[A024] Blankenburgverbinding (Maasdeltatunnel)
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
Re: [A024] Blankenburgverbinding (Blankenburgtunnel)
Ja briljante bewegwijzering was dat. De vier grootste steden van Nederland, een vliegveld, een industrieterrein en drie verschillende wegnummers. En welke metropool wordt dan control-city volgens de wegbeheerder? Inderdaad: een plaatsje van nog geen 200 inwoers 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x3 autosnelweg
Tegenwoordig heb je daar ook nog het wegnummer N196 erbij op die plek. 
-
- 2x5 autosnelweg
De eerste portalen zijn geplaatst.

Bron: Projectorganisatie op LinkedIn

Bron: Projectorganisatie op LinkedIn
-
- 4x5 autosnelweg
Knooppunt Rozenburg vanaf de A15, rijdend in westelijke richting.

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- polderweggetje
Hey guys
Ik kwam er onlangs achter (ja, helaas nog maar een paar dagen geleden) dat Nederlanders een nieuwe snelweg aan het aanleggen zijn, namelijk de Blankenburgverbinding ofwel de A24.
Ik ben nog op zoek naar informatie over de volgende vragen:
Hartelijke groeten
ManuelNeuerFan1
Ik kwam er onlangs achter (ja, helaas nog maar een paar dagen geleden) dat Nederlanders een nieuwe snelweg aan het aanleggen zijn, namelijk de Blankenburgverbinding ofwel de A24.
Ik ben nog op zoek naar informatie over de volgende vragen:
- Waar begint de hectometrering van de A24? Bovenaan de A20 of onderin de A15? (Wat is de Linkerbaan en welke de Rechterbaan?) En met welke waarde begin je? (Uiteraard begint hectometrering in Nederland niet altijd bij 0,0.)
- Hoeveel zal de tol bedragen? Als de Beneluxtunnel (A+B of D+E) volledig wordt afgesloten, wordt de snelweg in deze richting dan tijdelijk tolvrij?
- Welke afritten komen er langs de A24? Of verbindt de A24 gewoon de twee snelwegen (A20 en A15) zonder toe- en afritten ertussen?
Hartelijke groeten
ManuelNeuerFan1
Ik dans, dus ik ben. // I dance, so I am. // Ich tanze, also bin ich. // Je danse, donc je suis.
-
- Wegnummerfotograaf

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- expressweg
Zo lang is de A24 inderdaad niet. De enige plek waar het eventueel zou passen, is aan de kant van Maassluis/Vlaardingen. Aan de zijde van Rozenburg zie ik eventueel alleen plaats voor een niet-complete aansluiting (uitvoeger naar Botlekweg / Droespolderweg, komend vanaf Vlaardingen)
Je kan eventueel ook kijken op https://www.openstreetmap.org/#map=14/51.9089/4.2884
Openstreetmaps is een kaart die op dezelfde gedachtegang werkt als Wikipedia. In mijn link zie bijv #map=14 staan, dat staat voor het zoomlevel
Wegen in aanbouw zijn vanaf zoomlevel 11 of 12 zichtbaar (max zoomlevel is 19 of 20, afhankelijk van de locatie).
----
Qua Tol staat een bedrag genoemd op de wegenwiki, maar ik dacht dat Palance afgelopen jaar in dit draadje ook een post had gedaan hierover.
---
Qua HM-bepaling heb ik nog niets gezien, dus ik zou zeggen: Ga eens kijken
Je kan eventueel ook kijken op https://www.openstreetmap.org/#map=14/51.9089/4.2884
Openstreetmaps is een kaart die op dezelfde gedachtegang werkt als Wikipedia. In mijn link zie bijv #map=14 staan, dat staat voor het zoomlevel
Wegen in aanbouw zijn vanaf zoomlevel 11 of 12 zichtbaar (max zoomlevel is 19 of 20, afhankelijk van de locatie).
----
Qua Tol staat een bedrag genoemd op de wegenwiki, maar ik dacht dat Palance afgelopen jaar in dit draadje ook een post had gedaan hierover.
---
Qua HM-bepaling heb ik nog niets gezien, dus ik zou zeggen: Ga eens kijken

-
- Wegnummerfotograaf
Er staat nog nergens een hm-bordje langs de A24. Nog even geduld dus...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- autoweg

-
- Hoofdmoderator
Is dat daadwerkelijk de hectometrering of is dat de metrering van de ontwerpassen? Die twee zijn niet gelijk aan elkaar.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- autoweg

-
- 2x5 autosnelweg
Als de (weers)omstandigheden het toelaten, worden op 31 maart en op 15 april de tunnelelementen Alara (zuid) en Isabella (noord) afgezonken naar de bodem van het Scheur.
Link
Link
-
- 2x3 autosnelweg
Gisteren is het eerste tunneldeel afgezonken. Het afzinken ging op zich prima, maar bij het kopschot is lekkage ontstaan met kortsluiting als gevolg. Daardoor moeten er extra leidingen en pompen worden aangelegd om het water weg te pompen en dáárdoor is scheepvaartverkeer in het Scheur vandaag nog gestremd.
RWS schreef:Nieuwe Waterweg langer gestremd voor scheepvaart
Gisteren is het eerste tunneldeel van de Maasdeltatunnel succesvol afgezonken. Het tunneldeel ligt op de juiste locatie. De tunnel is onderdeel van de Blankenburgverbinding. Door lekkage bij het kopschot, dit is het deel waar over twee weken het tweede tunneldeel aan gekoppeld moet worden, is helaas kortsluiting ontstaan waardoor de pompen niet werken.
We werken aan een oplossing om het werk af te kunnen maken. Voor de scheepvaart op het Scheur (de Nieuwe Waterweg) betekent dit verlenging van de hinder. De stremming van de waterweg duurt in ieder geval tot vanmiddag 16.00 uur.
Op dit moment zijn we bezig met het leggen van extra leidingen en extra pompen om water uit het tunneldeel te kunnen pompen. Door deze omstandigheden kan de vaarweg nog niet worden opengesteld voor het de scheepvaartverkeer.
-
- woonerf
De brandweer is aanwezig met extra pompen om te assisteren om het water weg te krijgen uit het tunneldeel. Het is een urenlange inzet. Zojuist is het droneteam ook nog bij gevraagd. De onderwaterdrone van de brandweer gaat dus ook ingezet worden bij het incident.
-
- 2x2 autosnelweg
-
- autoweg
-
- stadsweg
Twee weken uitstel voor afzink deel2
https://www.infrasite.nl/bouwen/2023/0 ... erbinding/
https://www.infrasite.nl/bouwen/2023/0 ... erbinding/
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)
-
- 4x5 autosnelweg
Een enigszins mislukte poging om een foto te maken vanuit de metro.

