afgesloten. Verkeer dat vanaf de A15 naar Voorne-Putten wil (en andersom), moet omrijden via de N57 (Brielle/Zwartewaal), de Eilandenroute (N217 & N57), N492 (Spijkenisserburg) of het pontje Nieuw-Beijerland <> Hekelingen

Dat pontje zal vanaf de weekend de reguliere dienstregeling (3x/uur) loslaten en varen wanneer de boel vol is
Durashift
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Voorne-Putten & Rozenburg

Bericht door Durashift »

Sterkte.
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32778
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: Voorne-Putten & Rozenburg

Bericht door Palance »

Maandagochtend 12 augustus komt ook de Tour de Femmes over Voorne-Putten, inclusief de N57. Die gaat dan ook tijdelijk dicht.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Gebruikersavatar
Thom
verkeersader
Berichten: 861
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 23:12
Locatie: Hulst, Goeree-Overflakkee en Rotterdam

Re: Voorne-Putten & Rozenburg

Bericht door Thom »

Jeff schreef: za 10 aug 2024, 22:06 Nog even een reminder:
Vanaf 12 Aug (ochtend!) tot 31 Aug (middag) is de Hartelbrug/N218 afgesloten.
De Hartelbrug is afgesloten van 12-8 20:00 t/m 30-8 22:00

https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... artelbrug/

https://www.zuidhollandbereikbaar.nl/we ... hartelbrug
Jeff
expressweg
Berichten: 3531
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Voorne-Putten & Rozenburg

Bericht door Jeff »

@thom: Vergeet de Dames versie niet van de Tour de France (zoals Palance al aangaf). Dat zorgt voor meer afsluitingen
hneel
autoweg
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

Re: Voorne-Putten & Rozenburg

Bericht door hneel »

Bij Google Maps is de afsluiting zo te zien niet bekend. :facepalm:
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32778
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: Voorne-Putten & Rozenburg

Bericht door Palance »

De RET-trams rijden ook anders volgens hun website, maar in de app en dienstregeling zelf staat gewoon de oorspronkelijke dienstregeling en route. Dus het gaat niet helemaal lekker met de communicatie rond de afsluitingen.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 19183
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Voorne-Putten & Rozenburg

Bericht door boe! »

De renovatie van de Spijkenisserbrug gaat verder.
:arrow: https://www.rijkswaterstaat.nl/water/pr ... nisserbrug

Link
Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 24901
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat

Re: Voorne-Putten & Rozenburg

Bericht door Pino »

Ik weet niet of deze artikelen uit de lokale kranten Groot Nissewaard en Groot Hellevoet hier wel eens zijn langsgekomen. Ze geven een aardig overzicht van de wegengeschiedenis op Voorne-Putten en Rozenburg, die ik inmiddels op de Wegenwiki aan het verwerken ben. Er wordt in de artikelen gezegd dat ze tot stand zijn gekomen met een bijdrage van de provincie Zuid-Holland. Mogelijk dat er ook ergens een omvattender paper "Bereikbaar Voorne Putten: vroeger, tegenwoordig en toekomst" circuleert.

https://www.grootnissewaard.nl/nieuws/a ... n-toekomst (Vroege geschiedenis Spijkenisserbrug)
https://www.groothellevoet.nl/nieuws/al ... n-toekomst (Groene Kruisweg en andere wegenbouw in de jaren '30)
https://www.grootnissewaard.nl/nieuws/a ... n-toekomst (Botlekbrug)
https://www.grootnissewaard.nl/nieuws/a ... ig-en-in-d (Rijksweg 15 door Europoort)
https://www.weekbladwestvoorne.nl/nieuw ... n-toekomst (de verbindingen naar Rotterdam)
https://www.groothellevoet.nl/nieuws/al ... n-toekomst (Thomassentunnel, Tweede Beneluxtunnel, Blankenburgtunnel en A4-zuid)

