[A028] Knooppunt en afritten Assen

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door harry » wo 13 nov 2013, 21:25

Vinny schreef:Waar haal je die wijsheid vandaan?
Uit wat er in mijn herinnering in de richtlijn staat.
Gesteund door het feit dat men het tot nu toe (bijna) overal zo uitvoert.
Ik weet niet waar ik zo snel kan nakijken of mijn herinnering klopt.

Als de naam van een knooppunt ook de betekenis kan hebben "hier kun je ook nog een deel van de plaats met die naam verwachten", hebben ze een probleem bij bijvoorbeeld Hattemerbroek en Everdingen...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Vinny » wo 13 nov 2013, 21:27

Aha het staat dus toch expliciet in de richtlijnen. Was er benieuwd naar. Ik was het nog niet tegengekomen, alleen René heeft ooit aangegeven dat Rijkswaterstaat het zo wilde gaan doen. Af en toe wordt ik een beetje kriebel van die dingen. Ze worden natuurlijk ook niet 100% nageleefd...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door harry » wo 13 nov 2013, 21:47

Vinny schreef:Aha het staat dus toch expliciet in de richtlijnen.
Kun jij dat nakijken? Ik kan me ook vergissen...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Drenthe
dorpsstraat
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 17 sep 2010, 23:35
Locatie: Emmen / Beilen

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Drenthe » wo 13 nov 2013, 21:52

Na afrit 33 richting assen-noord staat er nog een afstand bord met Groningen 24 km.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Vinny » wo 13 nov 2013, 22:06

harry schreef:
Vinny schreef:Aha het staat dus toch expliciet in de richtlijnen.
Kun jij dat nakijken? Ik kan me ook vergissen...
Nee :( Ik heb het betreffende foliant niet in mijn bezit. Wel het concept van vele jaren geleden, maar ik heb wel eens vaker de fout gemaakt om opmerken uit die richtlijnen voor waarheid aan te nemen :oops:
(daar staat het niet in, maar dat doe ik nu uit mijn hoofd want ik moet hiervoor de stoffige archieven in)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Coen Tunnel » do 14 nov 2013, 8:30

Vinny schreef:Kunnen jullie dan echt niet lezen? :(
Ik zet toch van beide kanten Assen op het bord, vanuit noordelijke richting als control city, en als zuidelijke richting als industrieterrein.
Belachelijk idee. De wijken van Assen-Noord (Marsdijk, delen van Peelo) zijn sowieso beter ontsloten via afrit Assen-Noord dan via afrit Assen-West, dus Assen-Noord verdient het om van beide kanten vermeld te worden. Dus kan het prima de afritnaam worden, en niet een klein dorp als Zeijen, dat vanaf de afrit Assen-Noord over deze weg wordt ontsloten.

RandwegN3
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: za 03 feb 2007, 12:00
Locatie: Assen-Kloosterveen

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door RandwegN3 » do 14 nov 2013, 8:51

Vanuit noordelijke richting volstaat Assen-Noord (evt. Assen-Centrum). Vanuit zuidelijke richting ook zeker Assen-Noord, Vries (is in mijn ogen sneller als je de daadwerkelijke afrit Vries pakt), Zeijen (eventueel; qua dorp stelt het idd maar weinig voor).

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Peter » do 14 nov 2013, 9:06

Bezoekers van Assen-Oost (waaronder tuincentra Tuinland en Praxis en menig autodealer) worden weer eens in de steek gelaten op de bebording ....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Sophie » do 14 nov 2013, 9:21

Is dat relevant genoeg, om van de A28 verwezen te worden?
Misschien is een volgbord een oplossing?
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

RandwegN3
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: za 03 feb 2007, 12:00
Locatie: Assen-Kloosterveen

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door RandwegN3 » do 14 nov 2013, 9:31

Peter schreef:Bezoekers van Assen-Oost (waaronder tuincentra Tuinland en Praxis en menig autodealer) worden weer eens in de steek gelaten op de bebording ....
Assen-Centrum lijkt mij richtinggegevend genoeg voor Assen-Oost (en het winkelgebied rond de Tuinland)

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Wouter N14 » do 14 nov 2013, 9:38

Nu aansluiting 32 is opgewaardeerd tot knooppunt, heb je daar geen afritnaam meer voor nodig. Dan zou je de afritnaam Assen voor aansluiting 34 kunnen gebruiken, met voor verkeer vanuit Hoogeveen de toevoeging -Noord.

