[FOTO] OWN Overijssel
Moderator: Moderatoren
-
- 2x2 autosnelweg
Re: [FOTO] OWN Overijssel
De weg is bij donker afgesloten. In de zomer dus een ruimere openstelling t.o.v. de winter. Zijn er eigenlijk meer wegen in Nederland die dit hebben vraag ik mij af?
In Duitsland ben ik op de Luneburger Heide wegen tegengekomen die helemaal niet vrij toegankelijk zijn voor gemotoriseerd verkeer. Bijvoorbeeld de weg naar het dorpje Wilsede. Alleen voor inwoners en bestemmingsverkeer. Als je naar de Wilseder Berg wilt, zul je moeten lopen/fietsen of met de huifkar, zoiets. De auto dien je op geruime afstand te houden.
In Duitsland ben ik op de Luneburger Heide wegen tegengekomen die helemaal niet vrij toegankelijk zijn voor gemotoriseerd verkeer. Bijvoorbeeld de weg naar het dorpje Wilsede. Alleen voor inwoners en bestemmingsverkeer. Als je naar de Wilseder Berg wilt, zul je moeten lopen/fietsen of met de huifkar, zoiets. De auto dien je op geruime afstand te houden.
-
- 2x5 autosnelweg
Veel bossen zijn alleen toegankelijk tussen zonsopkomst en zonsondergang en daarmee ook alle (recreatieve) fietspaden en lokale weggetjes die daar lopen.GuteFahrt schreef:De weg is bij donker afgesloten.
-
- 2x4 autosnelweg
Wordt dat verbod nog gehandhaafd? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een bekeuring kreeg omdat hij/zij na zonsondergang in een bos was (en daar geen andere strafbare feiten pleegde).
-
- Voorzitter

-
- Moderator
Op de Rechterensedijk bij Dalfsen, tussen de N757 en de bocht 1 kilometer verderop komen passeerstroken voor vrachtwagens. Er is al jaren veel te doen om de veiligheid van deze weg, die betrekkelijk smal is en waar bomen direct naast de rijbaan staan zonder enige afscherming. Varianten zoals het kappen van de bomen of de bouw van een tweede rijbaan ernaast om het verkeer te splitsen zijn afgewezen. Er is zelfs een referendum over geweest. Nu komen er dus passeerhavens, maar alleen aan de noordkant. De aanbevolen optie was passeerhavens aan beide kanten, maar dat kost € 25.000,- meer en dat geld is er schijnbaar niet.
Over de weg rijden nogal wat vrachtwagens naar de boerderijen en het houtverwerkingsbedrijf Foreco.

Over de weg rijden nogal wat vrachtwagens naar de boerderijen en het houtverwerkingsbedrijf Foreco.

-
- Secretaris
Als het aan mij lag, had ik een verdubbeling gedaan, dus een nieuwe eenrichtingsrijbaan buiten de bomenrij.
Of een gefaseerde herplant door één bomenrij te kappen en een paar meter verderop te herplanten.
Of zelfs een gedeeltelijk nieuw tracé langs het spoor, tussen Dalfsen en de Dalmsholterweg.
Of een gefaseerde herplant door één bomenrij te kappen en een paar meter verderop te herplanten.
Of zelfs een gedeeltelijk nieuw tracé langs het spoor, tussen Dalfsen en de Dalmsholterweg.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
-
- Voorzitter
-
- Moderator
Als ik me het goed herinner is het ook juist 70 op het smalle deel met de bomen 60 op het gemoderniseerde deel...
Het is een rare weg, de breedte is dermate dat het niet overduidelijk te smal is (en mensen dus 60-70 blijven rijden) terwijl je bij een groter voertuig echt weinig speling hebt.
Het is een rare weg, de breedte is dermate dat het niet overduidelijk te smal is (en mensen dus 60-70 blijven rijden) terwijl je bij een groter voertuig echt weinig speling hebt.
-
- Voorzitter
Klopt, zo herinner ik het mij ook. Het eerste deel vanaf Dalfsen met de bomen isChris schreef:Als ik me het goed herinner is het ook juist 70 op het smalle deel met de bomen 60 op het gemoderniseerde deel...

-
- 4x5 autosnelweg
Ik ben daar ooit eens gearriveerd in de nacht, vlak na een ongeval. Veroorzaakt door zo'n dronken idioot (die uiteraard doorgereden was). Hij had de hele rijbaan tot zich genomen en dwong de tegenligger, een bejaard echtpaar, daarmee naar de zijkant en dus tegen een boom. Hoewel niet te zwaar gewond was het geen leuk gezicht.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
De passeerstroken met de nog-niet-in-werking-getrede borden langs deze weg (foto van gisteren)

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Mooie weg. Lelijk bord 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.