De "tegenwoordig" en "toekomst"-artikelen heb ik niet verder nageplozen. Wat stukken uit 2021 over de aanleg van de Blankenburgtunnel; da's alweer min of meer verleden tijd. En een A4-zuid-problematiek die hier maar al te bekend is.
Gebruikersavatar
CB-Interactive
woonerf
Berichten: 57
Lid geworden op: za 01 feb 2025, 17:56

Re: Voorne-Putten & Rozenburg

Bericht door CB-Interactive »

Weinig actuele info hier te vinden over de renovatie van de Spijkenisserbrug. Bij deze:

Dit weekend is de Spijkenisserbrug dicht voor al het verkeer tot 3 februari 5:00 uur.
Omleiding is via de A15 en N218 en voor fietsers en voetgangers is een veerpontje ingezet.

De volledige planning:
https://www.rijkswaterstaat.nl/water/pr ... g/planning
Exclusief op muziekcassette: "Muziek voor op de N-weg", het ultieme alternatief voor streaming...
Jeff
expressweg
Berichten: 3531
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Bericht door Jeff »

Goed, verrassing. Zit ik ineens met een gesloten draadje, zonder notificatie.

----
Afsluiting van de Spijkenissebrug en Vondelingenweg was in de avondspits goed merkbaar: Vanaf de aansluiting Rhoon ("Groene Kruisweg") stond het al vast. Hoewel er gemiddeld 22 min werd gemeld, was de echte vertraging bijna 1 uur. Vooral de combi van vrijdagmiddagdrukte + 2 verkeersaders waren goed merkbaar
Jeff
expressweg
Berichten: 3531
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Bericht door Jeff »

Palance schreef: di 16 sep 2025, 20:21 Dan is het dus nog erger dan ik dacht, zo’n lang stuk. Met welke reden is dit bedacht trouwens?
Het enige dat ik zo snel kan vinden, is verplaatsing van de komgrens.
Hierbij komt de komgrens op het Baljauwplein te liggen (westelijke zijde) en de oostelijke zijde komt dan tussen het tankstation en de Brug te liggen.

Uitleg voorstel gemeenteraad:
"Door de wijziging van de komgrenzen komt een deel van de Groene Kruisweg tussen het Baljuwplein
en de Spijkenisserbrug binnen de bebouwde kom te liggen. Dit is wenselijk omdat door de
verstedelijking die afgelopen decennia heeft plaatsgevonden en ook de komende jaren verder zal
plaatsvinden de weg steeds meer onderdeel uitmaakt van het stedelijke netwerk en de weg ook nog
maar nauwelijks een doorgaande regionale wegfunctie heeft. Door de ligging van voorzieningen aan
deze weg zoals scholen, een bioscoop, een zwembad maar ook van de beoogde (nieuwe) woningen is
er veel kruisend verkeer en wordt er veel overgestoken door langzaam verkeer. Aanpassing van de
komgrenzen en huidige maximumsnelheid is om die redenen logisch en wenselijk vanuit het oogpunt
leefbaarheid (onder andere geluid en uitstoot) en verkeersveiligheid."

Deze grap gaat 3 ton kosten, exclusief kosten wegbeheer toekomst.
Aanvul: Volgens de wegbeheerkaart van RWS is de gemeente al wegbeheer van wegvak

Aanvul 2: https://nissewaard.raadsinformatie.nl/v ... ng/1281176
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Bericht door Chris »

Een korte documentaire van Rijkswaterstaat over de Spijkenisserbrug. Aardig om te zien.

In het fundament van de pijler zit dus de technische ruimte. Omdat één van die pijlers leeg was, konden ze die gebruiken als ruimte om de nieuwe technische installaties op te bouwen terwijl de bestaande nog in gebruik blijft.

De kabels tussen de brugdelen gaan via een zinker door de Oude Maas.

Op dit moment is men bezig met alle industriële automatisering, dus alles met een stekker. Dat is bij beweegbare bruggen vaak veel meer werk dan je zou denken. Over 5 jaar gaan ze het civiele werk doen, dus de brug versterken. Ze hebben het er over dat de brug 50 jaar oud is, de bovenbouw is afkomstig van de oorspronkelijke Moerdijkbrug en is dus inmiddels bijna 90 jaar oud.


