[VIDEO] Filmpjes boe!
Moderator: Moderatoren
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Re: [VIDEO] Filmpjes boe!
Als je van Aachen naar Heerlen rijdt, kom je langs een afrit Bocholtz.
Link
- SPOILER: TOON
Link
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Typisch dat de afrit afgesloten kan worden dmv een slagboom, maar de oprit blijkbaar niet.
Ik kende dit binnendoortje overigens niet.
Ik kende dit binnendoortje overigens niet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
De N862 van Emmen via Klazienaveen, Barger-Oosterveen en Weiteveen naar de aansluiting met de N863 bij Nieuw Schoonebeek. Met een onbedoelde bijrol voor Bauke Mollema en Daan Hoole (en een wielerliefhebber weet dan wie ik bedoel).
Link
Link
-
- 2x5 autosnelweg
Een rit over de Veluwe aan het begin van de lente. Van Apeldoorn eerst naar Hoog Buurlo via het viaduct dat nu gesloopt gaat worden. Vervolgens afdalend naar Assel, een voormalige halte langs de spoorlijn Amersfoort-Apeldoorn. Van Assel gaat het vervolgens naar Kootwijk waar 1800 meter van de route onverhard is. Via de Heetweg bereiken we het eindpunt van deze video: de N310 met de boogie-woogie-bewegwijzering.
Link
Link
-
- 2x5 autosnelweg
De N759 en de N760 zijn twee provinciale wegen in de provincie Overijssel ten noordwesten van de provinciehoofdstad Zwolle, in de IJsseldelta. Beide wegen zijn ontsluitingwegen van het stadje Genemuiden. De N759 verbindt Genemuiden met Hasselt in het zuidoosten, de N760 verbindt Genemuiden met hanzestad Kampen in het zuidwesten. Beide N-wegen sluiten niet direct op elkaar aan, de Randweg van Genemuiden vormt een verbindingsroute tussen beide N-wegen. De N759 is een vrijwel kaarsrechte weg, de N760 kronkelt langs en via dijken.
Op het moment dat ik deze video plaats is de N760 afgesloten vanwege groot onderhoud. De provincie herstelt het wegdek en realiseert diverse aanpassingen om de veiligheid te vergroten. Het onderhoud wordt uitgevoerd in drie fasen. De eerste fase zal afgerond zijn in 2022, de tweede fase volgt in 2023 en de derde en laatste fase zal afgerond worden in 2024. Deze video is opgenomen vóór de start van het onderhoud.
Link
Op het moment dat ik deze video plaats is de N760 afgesloten vanwege groot onderhoud. De provincie herstelt het wegdek en realiseert diverse aanpassingen om de veiligheid te vergroten. Het onderhoud wordt uitgevoerd in drie fasen. De eerste fase zal afgerond zijn in 2022, de tweede fase volgt in 2023 en de derde en laatste fase zal afgerond worden in 2024. Deze video is opgenomen vóór de start van het onderhoud.
Link
-
- 2x5 autosnelweg
Een rit van de Brouwersdam naar Zierikzee. In het begin volgen we de derde fase van de Recreatieverdeelweg die fungeert als randweg van Scharendijke. Geen bijzondere weg, maar je hoeft niet meer dwars door het dorp zoals dat t/m 2021 nog wel het geval was. Na een tussenstuk via Looperskapelle en Brijdorpe bereiken we de N655, een 6 kilometer lange, bijna kaarsrechte weg naar Zierikzee met onderweg een korte doortocht door Nieuwerkerke Schutje. De N655 sluit aan op de N654 en na een paar honderd meter bereiken we Zierikzee.
Link
Link
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
De volledige N343 in drie video's. In deze eerste video het weggedeelte vanaf Slagharen via Lutten (een ongelijkvloerse aansluiting) naar Hardenberg.
