Zomaar even wat voorbeelden:
- Portaal (waar ie vandaan kwam)
- Op de vangrail rechts van de rijbaan
- Op een hulpconstructie in de middenberm
- Aan het spoorviaduct middels een hulpconstructie
Bestaat er een hulporganisatie voor weesborden ?

Moderator: Moderatoren
Dat was me eigenlijk nog niet opgevallen
Klopt. Er zijn een paar rondleidingen geweest vanuit het bezoekerscentrum meen ik, maar al vrij snel kwam de pandemie.mavas schreef: ↑ma 26 jul 2021, 18:36 https://www.blankenburgverbinding.nl/ni ... 11151.aspx
2 oktober een open dag! Volgens mij de eerste open dag bij dit project?
De afbraak van dit spoorviaduct kan starten. Het nieuwe spoortracé via de Theemsweg is vanmorgen in gebruik genomen.Mark schreef: ↑zo 25 okt 2020, 22:22A24 Blankenburgverbinding - Knooppunt Rozenburg (26) by Mark van der Meer, on Flickr
57. Het viaduct van de Havenspoorlijn over de A15 ter hoogte van aansluiting 14. Hoewel het viaduct rond 2003 is gebouwd, zal het binnen enkele jaren gesloopt worden doordat de spoorlijn wordt omgelegd via de Theemsweg. Het verdwijnen van de Havenspoorlijn hier heeft zover ik kon vinden geen invloed gehad op het ontwerp voor knooppunt Rozenburg, al is het in het tracébesluit niet meer ingetekend.
Dat van die gebogen palen op de viaducten, die ook een gebogen wand hebben, heet architectuur! Of je het nu mooi vindt of niet maar onder die noemer wordt veel geld uitgeven aan de infrastructuur. Met gewoon een aantal kolommen, twee landhoofden, en de nodige rechte balken bouw je veel goedkoper een viaduct dan wat nu gebeurt met al die gebogen lijnen.Kaaiman schreef: ↑di 09 nov 2021, 9:44 Heeft de Havenspoorlijn eindelijk weer een consistente vormgeving met overal rechte bovenleidingpalen.
Ik heb het altijd al jammer gevonden dat die sierlijke palen van de Betuweroute bij wissels en kabeluiteinden afgewisseld werden door rechte. En nu ik de Havenspoorlijn nog eens nader bekijk was het helemaal een allegaartje met alleen die gebogen palen alleen op de viaducten en de rest gewoon recht.
Gewoon eenvoudig ontwerp, zonder allerlei design dingetjes.PeterSchoeber schreef: ↑di 09 nov 2021, 21:46Dat van die gebogen palen op de viaducten, die ook een gebogen wand hebben, heet architectuur! Of je het nu mooi vindt of niet maar onder die noemer wordt veel geld uitgeven aan de infrastructuur. Met gewoon een aantal kolommen, twee landhoofden, en de nodige rechte balken bouw je veel goedkoper een viaduct dan wat nu gebeurt met al die gebogen lijnen.Kaaiman schreef: ↑di 09 nov 2021, 9:44 Heeft de Havenspoorlijn eindelijk weer een consistente vormgeving met overal rechte bovenleidingpalen.
Ik heb het altijd al jammer gevonden dat die sierlijke palen van de Betuweroute bij wissels en kabeluiteinden afgewisseld werden door rechte. En nu ik de Havenspoorlijn nog eens nader bekijk was het helemaal een allegaartje met alleen die gebogen palen alleen op de viaducten en de rest gewoon recht.
Metrolijn
Dat valt tegen. Vanuit Rotterdam gezien is Vlaardingen Oost de laatste halte die van de bijzondere spoorconstructie voorzien is die het mogelijk maakt dat een goederentrein de voor het metroprofiel gebouwde perron kan passeren. Voor Vlaardingen Centrum geldt dit dus niet en deze halte kan daardoor niet door een goederentrein gepasseerd worden.