[VIDEO] Filmpjes boe!
Moderator: Moderatoren
-
- 2x5 autosnelweg
Re: [VIDEO] Filmpjes boe!
De nieuwe rondweg van Wanssum (N270) met als extra de 946 meter lange Koninginnebrug ten oosten van Wanssum.
Link
-
- 2x5 autosnelweg
De N806 vormt de directe verbinding tussen Nijkerk (provincie Gelderland) en Bunschoten-Spakenburg (provincie Utrecht). De route is 7 kilometer lang en was oorspronkelijk in beheer van de provincies. Het Gelderse deel is in 2011 overgedragen aan de Gemeente Nijkerk.
In deze video zien we de volledige oorspronkelijke route. De video start ter hoogte van de aansluiting met de N301 (Almere - Barneveld). Vanaf daar gaat het westwaarts langs enkele nieuwbouwwijken. Na het verlaten van de bebouwde kom passeren we autosnelweg A28 (Amersfoort - Zwolle) en bereiken we buurtschap Holk. We bevinden ons nu in polder Arkemheen, een belangrijk vogelbroedgebied.
Na vier kilometer bereiken we de bebouwde kom van Bunschoten-Spakenburg waar de N806 aansluit op provinciale weg N199 (Amersfoort - Bunschoten-Spakenburg).
Link
In deze video zien we de volledige oorspronkelijke route. De video start ter hoogte van de aansluiting met de N301 (Almere - Barneveld). Vanaf daar gaat het westwaarts langs enkele nieuwbouwwijken. Na het verlaten van de bebouwde kom passeren we autosnelweg A28 (Amersfoort - Zwolle) en bereiken we buurtschap Holk. We bevinden ons nu in polder Arkemheen, een belangrijk vogelbroedgebied.
Na vier kilometer bereiken we de bebouwde kom van Bunschoten-Spakenburg waar de N806 aansluit op provinciale weg N199 (Amersfoort - Bunschoten-Spakenburg).
Link
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg

-
- 2x5 autosnelweg
Dat alternatief beschreef je ook in het filmpje, maar wat je toont is wat er geworden is van de oorspronkelijke route 

-
- 2x5 autosnelweg
Het vervolg op de vorige video: de N414 van Bunschoten-Spakenburg naar Baarn.
Link
-
- 2x5 autosnelweg
De (voormalige) N680 in Zeeuws-Vlaanderen opgenomen tijdens de eerste COVID-lockdown toen België de grenzen had gesloten. Hierdoor geen verkeer op de weg. Slechts één landbouwvoertuig lukte het om een bijrol te spelen in deze video.
Link
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Als afsluiter van dit jaar nog wat actuele winterse beelden.
Op 25 december ben ik naar de Belgische Ardennen gereden. Daar was in de nacht daarvoor 5 tot 10 centimeter sneeuw gevallen. En sneeuw op 25 december betekent: een witte kerst.
In deze video zien jullie de terugweg vanaf het Signal de Botrange, het hoogste punt van België met 694 meter. Vanaf daar rijd ik via Mont Rigi en Baraque Michel naar het dorp Jalhay, dat ongeveer 300 meter lager ligt.
Het was al mistig, maar onderweg werd dit nog dichter. Vervolgens ging het regenen, ijsregenen en sneeuwen waarbij het wegdek even wit werd. Waar de brandweerwagens aan het einde van de video naartoe gingen, weet ik niet.
Link
Op 25 december ben ik naar de Belgische Ardennen gereden. Daar was in de nacht daarvoor 5 tot 10 centimeter sneeuw gevallen. En sneeuw op 25 december betekent: een witte kerst.
In deze video zien jullie de terugweg vanaf het Signal de Botrange, het hoogste punt van België met 694 meter. Vanaf daar rijd ik via Mont Rigi en Baraque Michel naar het dorp Jalhay, dat ongeveer 300 meter lager ligt.
Het was al mistig, maar onderweg werd dit nog dichter. Vervolgens ging het regenen, ijsregenen en sneeuwen waarbij het wegdek even wit werd. Waar de brandweerwagens aan het einde van de video naartoe gingen, weet ik niet.
Link
-
- 4x5 autosnelweg
Lekker winters sfeertje zo dichtbij
Geen controle oid gehad aan de grens of mensen die raar opkijken van een Nederlands kenteken? Of was je niet de enige?
Ik ben er ooit eens wezen langlaufen, ook met dichte mist.