Link
Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10462
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Bericht door Mark »

Wat nieuws (AD.nl) uit Spijkenisse. Vanuit het BO-MIRT was al bekend dat de N57 op Voorne-Putten een kleine opwaardering krijgt. Kennelijk zijn er ook wat meer maatregelen bedacht voor Spijkenisse om het uit te kunnen zingen tot en met 2040.
  • Verbreding van de N493 (Groene Kruisweg) naar 2x3. Dit is het stuk weg tussen de Hartelweg (N218) en het Baljuwplein waar je de Ring van Spijkenisse op rijdt.
  • Extra opstelstroken bij de kruising van de N218 en N493.
  • Meer busbanen (vraag mij af waar aangezien het overgrote deel al een vrije busbaan heeft).
  • Onderzoek naar de situatie na 2040.
Verder is de focus van de wethouder verschoven van de A4-Zuid (te onhaalbaar) naar een tweede Hartelbrug. Die tweede Hartelbrug duikt vaker op in discussies rondom de gebrekkige ontsluiting, maar is mijn inziens een onzalig plan: je pompt immers meer verkeer op de al verzadigde A15.
Egbert
expressweg
Berichten: 3360
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Bericht door Egbert »

Waarom is doortrekken van de A4 onhaalbaar maar kan wordt een 2e Hartelbrug wel haalbaar gezien? Dan zou ik zeggen: trek de A4 door als provinciale of lokale weg tot de Ruisscheweg, misschien met maatregelen tegen doorgaand verkeer. De ruimtereservering lijkt er te zijn en een brug maken moet je toch.
En dan kun je dat altijd gebruiken om later toch die doortrekken (die me dan veel minder spannend lijkt) te realiseren.
verfmeer95
expressweg
Berichten: 4384
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Bericht door verfmeer95 »

^^ Zelfs een provinciale N4 is duurder dan een tweede Hartelbrug.
Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10462
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Bericht door Mark »

Egbert schreef: di 24 feb 2026, 8:26 Waarom is doortrekken van de A4 onhaalbaar maar kan wordt een 2e Hartelbrug wel haalbaar gezien?
Veel goedkoper dan een A4 (of N4, ook vaak besproken in de regionale politiek) en ook veel eenvoudiger wat betreft milieu en politiek (Hoekse Waard). Ik vermoed dat de tweede Hartelbrug nu ook wordt gepresenteerd als een "oplossing" waarbij politici kunnen zeggen dat er in ieder geval iets wordt gedaan aan de problematiek. Cynisch gezegd: de mensen een worst voorhouden.
Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 43259
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Bericht door Vinny »

Het is vooral lastig om de Hartelkruis te reconstrueren, zodat je vanuit Spijkenisse wel snel en comfortabel de A 15 in westelijke richting kan vervolgen. Hiermee wordt de A 24 een optie om bijvoorbeeld richting Den Haag te rijden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Gebruikersavatar
CB-Interactive
woonerf
Berichten: 57
Lid geworden op: za 01 feb 2025, 17:56

Re: Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Bericht door CB-Interactive »

Fietsers die vanaf R'dam West, Schiedam, Vlaardingen richting Voorne-Putten wacht nog een zware dobber als je geen elektrische fiets of snor/brom scooter hebt.

Zo werd ik vorig jaar betrokken bij een ernstig bedrijfsongeval. In middels heeft de tegenpartij de schuld erkent en moet mijn voet uiteindelijk 1 middelste teen missen en is mijn voet 10 graden verdraaid.
Inmiddels ben ik volop aan het revalideren en zo kan ik ook weer fietsen op de e-bike, fietsen gaat makkelijker dan lopen. Autorijden lukt ook weer.
En zo maakte ik gisteren een rondje Rotterdam met een tussenstop bij de Witte de Withstraat, heen via de Maastunnel en terug via Schiedam en dus via de Beneluxtunnel.

