[N196] Hoofddorp - Uithoorn
Moderator: Moderatoren
-
- 2x3 autosnelweg
Re: [N196] Hoofddorp - Uithoorn
Voorrangspleintjes zijn het in Hilversum maar dat is een ander ontwerp dan die ondingen in Aalsmeer met een busbaan dwars er doorheen.
Die voorrangspleintjes werken best goed maar daar geldt ook dat de kruisende weg niet veel verkeer moet verwerken want dan stroopt het alsnog op. En ook met vrachtverkeer in afslaande richting zijn voorrangspleintjes minder handig.
Die voorrangspleintjes werken best goed maar daar geldt ook dat de kruisende weg niet veel verkeer moet verwerken want dan stroopt het alsnog op. En ook met vrachtverkeer in afslaande richting zijn voorrangspleintjes minder handig.
-
- 2x3 autosnelweg
Er zijn plannen om de rond 2010 afgesloten kruising van de N196 met de Aalsmeerderweg in Rozenburg weer open te stellen. Dit zou dan een 'koude kruising' moeten worden waarbij zowel verkeer op de N196 als verkeer op de Aalsmeerderweg alleen rechtdoor mag rijden.

Aanleiding om de kruising weer open te stellen is de overbelasting van het kruispunt van de N196 met de Fokkerweg/Pudongweg dat een paar honderd meter oostelijker ligt. Door de grootschalige groei van logistieke bedrijven ten zuiden van de N196 in het ontwikkelde Schiphol Logistics Park (SLP) is de laatste jaren ontstaat steeds meer congestie op de Pudongweg. Door de kruising met de Aalsmeerderweg weer open te stellen, kan verkeer tussen Schiphol-Oost en SLP makkelijker bewegen en wordt de Pudongweg wat ontlast. De N196 krijgt er dan wel weer een aannemelijkerwijs VRI-gereguleerde kruising bij.

Aanleiding om de kruising weer open te stellen is de overbelasting van het kruispunt van de N196 met de Fokkerweg/Pudongweg dat een paar honderd meter oostelijker ligt. Door de grootschalige groei van logistieke bedrijven ten zuiden van de N196 in het ontwikkelde Schiphol Logistics Park (SLP) is de laatste jaren ontstaat steeds meer congestie op de Pudongweg. Door de kruising met de Aalsmeerderweg weer open te stellen, kan verkeer tussen Schiphol-Oost en SLP makkelijker bewegen en wordt de Pudongweg wat ontlast. De N196 krijgt er dan wel weer een aannemelijkerwijs VRI-gereguleerde kruising bij.
-
- 2x3 autosnelweg
Geef de Aalsmeerderweg dan ook een vrije rechtsaffer de N196 op naar de A4. De N196 kan wel een rijstrook missen inmiddels, 2x2 is wel voldoende, dan kan de rechterstrook een invoegstrook worden en over de rest van de N196 die rechterstrook desnoods ingericht als vluchtstrook. In de andere richting zou vanaf de A4 komend vanaf de N196 een uitvoeger kunnen naar de Aalsmeerderweg zuidzijde voor vrachtverkeer richting de Mactanweg etc.
-
- autoweg

Rechterbaan wordt afrit naar een voor mij vaag opstelterrein meteen daarna oprit van hetzelfde terrein welke opnieuw overgaat in een rijbaan. Daar nooit oponthoudt gezien.
-
- 2x3 autosnelweg

