Even een rotschop van 2 jaar wist wel dat het een tijdje geleden was maar niet zo lang.
Was eigenlijk het forum gewoon vergeten . Maar dat betekend wel dat ik weer 2 jaar aan materiaal heb wat ik kan plaatsen, dus dat zal ik ook doen met terugwerkende kracht.
Kan ik het archief ook weer een beetje uitstoffen.
Hedendaags is het niks bijzonders meer, dit is weer een mooi voorbeeld van het "Ik-ben-een-voorrangsvoertuig-lampje"
Link
Alle 4 de seizoenen gehad in dit filmpje, miezer, mot,regen,zware regen, onweer en hagel.
Link
Ik was toch wat aan het rondrijden in de buurt toen ik de melding kreeg van een bromfiets dat in de brand stond in Veldhoven. Ik besloot om er maar langs te rijden, viel mij op dat de brandweer prio 2 is gealarmeerd maar met prio 1 is vertrokken. Kan natuurlijk opgeschaald zijn door de meldkamer. Bij aankomst was er nog weinig wat in de brand stond op een hoopje staal na.
Link
Carcams: FineVU CR500HD + CPL + GPS / DOD LS430W / Mini 0801 Youtube & Vimeo
Freelance Persfotograaf in het bezit van PPK/LPK
Altijd leuk dat gedoe bij een zomeravond op het terrein van de Efteling (Kaatsheuvel). Dit betreft nog een filmpje waar de Midden-Brabantweg nog niet is aangepast, hoe dat hedendaags is met een zomeravond weet ik niet want ben er dit jaar nog niet geweest met de auto.
Link
Traditie die ik met mijn vriendin heb oud-en-nieuw vieren in de Efteling. (We hebben er beide gewerkt) altijd leuk om op de terugweg het overige vuurwerk te zien. Voor de kijkers die er interesseren in hebben is dit de gerede route.
Europalaan, Kaatsheuvel - N261 Midden-Brabantweg - Professor Kamerlingh Onnesweg, Waalwijk - Mozartlaan - Sint Antoniusstraat - rondje Sint Antoniusplein. Plaatje is van de huidige situatie (2015)
Link
De auto moest weg voor een keuring in Eersel, bij het naderen van 'Het Stuivertje' zag ik in de verte een politiewagen met spoed rijden, even een stukje achteraan gereden, maar gezien zijn snelheid toch maar afgeblazen, ging iets te hard en had een afspraak.
Link
Ik zoek trouwens nog een leuke en goede manier om aan te geven waar ik gereden heb, ook voor in de toekomstige filmpjes en/of als extra aanvulling los op het forum. Hebben jullie suggesties? Ben momenteel een beetje aan het rondkijken voor ideeën, maar wil weten wat jullie prettig vinden.
Verder ben ik ook nog op zoek naar een leuke TimeLapse camera het geen wat ik zoek vind ik allemaal te lomp en te groot, wellicht ook wat suggesties hiervoor?
Brandjuh schreef:Ik zoek trouwens nog een leuke en goede manier om aan te geven waar ik gereden heb, ook voor in de toekomstige filmpjes en/of als extra aanvulling los op het forum. Hebben jullie suggesties?
Ben daar ook mee aan het stoeien. Ik maak regelmatig gereden routes aan in Google My Maps, maar elke route komt op een aparte layer. Er kunnen maar 10 layers in één kaart. Het slepen van de route gaat ook niet altijd lekker, maar er is op zich mee te werken. Voor het grote werk sla ik de routes (gebundeld) op als .kml en importeer ze in QGIS als vectorbestand. Het is even wennen, maar het loopt aardig. Hoe ik het presenteer zoek ik later nog uit.