Voor diegene die niet zo bekend zijn met deze bekende tunnel:
SPOILER: TOON

Deze bestaat deze uit de oude eerste en de nieuwe tweede tunnel. Buis A+B is de eerste tunnel, buis C,D,E,F en G(metro) vormen de 2e tunnel, Buis C is van origine de service tunnel en deze C buis is al vele jaren voornamelijk voor brommers en scooters aangewezen terwijl fietsers door de F buis worden geleid, buis F is van roltrappen + lift voorzien en is een stuk minder steil. Meer info zie pagina op Wegenwiki
Op de terugweg vielen mij een paar dingen op:
Nog voor dat ongeval, juni vorig jaar, was de fietsbuis, tunnelbuis F al in storing en stonden er al hekken voor, daar is niks veranderd.
Wel nieuw is dat nu het stijgingspercentage is opgegeven dmv een waarschuwingsboord en daarvan gingen mijn wenkbrauwen wel ff fronzen.
Afbeelding
Dat de C buis al wat steiler was dan de F buis wist ik al, zelfs op een elektrische fiets moet ik al 1 of 2 tandjes verder terugschakelen om de tunnel uit te rijden. Maar dat deze zo steil was wist ik niet, dit scheelt niet veel met de Heinenoordtunnel. Ik dacht altijd eerst dat buis C rond de 4% lag en buis F rond de 3,5%, anderzijds voelde buis C al wel een stuk zwaarder als de van Brienenoordbrug.

4,4% is met een e-bike of (snor/brom)scooter nog prima te doen, maar wordt toch wel erg zwaar voor de normale fiets!!!
Ter vergelijking: een trein kan maximaal 3% stijgingspercentage hebben en een 'gemiddelde bergpas' doet niet meer dan 12%(uitzonderingen daargelaten zoals onze eigen Keutenberg in Limburg met 22%, Würzenpas tussen Oostenrijk en Slovenië met 18% en nog een paar)
In 2024 reed er nog een pendelbusje met aanhanger voor de fietsers door de C buis heen, toen waren de roltrappen gerepareerd en kon je weer weer door de F buis, duurde ff een paar weken/maanden en toen was de boel weer stuk... Alleen, waar is dat pendelbusje gebleven???
Geen spoor van te bekennen en het lijkt erop alsof de C-buis nu semi-permanent de verbinding vormt.
Er staan wel hekken bij de roltrappen en lift van de F-buis aan beide oevers, maar ik ziet maar weinig activiteit.

Nu heb ik nog een e-bike en woon ik in Hoogvliet en heb ik er niet zo veel hinder van, maar je zou maar met je normale fietsje naar Spijkenisse moeten en in Schiedam wonen, man, je komt gebroken en gesloopt op je bestemming tenzij je over een topconditie beschikt.
Bedoel, dit is een belangrijke (fiets)oeververbinding, ook in het belang van Voorne-Putten en andere delen van de regio aan de zuidoever van het Scheur, denk aan Hoogvliet, Albranswaard, Botlek etc en dan zo lang op zijn beloop laten, dat is echt onbegrijpelijk

Is er al meer over bekend wanneer het wordt aangepakt en wordt opgelost??
Exclusief op muziekcassette: "Muziek voor op de N-weg", het ultieme alternatief voor streaming...
Durashift
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Bericht door Durashift »

^^ Ik kom een artikel van het AD van 11 augustus vorig jaar tegen, met dezelfde problematiek.
Volgens Rijkswaterstaat is de afsluiting niet continue. Om de twee maanden wordt er onderhoud gepleegd, zegt men.
(..)Rijkswaterstaat erkent de problemen met de kwakkelende liften. „De liften en roltrappen stonden en staan regelmatig in storing, maar niet anderhalf jaar aaneengesloten. Tussendoor zijn ze na storingen meermaals gerepareerd en weer in werking gesteld, waarna het ook een hele tijd goed ging’’, aldus een woordvoerder van Rijkswaterstaat. Deze instantie heeft een onderhoudscontract.