Hoogeveen > Groningen

Code: Selecteer alles

X Assen (De Haar)
> Assen
^ Assen-West, -Noord, Groningen

> 33 Assen-West

> 34 Assen
    -Noord
Groningen > Hoogeveen

Code: Selecteer alles

> 34 Assen
^ Assen-West, -Zuid

> 33 Assen-West

X Assen (De Haar)
> Assen-Zuid
^ Hoogeveen
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Sophie » do 14 nov 2013, 9:48

Ik neem aan, dat 't hier alleen om de Asser bestemmingen gaat? Anders mis ik een paar bij KP Assen...

Maar wil je nu echt een KP Assen én een afrit Assen, en die ook nog op verschillende plekken (KP Assen bij Assen-Zuid, Afrit Assen bij Assen-Noord)?
Lijkt me onhandig.

Ik zou voor Assen-Noord en Assen-West gaan. De knooppunt naam moet beter kunnen dan KP Assen, ik vind "De Haar" het beste.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Wouter N14 » do 14 nov 2013, 10:26

Ik zou inderdaad afrit 34 afrit Assen willen noemen, want vanuit Groningen is deze afrit voor de stadsdelen Noord, Oost en Centrum. En knooppunt Assen is uiteraard veel beter af met de naam De Haar (of iets anders als het maar geen Assen is).
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: [A028] Knooppunt en afritten Assen

Bericht door Sophie » do 14 nov 2013, 10:33

Met een afritnaam Assen krijg je richting Noorden wel een rare situatie...
Bij KP De Haar slaat Assen af, rechtdoor gaat Assen West/Noord.
Bij Afrit 33 slaat dan Assen-West af, maar rechtdoor zou dan Assen staan. Bij een afritnaam Assen-Noord voor afrit 34 zpu er het (logischere) Assen-Noord verschijnen.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A028] Knooppunt en afritten Assen

Bericht door Wouter N14 » do 14 nov 2013, 10:36

^^ Vanuit het zuiden kan je volgens mij zonder al te veel problemen -Noord toevoegen aan de verwijzing naar afrit 34.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A028] Knooppunt en afritten Assen

Bericht door Coen Tunnel » do 14 nov 2013, 10:36

Mooi dat de meesten hier het er mee eens zijn dat knooppunt Assen een waardeloze naam is (en dan ben ik nog een geboren Assenaar), hopelijk komt Rijkswaterstaat nog tot andere inzichten... Wie gaat eigenlijk over de naamgeving van knooppunten?
Timmetje schreef:Met een afritnaam Assen krijg je richting Noorden wel een rare situatie...
Bij KP De Haar slaat Assen af, rechtdoor gaat Assen West/Noord.
Bij Afrit 33 slaat dan Assen-West af, maar rechtdoor zou dan Assen staan. Bij een afritnaam Assen-Noord voor afrit 34 zpu er het (logischere) Assen-Noord verschijnen.
Ja, laten we afritten 33 en 34 dan toch maar respectievelijk Bovensmilde en Zeijen noemen. :mrgreen: De Harderwijk-oplossing zeg maar. :lol:

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Peter » do 14 nov 2013, 11:11

Wouter N14 schreef:Nu aansluiting 32 is opgewaardeerd tot knooppunt, heb je daar geen afritnaam meer voor nodig. Dan zou je de afritnaam Assen voor aansluiting 34 kunnen gebruiken, met voor verkeer vanuit Hoogeveen de toevoeging -Noord.
Als je afslag 34 Assen wilt noemen, dan moet dat in 2 richtingen (tussen zonder -Noord). Nee: laat dat maar lekker -Noord, waar je evt -Oost aan kan toevoegen vanuit Groningen.