Brandjuh schreef:Hedendaags is het niks bijzonders meer, dit is weer een mooi voorbeeld van het "Ik-ben-een-voorrangsvoertuig-lampje"
Dit is de A58 bij Oirschot, heb daar de afgelopen weken twee keer precies zo'n zelfde situatie gehad trouwens waaronder een idiote buschauffeur die meende dat 30 km/h niet zo'n groot snelheidsverschil was.
Brandjuh schreef:Ik zoek trouwens nog een leuke en goede manier om aan te geven waar ik gereden heb, ook voor in de toekomstige filmpjes en/of als extra aanvulling los op het forum. Hebben jullie suggesties?
Ben daar ook mee aan het stoeien. Ik maak regelmatig gereden routes aan in Google My Maps, maar elke route komt op een aparte layer. Er kunnen maar 10 layers in één kaart. Het slepen van de route gaat ook niet altijd lekker, maar er is op zich mee te werken. Voor het grote werk sla ik de routes (gebundeld) op als .kml en importeer ze in QGIS als vectorbestand. Het is even wennen, maar het loopt aardig. Hoe ik het presenteer zoek ik later nog uit.
De routes zijn opzich geen probleem, ik heb vanaf 24-10-2014 alle routes opgeslagen met een datalogger in gpx formaat. Die upload ik naar mapmytracks. Ik had inderdaad zelf ook al het probleem met het aantal layers. Ik zoek net zoals jij een mooie manier om het te presenteren, zonder al te veel moeite. Ik heb geen zin om frame voor frame een complete route handmatig over te tekenen in de videosoftware. Het liefst iets wat sneller gaat.
nielske1990 schreef:Leuk, weer wat materiaal uit het zuiden.
Komt nog veul meer, aangezien ik 2 jaar achterloop
nielske1990 schreef:Dit is de A58 bij Oirschot, heb daar de afgelopen weken twee keer precies zo'n zelfde situatie gehad trouwens waaronder een idiote buschauffeur die meende dat 30 km/h niet zo'n groot snelheidsverschil was.
Maak ik inmiddels dagelijks mee, neem vaak al de moeite niet meer om het te uploaden op een enkele uitzondering na. Filmpje is inderdaad tussen Moergestel en Oirschot in.
In de categorie onnodig mistlicht voeren.
Link
Zover ik mij kan herinneren was er een fietser gevallen, deze had last van der knie. Heb niet eens de moeite genomen om te stoppen, geen idee wie de fotograaf is die er foto's maakt maar pers waardig was het zeker niet.
Link
Ik reed over de brug toen ik ineens zag dat de brandweer bezig was, toen ik even ging kijken zag ik al snel dat het een oefening was.
Link
Hier werd het wel heel erg krapjes, gelukkig ging het goed
Link
Avondje stormmeldingen jagen, was genoeg te doen. Link
Wegwerkzaamheden in Loon op Zand als ik het niet verkeerd heb is dit de kasteellaan.
Link
Besloten om toch maar alleen de leukere/speciale filmpjes uit het verleden te plaatsen, alle overige zijn ook niet zo heel spannend zeker niet voor hier naar mijn idee. Als ik bij de nieuwe filmpjes kom zal ik ze er wel weer bij zetten.
Tijdens een ritje door Williers richting Floranvill in België, vriendin vond het duidelijk niet leuk
Voor de start van het filmpje stonden we er al ruim 10 minuten, had even geen idee hoe ik hier het beste mee kon omgaan. Ook aangezien de koe nog hoorns heeft. Uiteindelijk besloten om maar wat meer te forceren, bij het erlangs rijden maakte hij nog wel een poging om te koppen.
Link
Normaliter haal ik mijn signaleringen uit de auto als ik op vakantie ga, of ik trek er een sok overheen. Echter was ik dat deze vakantie vergeten en ik zag ze bij het verkeerslicht al kijken naar de verlichting. Niet verkeerd gegokt en ik werd inderdaad aan de kant gezet, heb ze uitgelegd dat ik ze voor mijn werk in Nederland nodig heb en ze vergeten ben af te schermen en/of weg te halen. Na een korte uitleg over de bediening en het laten zien van de kleur vonden ze het prima.
