En hier staat de "presentatie", die je door kunt scrollen:
https://utrecht.maps.arcgis.com/apps/Ca ... 43f3ab96cc
De aanpassingen sinds de laatste publicatie zijn volgens mij als volgt, van west naar oost:
- De busbaan tussen Uithoorn en Mijdrecht verdwijnt, en wordt een parallelweg. Lijkt mij een zeer goede beslissing voor de verkeersveiligheid.
- De bocht bij Mijdrecht wordt rechtgetrokken en er komen 2 gelijkvloerse kruisingen in. Het deel tussen deze kruisingen wordt gelukkig wel continu 2x2!
- Kruising met de N212: er komt een vrije rechtsaffer vanaf Mijdrecht gezien, naar de N212. Aan de westkant komt een fietstunnel.
- Vinkeveen: Voorkeursvariant is om de op- en afritten te verlengen. Hierdoor verbetert de veiligheid behoorlijk lijkt me.
- Rond de A2: De turborotonde verdwijnt in de voorkeursvariant! En wordt veranderd in een VRI-kruising. Ook wordt de N201 geheel 2x2 tussen de A2 en het Amsterdam-Rijnkanaal! Ook wordt de opstellengte vergroot. En worden extra opstelstroken aangelegd. Maar ook wordt het gedeelte met 2 rijstroken op de toerit richting Amsterdam wat verlengd.
In de oude variant wilde men direct na elke kruising terug naar 1x2 rijstroken en kreeg je dus een stukje van 200 meter enkelbaans. Dat was sowieso niet goed voor doorstroming, maar ook niet voor de veiligheid.
In ieder geval is daarmee volgens mij het grootste knelpunt verholpen.
- N402: Richting de A2 komen ook 2 rijstroken.
- Vreeland: Hier verandert weinig. Men wil de N201 naar 50 km brengen. En een fietstunnel aanleggen.