KP Assen krijgt dan (feitelijk op de N33) afslag Assen. Niet verwarrend vanuit het Noorden. Vanuit het zuiden moet je verkeer kenbaar maken dat er naast Assen ook een -West en -Oost bestaan. Je kan dan kiezen niet Assen te bewegwijzeren, maar Assen-zuid (en evt Assen-oost). Knooppunten behoeven geen afritnaam. Hetzelfde geldt voor verkeer komende vanaf de N33.

PS Assen-Oost vanuit Gieten/A7/N34 is via Rolde VEEL sneller, tot groot verdriet van de gemeente en Roldenaren. De Reconstructie tot Vmax 30 gebied zal niet veel zoden aan de dijk zetten vrees ik.
Laatst gewijzigd door Peter op do 14 nov 2013, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A028] Knooppunt en afritten Assen

Bericht door Kaaiman » do 14 nov 2013, 11:21

^^ Tsja, al decennia lang vertikt men het om een omlegging om Rolde aan te leggen (Deurze - N33 aansluiting Rolde), en nu dat hele gebied onder natuurgebied Drentsche Aa valt, is dat vrijwel niet meer mogelijk ook.

Hoe dan ook, ik vermoed dat de naamgeving van KP Assen samenhangt met de eerdere plannen voor verbreding van de Europaweg-Zuid en de Overcingellaan (project FlorijnAs), die niet helemaal doorgaan (blijft enkelbaans).
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Vinny » do 14 nov 2013, 19:47

Coen Tunnel schreef:
Vinny schreef:Kunnen jullie dan echt niet lezen? :(
Ik zet toch van beide kanten Assen op het bord, vanuit noordelijke richting als control city, en als zuidelijke richting als industrieterrein.
Belachelijk idee. De wijken van Assen-Noord (Marsdijk, delen van Peelo) zijn sowieso beter ontsloten via afrit Assen-Noord dan via afrit Assen-West, dus Assen-Noord verdient het om van beide kanten vermeld te worden. Dus kan het prima de afritnaam worden, en niet een klein dorp als Zeijen, dat vanaf de afrit Assen-Noord over deze weg wordt ontsloten.
Ik snap echt niet waarom je dit een belachelijk idee vind. Als Assen staat aangegeven dan dekt dat toch ook Assen-Noord, -Centrum en -Oost... :?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A028] Knooppunt en afritten Assen

Bericht door Vinny » do 14 nov 2013, 20:00

Mijn idee is dus:
A 28 richting zuid:

afrit 34
-> Zeijen
-> Assen
^ Assen-Zuid / West
^ Smilde

(Servicebord: Verkeerspark, TT-circuit volg Assen Zuid)

afrit 35
-> Smilde
-> Assen-West
^ Assen-Zuid

Knooppunt Assen
-> Assen
-> Gieten
^ Beilen

Richting Groningen:
Knooppunt Assen
-> Assen
-> Gieten
-> Veendam
^ Assen-Noord en West
^ Smilde

afrit 35
-> Smilde
-> Assen-West
^ Assen-Noord
^ Zeijen

afrit 34
-> Zeijen
-> Assen-Noord
^ Vries
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [A028] Knooppunt en afritten Assen

Bericht door mhkamp » do 14 nov 2013, 20:18

Mijn idee is dus:
A 28 richting Utrecht:

(Servicebord: Peelerpark / Messchenveld)

afrit 34
-> Assen-Noord
^ Assen-Centrum
^ Smilde

afrit 35
-> Smilde
-> Assen-Centrum
^ Assen-Zuid

(Servicebord: Verkeerspark, TT-circuit)

Knooppunt Assen (afrit 36)
-> Assen-Zuid
-> Gieten
-> Veendam
^ Beilen

Richting Groningen:
(Servicebord: Verkeerspark, TT-circuit)

Knooppunt Assen (afrit 36)
-> Assen-Zuid
-> Gieten
-> Veendam (Oldenburg (D))
^ Assen-Centrum
^ Smilde

afrit 35
-> Smilde
-> Assen-Centrum
^ Assen-Noord

(Servicebord: Peelerpark / Messchenveld)

afrit 34
-> Assen-Noord
^ Vries
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [A028] Knooppunt en afritten Assen

