[N201] Zandvoort - Hilversum
Moderator: Moderatoren
-
- 2x3 autosnelweg
Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

-
- 4x5 autosnelweg
Juist wel. Vroeger was een brugwachter met technische kennis van het te bedienen object altijd paraat. Tegenwoordig gaat het met software, en als er dan iets nodig is moet er een monteur met kennis van ICT uit zijn bed gebeld worden en duurt het een stukje langer voordat het euvel verholpen isHet is toch niet meer dan deze tijd

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- stadsweg
Op N-wegen is dat schering en inslag. Stond op de N242 ook afgelopen weekend een enorme file voor een brug die urenlang openstond met een probleem. Terwijl die weg daar 65000 voertuigen per dag verwerkt.
-
- 2x3 autosnelweg

n201 by DutchRoadMovies, on Flickr
De plek waar de wishwall komt. Vanaf de Vechtbrug tot dit punt op het strookje extra asfalt aan de rechterzijde.
-
- stadsweg
Ik zat ff te kijken of ik daar op de foto sta, maar ik denk het niet. Liep daar vanmiddag wel, ook met zo'n kleur jas.
-
- stadsweg
Gisteravond/vannacht is de basis van de whiswall geplaatst. De 'roosters' liggen er achter op stapels van 10 per pallet. Ik kan niet goed zien hoe die bevestigd gaan worden. Daar gaan ze vannacht en de volgende nacht mee aan de slag.
Als je er achter loopt valt op hoeveel geluid alleen de basis al wegneemt. Daarom wel vreemd dat de whiswall niet helemaal doorloopt tot aan de kruising maar zo'n 100 meter daarvoor al stopt.
Als je er achter loopt valt op hoeveel geluid alleen de basis al wegneemt. Daarom wel vreemd dat de whiswall niet helemaal doorloopt tot aan de kruising maar zo'n 100 meter daarvoor al stopt.
-
- 2x3 autosnelweg

-
- stadsweg
Als dat de reden is, is het wel gek dat men ook naast het speelveldje de whiswall heeft geplaatst.
Gisteravond hebben ze ook de 'roosters' geplaatst. Wat foto's:

Hier zie je links nog net het einde:

Als je er achter loopt is het mooi stil. Ik ben wel benieuwd wat het verschil is tussen woensdag, gisteren en vandaag (geen scherm, alleen het muurtje, muurtje+rooster). Ik heb het idee dat alleen het muurtje al bijna alles doet. Dat valt op als je er achter loopt en je komt bij het einde. Ineens hoor je de auto's weer.
Gisteravond hebben ze ook de 'roosters' geplaatst. Wat foto's:

Hier zie je links nog net het einde:

Als je er achter loopt is het mooi stil. Ik ben wel benieuwd wat het verschil is tussen woensdag, gisteren en vandaag (geen scherm, alleen het muurtje, muurtje+rooster). Ik heb het idee dat alleen het muurtje al bijna alles doet. Dat valt op als je er achter loopt en je komt bij het einde. Ineens hoor je de auto's weer.
-
- 2x3 autosnelweg
Bij de brug hadden ze het muurtje beter kunnen laten afbuigen richting de heg.
Of het moet meevallen met geluid vanaf de brug dat er nu nog achter langs komt..
Of het moet meevallen met geluid vanaf de brug dat er nu nog achter langs komt..
-
- 4x5 autosnelweg
Het ziet er een stuk 'vriendelijker' uit dan een enorm geluidsscherm. Als het dezelfde reductie geeft zou ik er voor tekenen 

-
- 2x5 autosnelweg
Zijn hier wel faunatunnels aangelegd als alternatief voor het oversteken van kleine dieren? Die wishwall is natuurlijk wel een behoorlijke hindernis voor ze.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 4x5 autosnelweg
Is een whishwall he, ze moeten gewoon een briefje in de nis neerleggen en een paar dagen later komt iemand ze in een geel hesje naar de overkant brengen 

-
- 2x3 autosnelweg
-
- Hoofdmoderator
Grappig ding. Soort stedelijke mini-crashguard
Zo te zien de CrashGuard P800-3S, van SafeRoad.
Die neusschilden blijven ook lastig voor sommigen.

Die neusschilden blijven ook lastig voor sommigen.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- Moderator
Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk werkt, de voortekenen zijn positief en dit is waarschijnlijk ook goedkoper dan een groot geluidsscherm. Ik vraag mij wel af hoe dit schoon gehouden wordt, met name als het vol met bladeren gaat liggen.
-
- stadsweg
De whiswall werkt goed: hier net achter de N201 hoor je nu weinig meer van het verkeer. Het RIVM heeft de geluidsmeters vorige week weggehaald.
Maas zoals gezegd: alleen die betonnen basis nam al heel veel geluid weg.
Vandaag kreeg ik een update over project Toekomst N201:
Maas zoals gezegd: alleen die betonnen basis nam al heel veel geluid weg.
Vandaag kreeg ik een update over project Toekomst N201:
De plannen Toekomst N201 zijn uitgebreid besproken in de statencommissie Milieu en Mobiliteit op 20 januari 2021 en 31 maart 2021.
Op 14 april 2021 hebben Provinciale Staten het volgende besloten:
- Kennis te nemen van het concept pakket aan maatregelen en de daarbij behorende onderbouwing;
- De studiefase met één jaar te verlengen ter heroverweging van dit pakket en de problematiek om zo te komen tot een kosteneffectiever en kleiner pakket aan maatregelen met een nadrukkelijke focus op leefbaarheid en verkeersveiligheid.
-
- 2x3 autosnelweg
Wat een vervelende en drukke weg is dit, maar dat zal niets nieuws zijn. Je kunt alleen maar verzuchten hoe jammer het is dat die A80 nooit is aangelegd. 