-
- 2x5 autosnelweg
Ik schreef het een aantal jaar geleden al in dit topic, maar mijn wens is het opnieuw openen van de kruising met de Aalsmeerderweg. Maar dan alleen van/richting zuiden, een T-kruispunt dus.
Het zou de verkeerssituatie in deze omgeving ook wat logischer maken. De N196 kan hier inderdaad prima uit de voeten met 2x2 rijstroken.
Ik kan me overigens herinneren dat Rein daar destijds op tegen was.
Het plan dat er nu ligt lijkt me niet heel handig. Je zult zien dat verkeer dan alsnog probeert illegale bewegingen te maken.
Het zou de verkeerssituatie in deze omgeving ook wat logischer maken. De N196 kan hier inderdaad prima uit de voeten met 2x2 rijstroken.
Ik kan me overigens herinneren dat Rein daar destijds op tegen was.
Het plan dat er nu ligt lijkt me niet heel handig. Je zult zien dat verkeer dan alsnog probeert illegale bewegingen te maken.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 4x5 autosnelweg
De wegen sluiten allemaal niet zo lekker op elkaar aan in dat gebied, volgens mij allemaal het gevolg van het feit dat de plannen voor de N 201 versoberd zijn omdat het in principe als provisoirum bedoeld is. Eigenlijk zou het grondig anders moeten, maar daar is geen geld en geen ruimte voor. Dat is wel spijtig omdat het voorzien had kunnen worden naar mijn mening. Zeker als het al de bedoeling was om de weilanden daar vol te plempen met industriële blokkendozen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x3 autosnelweg
Ik weet niet of je daar op doelt, maar ik heb wel eens mijn verbazing geuit over het feit dat de N196 (toen het nog N201 was) over een aantal kilometer is verbreed van 2x2 naar 2x3, terwijl men zo ongeveer al bezig was met de eerste werkzaamheden voor de omlegging van de N201. Die verbreding is slechts een paar jaar enigszins nuttig geweest, maar sinds de omlegging van de N201 is dit wegvak uitgestorven. Die hele verbreding is daarmee feitelijk weggegooid geld geweest.
-
- 2x5 autosnelweg
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- 2x3 autosnelweg
Oh ik wist niet dat ik die uitspraak had gedaan. Maar als ik het zo lees, vind ik het verstandige woorden en sta ik er nog volledig achter.
Hoe minder VRI kruisingen op (auto)wegen hoe beter vind ik.
Maar die uitspraak van me ging dus met name over het al dan niet openstellen van die kruising en niet over het al dan niet terug ombouwen naar 2x2. Gezien de intensiteiten heb ik daar op zich niet echt moeite mee, al mag hij van mij best 2x3 blijven.

Maar die uitspraak van me ging dus met name over het al dan niet openstellen van die kruising en niet over het al dan niet terug ombouwen naar 2x2. Gezien de intensiteiten heb ik daar op zich niet echt moeite mee, al mag hij van mij best 2x3 blijven.
-
- 2x3 autosnelweg
Op die nieuwe rotondes in Aalsmeer gebeuren regelmatig ongelukken waarbij fietsers betrokken zijn. Vandaag was het weer raak.
Ik ben er vorige week mog weer eens over die weg gereden. Moest toch, ondanks de route wel bekend is voor mij, weer even oriënteren.
Voor ter plaatste onbekenden kan ik mij helemaal voorstellen dat het een puzzel is. En ook dat men snel iets over het hoofd ziet.
Ik ben er vorige week mog weer eens over die weg gereden. Moest toch, ondanks de route wel bekend is voor mij, weer even oriënteren.
Voor ter plaatste onbekenden kan ik mij helemaal voorstellen dat het een puzzel is. En ook dat men snel iets over het hoofd ziet.
-
- 2x5 autosnelweg
Elke week een ongeluk! volgens dat artikel.
Het zal mij benieuwen of de situatie nog eens een keer grondig wordt aangepast. Als het zo door blijft gaan dan zullen ze wel moeten.
Het zal mij benieuwen of de situatie nog eens een keer grondig wordt aangepast. Als het zo door blijft gaan dan zullen ze wel moeten.
-
- 2x5 autosnelweg

Als je niet bereid bent om principiële keuzes te maken ten koste van bus of fiets dan blijft het voorlopig aanmodderen met zulke rotondes. Er gebeurt gewoon veel te veel op te weinig ruimte waardoor het onoverzichtelijk is.
Verder is het ook buitengewoon lelijk met al die verharding, borden, strepen en kleine verkeerseilandjes.
-
- 2x5 autosnelweg
Het blijft maar ongelukken regenen op de berichte rotondes in Aalsmeer. https://www.nhnieuws.nl/nieuws/319412/l ... se-rotonde
Er komen nu wel aanpassingen aan lijkt het.
Er komen nu wel aanpassingen aan lijkt het.
-
- 2x5 autosnelweg
De rotondes krijgen op korte termijn kleine aanpassingen, en daarnaast komen er wat grotere maatregelen maar op wat langere termijn!
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/319815/b ... -op-de-rem
"Denk hierbij aan het verwijderen van de voorsorteervakken op de rotondes, het verduidelijken van de busbanen en het aanpassen van de bebording."
Ik ben benieuwd hoeveel dit gaat helpen.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/319815/b ... -op-de-rem
"Denk hierbij aan het verwijderen van de voorsorteervakken op de rotondes, het verduidelijken van de busbanen en het aanpassen van de bebording."
Ik ben benieuwd hoeveel dit gaat helpen.