Bericht door Peter » do 14 nov 2013, 20:23

Assen wil geen centrumverkeer via de Vaart (ZZ), dus het zal daarom al niet gebeuren dat Centrum via West wordt bewegwijzerd.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [A028] Knooppunt en afritten Assen

Bericht door mhkamp » do 14 nov 2013, 20:25

^^ 't Is wel zo'n beetje de kortste route naar.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Coen Tunnel » do 14 nov 2013, 23:13

Vinny schreef:
Coen Tunnel schreef:
Vinny schreef:Kunnen jullie dan echt niet lezen? :(
Ik zet toch van beide kanten Assen op het bord, vanuit noordelijke richting als control city, en als zuidelijke richting als industrieterrein.
Belachelijk idee. De wijken van Assen-Noord (Marsdijk, delen van Peelo) zijn sowieso beter ontsloten via afrit Assen-Noord dan via afrit Assen-West, dus Assen-Noord verdient het om van beide kanten vermeld te worden. Dus kan het prima de afritnaam worden, en niet een klein dorp als Zeijen, dat vanaf de afrit Assen-Noord over deze weg wordt ontsloten.
Ik snap echt niet waarom je dit een belachelijk idee vind. Als Assen staat aangegeven dan dekt dat toch ook Assen-Noord, -Centrum en -Oost... :?
Zucht, moet ik het nog een keer uitleggen? Een afritnaam is vanaf beide kanten hetzelfde. Aangezien Assen vanuit zuidelijke richting niet de lading dekt, omdat een groot deel van het verkeer naar bestemmingen in Assen de weg al verlaten heeft bij KP Assen of afrit 33, kun je afrit 34 niet simpelweg Assen noemen. Daarnaast volstaat de huidige naam Assen-Noord prima, want naar de belangrijkste wijk van Assen-Noord, Marsdijk, is dit ook vanaf het zuiden de snelste en best uitgebouwde route.
Vinny schreef:Mijn idee is dus:
A 28 richting zuid:

afrit 34
-> Zeijen
-> Assen
^ Assen-Zuid / West
^ Smilde

(Servicebord: Verkeerspark, TT-circuit volg Assen Zuid)

afrit 35
-> Smilde
-> Assen-West
^ Assen-Zuid

Knooppunt Assen
-> Assen
-> Gieten
^ Beilen

Richting Groningen:
Knooppunt Assen
-> Assen
-> Gieten
-> Veendam
^ Assen-Noord en West
^ Smilde

afrit 35
-> Smilde
-> Assen-West
^ Assen-Noord
^ Zeijen

afrit 34
-> Zeijen
-> Assen-Noord
^ Vries
Afgezien van het feit dat de afritnummering andersom loopt hoort een gat als Zeijen niet thuis op de bewegwijzering op een belangrijke autosnelweg. Ook de rechtdoorverwijzing naar Smilde bij KP Assen ri. noord is overbodig, aangezien dat verkeer nou juist de A28 al heeft verlaten bij de afrit voor KP Assen, om via de N381 naar Smilde te rijden. Richting zuid zou ik gewoon de naam van de volgende afrit vermelden (Westerbork) en niet Beilen.
Peter schreef:Assen wil geen centrumverkeer via de Vaart (ZZ), dus het zal daarom al niet gebeuren dat Centrum via West wordt bewegwijzerd.
Waarom niet? Daar staat bij de kazerne een flitspaal die flink wat inkomsten genereert. De meeste parkeergelegenheid ligt ook aan de westzijde van het centrum (parkeergarages Mercuriusplein, Nieuwe Kolk, Triade, Neptunusplein, Torenlaan).