Binnenkort wordt onderhoud uitgevoerd

Woordvoerder Rijkswaterstaat

Hij stelt dat Rijkswaterstaat zes keer per jaar onderhoud uitvoert. „Desondanks kunnen storingen blijven optreden. Daarnaast is niet alles een technische storing. Verkeerd gebruik en vandalisme, zoals onbewust of bewust tegen tegen liftdeuren aanrijden, het onterecht indrukken van de noodstop of vloeistof over bedienpanelen of roltrap gooien, zorgen ook voor storingen’’, benadrukt hij. (..)
https://www.ad.nl/schiedam/roltrappen-e ... ~a872894c/

Wil je de actuele situatie weten kan je het beste Rijkswaterstaat een bericht sturen, denk ik.
Gebruikersavatar
CB-Interactive
woonerf
Berichten: 57
Lid geworden op: za 01 feb 2025, 17:56

Re: Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Bericht door CB-Interactive »

^^
Alleen klopt de inhoud van het artikel uit augustus dan niet.
Ja, het is correct dat het geheel om de 2 maanden onderhoud krijgt, iets dat normaal is en ook bij andere fietstunnels plaats vind, denk aan de Maastunnel, alleen weten ze bij het AD of RWS het verschil niet tussen een storing en een langdurig defect. Tunnel was al een paar weken voordat ik 17 juni dat ongeval kreeg al afgesloten. LET WEL: Daarvoor ging het idd een wat langere poos wel goed. Ondertussen, ik zat toch hele dagen thuis, vernam ik via social media ook geen berichten dat die fietstunnel weer open was(meestal verneem je via die weg het nieuws het eerst). En ook die enkele keer dat ik met de auto via de Butaanweg met mijn vader ff naar Pernis (om)reed wegens een wegafsluiting zag ik dat de f-buis was afgesloten.
Wellicht dat de tunnel enkele dagen open is geweest, het zou kunnen, maar die indruk krijg ik dus niet gezien het soort renovatie-bouwhekken die er voor mijn ongeval dus ook al stonden.
Ik zal eens navragen bij RWS, maar ik verwacht er weinig van. ;)

EDIT 10-03-2026:
Vandaag nog door de C buis gereden op de heenweg, gelijk ff de moeite genomen om het boordje bij de F buis op de gevoelige plaat vast te leggen aan de zuidzijde (Pernis).
Afbeelding

Ik haal er wel de volgende 2 dingen uit:
Ook willen we zo snel mogelijk zorgen voor goed werkende liften. De roltrappen zijn niet ideaal voor gebruik door fietsers.
Dat hadden ze dus voor de aanleg ook al kunnen weten al was toen de situatie anders, maar daar hadden ze met de vorige renovatie ook beter over na kunnen denken:
Van origine is de C buis een wisselbuis, maar werd nooit voor deze functie ingezet. In het begin moesten ook brommers en scooters door de F-buis.
Het zit zelfs zo dat de roltrappen er voor de fietsers en voetgangers zijn aangelegd en de liften voor brommers, scooters, scootmobielen etc.
Dat ging een lange poos, jaren goed, toen ik zelf nog een scooter had vaak zat doorheen gereden, tot de liften steeds vaker stuk gingen en toen moest je met de brommer door de C-buis. Toen werden de roltrappen en liften vervangen, ik dacht dat dit 2012 was. maar dat kan ik nergens terugvinden, feit is wel dat dit al de 2e set roltrappen en liften is.

Nu is een roltrap natuurlijk prima geschikt in combinatie met een normale stadsfiets of sportfiets, dat gaat immers bij de Maastunnel, die immers bekend staat om zijn steil ogende roltrappen, al vele jaren probleemloos. Maarja, wie rijdt er nog op een normale fiets in deze moderne tech-tijd??? Maar een e-bike is wel een stuk zwaarder en als het fout gaat, gaat het ook goed fout. Dus eigenlijk had er moeten staan: "Ook willen we zo snel mogelijk zorgen voor goed werkende liften. De roltrappen zijn niet ideaal geschikt voor (zware) elektrische fietsen.". Sterker nog, bij de roltrappen stond er ook een boordje toen ze het nog wel deden: "elektrische fietsen gebruik lift".