Geen controle oid gehad aan de grens of mensen die raar opkijken van een Nederlands kenteken? Of was je niet de enige?
Ik ben er ooit eens wezen langlaufen, ook met dichte mist.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
Toen ik er was, was het heel rustig. Er waren nauwelijks mensen die raar op konden kijken. Ik hoorde wel wat Nederlands en Vlaams om mij heen. Er kwam later dat weekend een oproep van de politie om weg te blijven. Auto's stonden toen over een lengte van 7 kilometer aan beide zijden van de weg geparkeerd. Toen ik weg ging stonden de 'normale' parkeerplaatsen halfvol.
Ik ben via Aachen heen gereden, maar zowel bij de Nederlands-Duitse (E314) als bij de Duits-Belgische grens (E40) heb ik geen controles gezien. Op de terugweg stond er wel een auto van de marechaussee bij De Belgisch-Nederlandse grens (E25), maar die maakte niet echt aanstalten om te controleren.
Ik ben via Aachen heen gereden, maar zowel bij de Nederlands-Duitse (E314) als bij de Duits-Belgische grens (E40) heb ik geen controles gezien. Op de terugweg stond er wel een auto van de marechaussee bij De Belgisch-Nederlandse grens (E25), maar die maakte niet echt aanstalten om te controleren.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
De N629 van Dongen naar Oosterhout incl. het gereconstrueerde deel bij de aansluiting met de A27. Aansluitend gaat het via het ongelijkvloerse deel in Oosterhout door naar Made (aansluiting A59).
Link
Link
-
- 2x5 autosnelweg
-
- autoweg
Mooie flimpje Boe van een voor mij zeer bekende weg. Heb deze route vorig jaar, ook ergens in augustus of september, nog een keertje met mijn moeder gereden. Toen mijn beide ouders nog leefden hebben ze daar vele malen gefietst tijdens hun duizenden fietstochten vanuit hun voormalige woonplaats Meterik.
Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Remmerden
-
- 2x5 autosnelweg
In mijn voorraad video's heb ik ook nog beelden van de voormalige N553 tussen Horst en Venray. Die weg ligt ook dichtbij Meterik.
-
- autoweg

Met vriendelijke groet,
-
- 2x3 autosnelweg
Die N629 ken ik heel goed, vooral het deel tussen de A27 en Dongen v.v. 

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 2x5 autosnelweg
Een korte video van een korte N-weg. De N796 is slechts 3 kilometer lang en loopt volledig door de bossen ten oosten van Ermelo.
Link
Link
-
- 2x5 autosnelweg
De N415 tussen Baarn en Hilversum. Deze weg was ooit onderdeel van de N201. Dit is de eerste video van een reeks van vier waarin ik de hele N201 afrijdt tot in Zandvoort.
Link
Link
-
- 2x5 autosnelweg
Het vervolg op de vorige video. We volgen de Diependaalselaan door Hilversum met aansluitend de N201 tot aan Mijdrecht langs de Loosdrechtse en Vinkeveense Plassen.
Link
Link
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Het laatste deel tussen Hoofddorp en Zandvoort via Heemstede, Haarlem, Aerdenhout en Bentveld. In de video kon ik Zandvoort nog zonder problemen binnen rijden. Later op de dag werd de toegangsweg naar Zandvoort afgesloten omdat te veel mensen naar het strand wilden.
Link
Link
-
- 2x5 autosnelweg
Mijn video van de gereconstrueerde N280 bij Roermond. Sven had daar eerder al een video van geplaatst. Vergeleken met die video zijn veel tijdelijke pionnen en paaltjes weggehaald en ik heb de nieuwe toerit vanaf de N271 kunnen gebruiken. De beelden zijn genomen tijdens hoogwater, wat tijdens het passeren van de Maas(plassen) goed te zien is.
Link
Link
-
- 2x5 autosnelweg
Een rit in de sneeuw op maandag 8 februari. De dag daarvoor viel de kou het land in met sneeuw en veel wind. De rit vond plaats midden in de ochtendspits, maar het is zeer rustig op de weg. Het weeralarm dat was ingesteld zal daaraan een bijdrage hebben geleverd. Onderweg weinig problemen. Wel een vrachtwagen van Dirk van der Broek die de berm was ingegleden en er niet meer op eigen kracht uit kon komen.
Link
Link
-
- 2x5 autosnelweg
Het is bijna 20 graden buiten, maar toch nog even terug naar twee weken geleden. De terugweg van Amersfoort naar Leusden via een andere route.
Link
-
- 2x5 autosnelweg
Aangezien er al tig video's van de Victory Boogie Woogietunnel zijn geplaatst, plaats ik mijn video maar hier. Het is wel de video met het minste verkeer.
Link
Link
-
- Hoofdmoderator
Dat snap ik op dat tijdstip op een zondag

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- 2x5 autosnelweg