Snelwegfreak schreef:lees ik de tekst meestal niet echt goed.
Bij deze nog eens de teksten van mijn laatste posting. Zonder foto's, want dat leidt maar af.
Een kleine selectie van recente foto's, gemaakt voor borden.plaatsengids.nl.
Wenum is een bebouwde kom binnen de officiële plaats Wenum-Wiesel. De plaats bevat verder landelijk gebied én... een deel van de bebouwde kom van Apeldoorn.
Nog een leuke.
Volgens de borden ligt Bovenstreek deels binnen Bellingwolde, deels binnen Rhederbrug.
Maar wel helemaal binnen de bebouwde kom van Bellingwolde, omdat het deel van Rhederbrug waar Bovenstreek onder valt ook binnen de bebouwde kom van Bellingwolde ligt.
Rhederbrug ligt niet
helemaal binnen de bebouwde kom van Bellingwolde. Maar Bovenstreek dus wel.
Deze foto is er een uit een reeks van foto's van nieuwe gehuchtbordjes in Bellingwedde. Ik heb ze weer compleet, mede dankzij een paar foto's van Henk Oosterling, een plaatselijke bordenfotograaf.
Nederland heeft nu 2 plaatsen die Hongerige Wolf heten. Allebei in de provincie Groningen.
Loenersloot. Voordeel van de herfst: je ziet meer door de bomen heen.
Dit is het einde van de kom van
Amsterdam-Zuidoost. Volgend jaar wordt dat officieel
Amsterdam, dus kan gaat dit bord alsnog kloppen.
Het was niet altijd mooi weer...
Dit kom ik wel eens tegen in plaats van een bord "einde bebouwde kom" (

), in dit geval in Woudbloem. Kennelijk vindt de gemeente een

voldoende.
Dat had natuurlijk De Beek moeten zijn, met hoofdletter D. (Boe! had al eens een foto gepost.)
Het nieuwe bedrijventerrein bij afrit Wehl. Ik dacht dat het Doetinchem-West zou gaan heten?
De officiële naam in Alphen-Chaam is nu Bavel AC, ook op de borden. Misschien gesponsord door een wegrestaurantketen?
Ik wist niet dat Stein nog gebruikt werd als plaatsnaam. Het is het deel van Haastrecht dat ten noorden van de IJssel ligt. Dat staat verder trouwens nergens aangegeven.
(Stein was vroeger een zelfstandige gemeente.)
Dinxperlo / Suderwick. Grensgevallen zijn altijd leuk. De abri bevat oude foto's en uitleggende teksten.