@Mark: Er zijn partijen (nota bene de ANWB

Moderator: Moderatoren
Er kunnen waterkerende wanden worden neergelaten om zo de tunnel af te sluiten, zie deze foto.captain007 schreef:@Mandelsoft: Dan moet je bijvoorbeeld een coupure hebben bij de tunnelmonden. De Willemsspoortunnel in Rotterdam schijnt ook geen kanteldijk te hebben. Ik heb echter geen idee hoe ze daar dat risico op lekkage of de gevolgen daarvan hebben afgedekt.
Je zou zeggen dat de kou met de Aalkeettunnel wel uit de lucht zou zijn. Immers, die tunnel komt op de plek waar de A24 het open gebied (de Aalkeetpolder) doorsnijdt. De enige plekken die je dan nog overhoudt is het KP met de A20 (dat wordt al aardig verdiept afgaande op de renders, overkappen kan niet vanwege de Tunnelwet) en nabij de Hoekse Lijn. Bij de passage van de spoorlijn ligt de snelweg in een relatief dicht met bomen begroeid gebied, dus van "aantasting" van openheid in het landschap is minimaal sprake...captain007 schreef:@Mark: Er zijn partijen (nota bene de ANWB) die vinden dat de Aalkeettunnel en de Blankenburgtunnel één tunnel zouden vormen, zodat de weg helemaal niet zichtbaar zal zijn in het landschap. Door die kanteldijk vormt het niet één tunnel maar komt de weg kort weer boven het maaiveld uit.
Uiteraard worden die waterkerende elementen regelmatig getest. Weet niet hoe vaak de schuiven van mijn foto uit de link worden getest. Heb toen eens begrepen dat ze tenminste eenmaal per jaar zouden worden getest. Moet wel in een treinvrije periode gebeuren.Dweep schreef:Worden die waterkerende elementen ook periodiek getest, denk aan het dichtdraaien van de Maeslantkering?
Enerzijds een gehele tunnel is wel mooier dan 2 tunnels achter elkaar. Anderzijds het wordt een tolproject en krijg je nu 2 tunnels voor de prijs van 1
Hmm dat vind ik best vreemd aangezien het OTB tegelijkertijd met het OTB van de Tunelwet zou worden aangeboden.Mark schreef:Volgens de lokale krant komt ook van de A24 het OTB vandaag of morgen ter inzage te liggen. klikkerdeklik
Kaaiman schreef:Ben benieuwd wat de wegnummering zal worden. Het wegnummer A24 schittert in de communicatie door afwezigheid...
Het nummer waaronder een weg wordt aangelegd wordt niet altijd het nummer waaronder die wordt geopend.Mark schreef:Niet helemaal, het MIRT 2016 noemt dit project bijvoorbeeld "A24 Blankenburgverbinding". Ook in de rijksstructuurvisie (toen er nog werd gesproken over de NWO) kwam het nummer A24 ergens naar voren.
Voorkeursbeslissing
Op basis van de resultaten uit de verkenning Ro erdam Vooruit en de daarop aansluitende verkenning voor de Nieuwe Westelijke Oeververbinding wordt besloten tot de realisatie van een nieuwe wegverbinding tussen de A15 en de A20 (voetnoot 9) onder de Nieuwe Waterweg/ het Scheur volgens het alternatief Blankenburgverbinding, met een ligging conform de tracévariant Krabbeplas-West, inclusief een overkapping van de verdiepte ligging vanaf de spoorlijn tot voorbij de Zuidbuurt.
9: Deze verbinding tussen de knooppunten op de A15 en de A20 zal op termijn het wegnummer A24 krijgen.
Het wordt ws gewoon A24. Vraag is of dat nummer nodig is op borden... immers vanuit Rozenburg kun je verwijzen naar de A20, vanuit Vlaardingen naar de A15. Er zijn nl. geen afritten e.d. Dus wellicht alleen A24 op de hectometerpaaltjes????Kaaiman schreef:Ik zei niet voor niets in de communicatie, waarmee ik dus bedoel: de communicatie naar de niet-ingewijde burger. Nergens heb ik het nummer A24 gelezen. Zelfs de rendervideo's tonen geen bewegwijzering, laat staan dat er een wegnummer zichtbaar is.
Het zou mij niet verbazen als de weg uiteindelijk toch A20 gaat heten o.i.d., en het uiteinde van de A20 dan een ander nummer krijgt. Of dat er in dit stadium nog over gediscussieerd wordt bij RWS/NBd/enz.
LennyKravitz schreef:Het wordt ws gewoon A24. Vraag is of dat nummer nodig is op borden... immers vanuit Rozenburg kun je verwijzen naar de A20, vanuit Vlaardingen naar de A15. Er zijn nl. geen afritten e.d. Dus wellicht alleen A24 op de hectometerpaaltjes????Kaaiman schreef:Ik zei niet voor niets in de communicatie, waarmee ik dus bedoel: de communicatie naar de niet-ingewijde burger. Nergens heb ik het nummer A24 gelezen. Zelfs de rendervideo's tonen geen bewegwijzering, laat staan dat er een wegnummer zichtbaar is.
Het zou mij niet verbazen als de weg uiteindelijk toch A20 gaat heten o.i.d., en het uiteinde van de A20 dan een ander nummer krijgt. Of dat er in dit stadium nog over gediscussieerd wordt bij RWS/NBd/enz.
Is dat nu ook niet zo met de A38? Die staat ook niet op borden?
Alleen als je onvermijdelijk op de andere weg uitkomt. De A4 heeft ook nog de aansluitingen Vlaardingen-Oost en Pernis.Dweep schreef:Jarenlang heeft de Beneluxtunnel ook op de borden A4 gestaan ook was het tot komende december alleen een doorsteekje en onderdeel van de stadsring.
Dan had westelijke ring en verwijzingen naar A15 en andersom A20 ook voldoende geweest![]()