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- verkeersader
Groot nieuws!
Rijkswaterstaat heeft zich erg vergist... de tunnel wordt op een totaal verkeerde plek aangelegd.
Hart van Nederland toonde vanmorgen de juist locatie:

Ik hoop dat de gemeente Maassluis, alsook Rotterdam (namens Rozenburg) ingelicht zijn door het Rijk.
Verklaart wel waarom de veerpont niet meer terug komt.
Jammer dat de A24 niet meer aansluit op de A15 en A20, je moet of door Maassluis heen, of door Rozenburg.
ps.
Goed gedaan stagair!

Rijkswaterstaat heeft zich erg vergist... de tunnel wordt op een totaal verkeerde plek aangelegd.
Hart van Nederland toonde vanmorgen de juist locatie:

Ik hoop dat de gemeente Maassluis, alsook Rotterdam (namens Rozenburg) ingelicht zijn door het Rijk.
Verklaart wel waarom de veerpont niet meer terug komt.

Jammer dat de A24 niet meer aansluit op de A15 en A20, je moet of door Maassluis heen, of door Rozenburg.
ps.
Goed gedaan stagair!

It aint over 'till it's over...
-
- 4x5 autosnelweg
Die was van slag door die curvy zeemeermin 

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
Vandaag wordt het tweede segment afgezonken. Foto's van Rijkswaterstaat:

-
- stadsweg
Bron: https://www.ad.nl/vlaardingen/tientalle ... ~a9e80615/Het afzinken van het tweede deel van de Maasdeltatunnel is zaterdagmiddag stilgelegd. De operatie voor de oeververbinding tussen Vlaardingen en Rozenburg moest worden afgebroken, nadat een van de lieren was afgebroken. Het tunneldeel gaat terug naar de Botlek.
-
- 2x5 autosnelweg
Het bericht van de projectorganisatie.
https://www.blankenburgverbinding.nl/ni ... afgebroken
De geknapte kabel

https://twitter.com/RWS_BBV/status/1652 ... 99873?s=20
Het afzinken van het tweede tunneldeel van de Maasdeltatunnel – onderdeel van de Blankenburgverbinding – is zaterdagmiddag 29 april 2023 afgebroken. De kabel die het tunneldeel aan de zuidkant vasthield is gebroken, waardoor het tunneldeel tegen de tijdelijke kade aan de kant van Vlaardingen is aangekomen. In verband met de schade aan het tijdelijke kopschot (tijdelijke wand) heeft bouwcombinatie BAAK samen met Rijkswaterstaat besloten de afzinkoperatie af te breken.
Het tunneldeel wordt naar een andere locatie gevaren voor nader onderzoek. De komende dagen wordt bepaald hoe en wanneer de operatie wordt voortgezet en of een van de reserveweekenden hiervoor kan worden gebruikt.

De geknapte kabel

-
- autoweg
-
- 2x2 autosnelweg

60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- autoweg

Op 20 juli 2017 heeft Rijkswaterstaat het project voorlopig gegund aan een consortium bestaande uit Ballas Nedam (NL), DEME (BE) en Macquarie (AUS). Op 14 december 2017 is het contract definitief gegund.[10] Het betreft een DBFM contract met een nominale waarde van € 1 miljard en een looptijd tot 2044.[11]
-
- stadsweg
https://youtu.be/IHjIHpPPuok minuutje kijkplezier met uitleg.
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)
-
- woonerf
Nee een Nederlander(Ballast Nedam), een Belg (Deme) en Macquarie (Australische investeringsgroep) met Strukton als onderaannemer voor het afzinken. Wordt nog een aardige juridische strijd wie is waar voor verantwoordelijk. dacht dat we in Nederland wereldleider zijn in het afzinkproces!!!! Of zijn we toch te zuinig geweest met de constructie van de tunnelelelementen en de tijdelijke voorzieningen?
-
- Moderator
Misschien vroeger. Maar er zijn de laatste 25 jaar bijna geen tunnels meer afgezonken. Je had nog de Tweede Coentunnel, maar de vorige daarvoor was volgens mij was de Thomassentunnel van de A15 en dat is al 20 jaar geleden. En veel andere afzinktunnels zijn al 40 jaar geleden.WoutdeWegenbouwer schreef: ↑zo 30 apr 2023, 13:17dacht dat we in Nederland wereldleider zijn in het afzinkproces!!!!
-
- 2x3 autosnelweg
De Wijkertunnel is ook een afzinktunnel, al was dat ook alweer 30 jaar geleden.