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 2x5 autosnelweg
GS van Noord-Holland heeft op 24 augustus het volgende besluit genomen:
Daarmee gaat maar liefst 200 meter naar Heemstede. Wat gaat betekenen dat de snelheid omlaag gaat naar 50.
https://www.noord-holland.nl/Bestuur/Ge ... s_2021.org1. Het eigendom, beheer en onderhoud van het deel van de N201 (Cruquiusweg) tussen hm 20,7 en 20,9 over te dragen aan de gemeente Heemstede. Overdracht geschiedt onder de voorwaarden die in de ‘Overeenkomst tot regeling van het beheer, onderhoud en eigendom tussen de provincie Noord-Holland en de gemeente Heemstede’ zijn vastgelegd;
Daarmee gaat maar liefst 200 meter naar Heemstede. Wat gaat betekenen dat de snelheid omlaag gaat naar 50.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- 2x3 autosnelweg
Dit zat al een tijdje in de pijplijn. Is geloof ik vooral om bewoners tegemoet te komen i.v.m. geluidsoverlast.
-
- 2x2 autosnelweg
Een paar foto's bij Uithoorn.
De pijlen vind ik wel erg iel, zeker vergeleken met de brede rand

Aan de andere kant is een weggetje van niks, het verbaast mij dat er een voorwegwijzer is. Maar nog vreemder vind ik dat die alleen voor linksaf is.

Dat nummer vind ik ook wat klein

De pijlen vind ik wel erg iel, zeker vergeleken met de brede rand
Aan de andere kant is een weggetje van niks, het verbaast mij dat er een voorwegwijzer is. Maar nog vreemder vind ik dat die alleen voor linksaf is.
Dat nummer vind ik ook wat klein
-
- 2x5 autosnelweg

Die eerste is wel heel erg, daar heeft iemand in Autocad een scale verkeerd gezet denk ik...

-
- Hoofdmoderator
Op de N201 is de wegbeheerder zelf aan het knutselen geweest.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- 4x5 autosnelweg
Bijzonder, op het oude bord stond dit:
https://goo.gl/maps/Bo1bomzktgz4W4ko9
De verbinding naar Nes aan de Amstel is nooit aangelegd.
https://goo.gl/maps/Bo1bomzktgz4W4ko9
De verbinding naar Nes aan de Amstel is nooit aangelegd.
-
- 2x2 autosnelweg
Ook vreemd dat ervoor 'Amsterdam volg route Utrecht' staat, terwijl Amsterdam linksaf is ... maar dat hebben ze blijkbaar gemerkt en daarom staat Amsterdam er nu niet meer bij.
-
- Moderator
De Raad van State heeft de bezwaren tegen de aanpassingen bij de Cruquiusbrug ongegrond verklaard:
https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/ ... 3720-1-r1/
https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/ ... 3720-1-r1/
-
- 2x3 autosnelweg

Doordat de nieuwe brug breder wordt dan de oude, moet ook het tunneltje worden aangepast/verlengd en daarmee ook het paadje wat naar dat tunneltje leidt worden aangepast. De lokale klagers vrezen op basis van het inpassingsplan dat het paadje te krap o.i.d. wordt en daarvoor gingen ze dus in beroep bij de RvS. Maar dat beroep is dus afgewezen.
Overigens wordt die voetgangerstunnel slechts heel beperkt gebruikt en al helemaal weinig door fietsers. In een rapport uit 2018 staat aangegeven dat per uur niet meer dan vier fietsers, al dan niet te voet, door dat tunneltje gaan.

-
- autoweg

Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Remmerden
Peter Schoeber uit Remmerden
-
- 2x2 autosnelweg
Niet het meest aantrekkelijke tunneltje inderdaad.
4 fietsers per uur is niet veel maar vind ik niet eens zo weinig na het lezen van de kwalificatie "slechts heel beperkt"
4 fietsers per uur is niet veel maar vind ik niet eens zo weinig na het lezen van de kwalificatie "slechts heel beperkt"
-
- 2x5 autosnelweg
En zeker ook best veel omdat het tunneltje alleen bereikbaar is via een olifantenpaadje dat op het talud steil omhoog/omlaag loopt. Dit paadje is eigenlijk alleen geschikt voor voetgangers. Een geasfalteerd fietspad met flauwe hellingen ontbreekt om daar te komen.
-
- 2x3 autosnelweg

De smalle voetgangerstunnel aan de Heemsteedse zijde is eigenlijk alleen nuttig/zinvol voor voetgangers die een wandeling maken langs de Heemsteedse zijde van de Ringvaart. Dat pad langs de Ringvaart is niet geschikt voor fietsers, dus die zullen daar al helemaal niet komen. En ook doorgaande fietsers langs de N201 zullen niet snel van dit tunneltje gebruik hoeven of willen maken, omdat het voor hen weinig tot geen nut heeft.