Tweede dingetje is de alinea boven het welbekende '(slappe) excuses regeltje'...
Hmmm, dit standaard regeltje heb ik weleens eerder ergens gelezen en meestal schrijven ze dit als hun het niet meer weten en dat betekend meestal op de lange baan schuiven en de kop in het zand steken... ;)

Opmerkelijk is dat de C buis 2 dagen dicht is voor onderhoud en dan rijdt er wel een pendelbusje:
dinsdag 10 maart 07.00 tot 15.30 uur
woensdag 11 maart 07.00 tot 15.30 uur

Tip: Tussen 09.00 en 16:00 mag je ook de fiets meenemen in de metro, voor de fiets hoeft niet extra betaald te worden.
Hier staat ook duidelijk:
De buis voor fietsers (F-buis) is nog voor onbepaalde tijd dicht.
Exclusief op muziekcassette: "Muziek voor op de N-weg", het ultieme alternatief voor streaming...
Jeff
expressweg
Berichten: 3531
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Bericht door Jeff »

Gisteren zijn op het gemeentelijke deel van de Groene kruisweg komborden Spijkenisse geplaatst en de werkzaamheden voor de aanleg van drempels zijn inmiddels ook gestart. Daarmee is de Groene kruisweg tussen de Malledijk en het Metrostation Tussenwater (Hoogvliet) een 50km/h weg geworden

Lokale partij ONS (die ook deze editie weer gewonnen heeft) geeft aan dat met de snelheidsverlaging naar 50 km/h er meer woningen gebouwd kunnen worden.
Ik vind het vooral actie waarbij 7 ton wordt uitgeven aan iets dat beter besteed kan worden (of op z'n Rotterdams: 7 ton door de plee gespoeld)
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32778
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Bericht door Palance »

Zo, nu al? Ik had begrepen (eerder: gehoopt) dat dit een onzalig plan was dat er nog niet doorheen was.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Bericht door Chris »

Ik kwam vanmiddag over de Groene Kruisweg in Spijkenisse. Waze en de verkeersbordherkenning van mijn auto gaven geen 50 km/h aan tot aan het Baljuwplein.

De drempels zijn niet steil en goed in sinusvorm aangelegd. En zijn zijn geheel in asfalt uitgevoerd zoals je wel meer in Zuid-Holland ziet.

Maar dit kombord is dus gloednieuw?
Afbeelding
Spijkenisse by European Roads, on Flickr
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32778
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Bericht door Palance »

Een paar dagen geleden hing het er nog niet.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10462
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Bericht door Mark »

Inderdaad. De weg lag dus tot eergisteren volledig buiten de kom van Spijkenisse.

Dit is volgens mij binnen de gemeente ook de eerste toepassing van het kombord met symbool.
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32778
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: Infrastructuur & bereikbaarheid van Spijkenisse & Voorne-Putten

Bericht door Palance »

Ik reed vanmorgen vanaf het Baljuwplein Spijkenisse in via de Groene Kruisweg. Daar staan nu dus ook komborden (nieuwe stijl), al zijn die qua grootte en plaatsing stukken duidelijker dan die bij de Spijkenisserbrug. Ook het einde kombord bij de Spijkenisserbrug is vrij klein uitgevoerd.

Wat helaas niet klein is uitgevoerd zijn de borden :A1-50: na het verlaten van Spijkenisse, want die staan nu voor de brug richting Hoogvliet.

En 50 is inderdaad erg traag, zeker als je ergens voor je iemand strak 50 rijdt op de Groene Kruisweg en de brug over.

Ik snap niet waarom Hoogvliet ook niet de bebouwde kom aanpast want tot aan Tussenwater is het effectief toch al 50.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.