boe! schreef: di 23 jun 2026, 15:20
wellproc schreef: di 23 jun 2026, 12:03
Het betoog van de ombudsman bestaat uit 2 punten:
1. Onterechte uitsluiting door de overheid van niet-digitaal vaardige mensen en/of mensen die contant willen betalen.
Blijkbaar zijn deze niet-digitaalvaardige mensen digitaalvaardig genoeg om een computer op wielen te besturen.
Sorry, maar dit is wat mij betreft precies de verkeerde standaardreactie.
- Je weet niet of het gaat om niet-digitaal vaardige mensen of om mensen die gewoon graag contant betalen (wat in geen geval beter of slechter is dan digitaal betalen).
- Je weet niet in wat voor auto deze mensen rijden. En in hoeverre dat dus terecht gekarakteriseerd kan worden als 'computer op wielen' of niet.
Maar je kunt er wel een makkelijke oneliner tegenaan gooien?
Begrijp me goed: ik vind het schokkend hoe slecht sommige mensen omgaan met techniek. Maar dat komt ook omdat ik mezelf schaar in het selecte gezelschap van rastechneuten. Genetisch besmet met een enorme interesse en aandacht voor techniek in vrijwel alle soorten en maten.
En dan is mw. Wellproc in mijn ogen al beperkt digitaal-vaardig, terwijl zij ten opzichte van het gemiddelde van de Nederlandse bevolking waarschijnlijk nog heel hoog scoort in vaardigheden en gebruik van digitale middelen.
Kortom: je beeldvorming wordt in hoge mate bepaald door jezelf. Ook de negatieve beeldvorming die je hier even neerplempt.
Mag wat genuanceerder wat mij betreft