Vanuit mijn huidige woonplaats Dalfsen ben ik er een paar keer op uit geweest om in de omgeving wat foto's te maken. Ik zal ze hier in gedeeltes plaatsen. Allereerst een aantal foto's van Dalfsen zelf.
Dalfsen
Dalfsen is de hoofdplaats van de gelijknamige gemeente en telt zo'n 8-9.000 inwoners. Het dorp ligt aan de Overijsselse Vecht, in een toeristische streek (Salland). Tevens maakt de omgeving deel uit van het Vechtdal. De plaats ligt precies tussen Zwolle en Ommen, beide op ca. 14 kilometer afstand gelegen.
Dalfsen heeft een station aan de spoorlijn Zwolle-Emmen. Ten noorden van de plaats loopt de N340 (Hessenweg), welke een verbinding vormt tussen Zwolle en Ommen (N34). Ten zuiden van Dalfsen loopt de N35 (Zwolle-Almelo), de N757 verbindt de plaats met deze verkeersader.
Hieronder een kaartje voor een overzicht:

Set @ Flickr:

Een aantal foto's uitgelicht:
1.Wegwijzer aan het begin van de Rechterensedijk tussen Dalfsen en het station

2.De Rechterensedijk heeft een aantal aanpassingen ondergaan, ik kom daar op terug

3.T-kruising met de N757. Op de achtergrond het gemeentehuis. Links is ri. N35, rechts richting het dorp

4.Kombord met op de achtergrond de Vechtbrug en de kerk

5.De brug in vol ornaat met links op de achtergrond de plaatselijke molen

6.Zicht op het beweegbare deel. De bocht erna is behoorlijk scherp

7.Oude bewegwijzeringspaal aan de noordkant van de brug

8.Hectomerbordje aan de brug bevestigd met zicht op de Vecht in oostelijke richting

9.

10.Bewegwijzering op de rondweg van Dalfsen, welke in totaal 4 rotondes kent. Zwolle 15, Ommen 15. Ten zuiden van het dorp Zwolle 13, Ommen 12. Beetje vreemd?

11.op de Poppenallee (N757)

12.De blauwe boogbrug met een blauwe hemel