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Wouter N14 » do 14 nov 2013, 23:24

Coen Tunnel schreef: Daarnaast volstaat de huidige naam Assen-Noord prima, want naar de belangrijkste wijk van Assen-Noord, Marsdijk
Vanuit Groningen is het echter ook de afrit voor -Oost en -Centrum. Krijg je dus zo iets:

Code: Selecteer alles

> 34
Assen-Noord
      -Oost
      -Centrum
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

martien
verkeersader
Berichten: 605
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [A028] Knooppunt en afritten Assen

Bericht door martien » vr 15 nov 2013, 17:25

Over vrijgevallen nummers vanwege het nieuwe knooppunt: er komt zelfs een afrit 31a http://www.rws.nl/actueel/nieuws_en_per ... assen.aspx

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A028] Knooppunt en afritten Assen

Bericht door Wouter N14 » vr 15 nov 2013, 18:26

Dan wordt Assen wel bovengemiddeld goed ontsloten :o
> 31a Assen-Zuid
X Assen N33
> 32 Assen (Haarweg)
> 33 Assen-West
> 34 Assen-Noord
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Vinny » vr 15 nov 2013, 18:37

Coen Tunnel schreef:/quote]Zucht, moet ik het nog een keer uitleggen? Een afritnaam is vanaf beide kanten hetzelfde. Aangezien Assen vanuit zuidelijke richting niet de lading dekt, omdat een groot deel van het verkeer naar bestemmingen in Assen de weg al verlaten heeft bij KP Assen of afrit 33, kun je afrit 34 niet simpelweg Assen noemen. Daarnaast volstaat de huidige naam Assen-Noord prima, want naar de belangrijkste wijk van Assen-Noord, Marsdijk, is dit ook vanaf het zuiden de snelste en best uitgebouwde route.
Je begrijpt dus niets van mijn argumentatie. Assen-Noord voldoet helemaal niet als afritnaam omdat vanuit het Noorden heel Assen beter via deze afrit verloopt.
Afgezien van het feit dat de afritnummering andersom loopt hoort een gat als Zeijen niet thuis op de bewegwijzering op een belangrijke autosnelweg. Ook de rechtdoorverwijzing naar Smilde bij KP Assen ri. noord is overbodig, aangezien dat verkeer nou juist de A28 al heeft verlaten bij de afrit voor KP Assen, om via de N381 naar Smilde te rijden. Richting zuid zou ik gewoon de naam van de volgende afrit vermelden (Westerbork) en niet Beilen.
Zeijen ligt gewoon het meest in de buurt. En is van beide kanten een geeigende afritnaam. Waarom wel knooppunt Assen-Zuid naar een godsonmogelijk gehucht noemen? Redelijk inconsequent.
Peter schreef:Assen wil geen centrumverkeer via de Vaart (ZZ), dus het zal daarom al niet gebeuren dat Centrum via West wordt bewegwijzerd.
Waarom niet? Daar staat bij de kazerne een flitspaal die flink wat inkomsten genereert. De meeste parkeergelegenheid ligt ook aan de westzijde van het centrum (parkeergarages Mercuriusplein, Nieuwe Kolk, Triade, Neptunusplein, Torenlaan).[/quote]
Flitspaalbeleid hoort niet op de bewegwijering thuis. Flutargumentatie.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rudolf
woonerf
Berichten: 89
Lid geworden op: za 24 okt 2009, 19:58
Locatie: Westervoort

Re: [A028] Knooppunt en afritten Assen

Bericht door Rudolf » vr 15 nov 2013, 20:49

Assen krijgt afslag Assen-West

ASSEN - De A28 ter hoogte van Assen kent sinds deze week de afslag Assen-West. Rijkswaterstaat verving de bewegwijzeringsborden naar afritten op de snelweg bij de Drentse Hoofdstad. De naam van afrit 33 is gewijzigd van 'Assen' in 'Assen-West'.

Reden voor de naamswijzigingen is de ombouw van afrit 32, de huidige afrit Assen-Zuid. Op deze plek komt een ongelijkvloers knooppunt tussen de A28 en de N33, waardoor er een nieuwe op- en afrit ten zuiden van Assen ontstaat. Het knooppunt krijgt de naam 'Assen'. De toekomstige afrit 32 richting de Haarweg zal ook deze naam dragen. Nu is dat Assen-Zuid.

In 2015 wordt het gebied rond het TT Circuit ontsloten. Deze aansluiting krijgt het nummer 31a en de naam Assen-Zuid.

Bron: http://www.dvhn.nl

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A028] Knooppunt en afritten Assen

Bericht door Chris » vr 15 nov 2013, 21:21

kudos voor dvhn voor het overschrijven van persberichten... ;)

Plaats reactie