Link
De complete lichtjesroute van 2013 niet versneld dus +- 1 uur.
Link
Lekker spook rijdend tegen het verkeer in op de Hastelweg in Eindhoven
Link
Loshangende bannier nabij Pathé in Eindhoven.
Link
Even helpen bij een ongeval, stonden daar vrij lullig in een bocht bij de Berenkuil in Eindhoven. Na een bedankje van de politie weer vertrokken.
Link
Ik heb even de interessante filmpjes voor hier uitgezocht, zodat ik na deze post verder kan met de meest recente. Tevens heb ik een dashcam gevonden met TimeLapse mogelijkheid deze komt morgen binnen en daar ga ik ook mee aan de slag, ik wil al langere tijd Timelapse videos maken waar de complete rit op staat.
De gehele rit van Veldriel via Nijkerk naar Eindhoven, uiteraard versneld.
Link
Mooi zonnetje, gefilmd op de A3/E45 nabij Buchfield in Duitsland
Link
In Duitsland moet ik natuurlijk ook waar het kan even flink op het gas, helaas gaat de bus niet harder.
Lokatie: Duitsland Dambroich - A3/E35
Link
Blijft een aparte manier om het verkeer te waarschuwen op sommige stukken in Duitsland, gewoon met een rode vlag op de weg gaan staan.
Lokatie: Duitsland, Ittenbach - A3/E35
Link
Kop-staart ongeval op de Midden-Brabantweg in Waalwijk. Ze zijn hier nog bezig met de verbouwing.
Lokatie: Nederland N261/Midden-brabantweg
Link
Auto op de kop op de Vestdijk in Eindhoven.
Link
Stukje door Amsterdam
Link
Complete rit: Eindhoven, Zierikzee, Brugge (BE), Eindhoven. Op diverse trajecten waren ze nog aan het bouwen, waaronder bij de grensovergang bij Eersel.
Link
Complete rit: Eindhoven, Weert, Obrigheim(DE), Eindhoven, inclusief een carwash Link
Monster file bij Gorinchem op de E311
Link
Ritje van Eindhoven naar Hamburg en terug naar Eindhoven, begint ergens op de helft.
Link
Mooie ochtendglorie op de A2 naar Maarheeze.
Link
Ook een mooie zonsondergang op de Europalaan van Nuenen naar Eindhoven
Link
N329 'De weg van de toekomst' in Oss
Link
Weginspecteur aangereden op de A67 vanaf België naar Eersel. Heb recentelijk vernomen dat deze op het moment van schrijven (05-11-2015) nog steeds niet aan het werk is.
Link
Waze had een foutje in de kaart waardoor ik ineens op een zandweg terecht kwam, dus dan maar even gebruik van maken. Ik heb het foutje inmiddels gecorrigeerd.
Link
Dit waren ze Hopelijk zijn het er niet teveel, ben zelf nog een beetje aan het aftasten wat jullie hier allemaal leuk vinden, laat het dus maar weten, dan pas ik daar mijn filmpjes ook weer op aan.
Link
Veel commentaar op gehad, maar met 60 invoegen op een snelweg, is mij te gortig. Als je dan ook nog eens gaan zwabberen dan in combinatie met een niet al te best humeur dan haal ik hier in...
Link
Het e.e.a ging even niet zoals geplanned. Link
Vrijwel geen laadproblemen hier (duurt alleen een seconde of 5 langer dan een regulier topic), en dat is wonderbaarlijk te noemen aangezien dat lange tijd een kwaal van deze laptop is geweest.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Raar heb er zelf ook geen problemen mee. Aan de kwaliteit zal het niet liggen want de filmpjes starten niet automatisch.
Kan proberen om bij de volgende filmpjes in vimeo embed te plaatsen. Of even deze pagina vol te spammen.