Link
Link
-
- 2x5 autosnelweg
Deze tweede video start in de bebouwde kom van Hardenberg bij de verkeerslichten waar de eerste video eindigde. We rijden direct de bebouwde kom uit en komen al snel aan bij de Asjeskambrug over de Vecht. Na de brug volgt de spoorlijn tussen Hardenberg en Mariënberg.
Enkele kilometers verder passeren we de afslag Bergentheim, de tweede en laatste volledig ongelijkvloerse verbinding in de N343. Na deze aansluiting volgt direct de brug over het kanaal Almelo – De Haandrik. Een paar kilometer later bereiken we Kloosterhaar, een dorp met 1.500 inwoners. De N343 loopt hier vlak langs de Duitse grens en we passeren natuurgebied Engbertsdijksvenen.
Even verderop rijden we door het buurtschap Bruinehaar en passeren Langeveen aan de westkant. De video eindigt bij Geesteren, waar de N747 naar Geesteren aansluit op de N343.
Link
Enkele kilometers verder passeren we de afslag Bergentheim, de tweede en laatste volledig ongelijkvloerse verbinding in de N343. Na deze aansluiting volgt direct de brug over het kanaal Almelo – De Haandrik. Een paar kilometer later bereiken we Kloosterhaar, een dorp met 1.500 inwoners. De N343 loopt hier vlak langs de Duitse grens en we passeren natuurgebied Engbertsdijksvenen.
Even verderop rijden we door het buurtschap Bruinehaar en passeren Langeveen aan de westkant. De video eindigt bij Geesteren, waar de N747 naar Geesteren aansluit op de N343.
Link
-
- 2x5 autosnelweg
Het laatste deel van de N343. Landschappelijk interessant vanwege de essen (een hoger gelegen, oude, vruchtbare akker) waar de route overheen gaat: Tubberger Esch, Fleringeresch, Lemseleresch en de Hooge Esch. De laatste is met 50 meter ook daadwerkelijk de hoogste van de vier.
Tussen Tubbergen en Fleringen passeren we de Fleringer kroezeboom, met bijna 500 jaar een van de oudste bomen in Nederland.
De N343 loopt nog steeds dwars door Weerselo. De discussie over de rondweg is nog altijd niet beslecht.
De eerste rotonde in Oldenzaal is vernoemd naar Sanne Wevers, een turnster die Olympisch goud won op het onderdeel balk. De rotondekunst hoort daarbij.
Link
Tussen Tubbergen en Fleringen passeren we de Fleringer kroezeboom, met bijna 500 jaar een van de oudste bomen in Nederland.
De N343 loopt nog steeds dwars door Weerselo. De discussie over de rondweg is nog altijd niet beslecht.
De eerste rotonde in Oldenzaal is vernoemd naar Sanne Wevers, een turnster die Olympisch goud won op het onderdeel balk. De rotondekunst hoort daarbij.
Link
-
- 2x5 autosnelweg
De Duitse B480 van Paderborn naar Winterberg in drie delen. In deze eerste video het meest noordelijke deel van Kreuz Wünnenberg-Haaren naar Brilon door een mooi, glooiend landschap (tussen 300 en 400 meter boven zeeniveau) met o.a. de in december 2021 geopende bypass van Bad Wünnenberg.
Link
Link
-
- 2x5 autosnelweg
Die omlegging lijkt me een serieuze verbetering. Jammer dat het nodig is om kentekens te blurren, het doet wat afbreuk aan de video.
-
- 2x3 autosnelweg

-
- 2x5 autosnelweg
Dat is het inderdaad: uiteenlopende berichten. Aan de ene kant ben je in overtreding als je niet blurt, aan de andere kant lijkt er niet actief gehandhaafd te worden. Niet vanuit particulieren (die moeten de video al opmerken en er dan ook nog iets mee willen doen) en ook niet vanuit organisaties. Er zijn ook voldoende YouTube-kanalen met meerdere niet geblurde Duitse dashcamvideo's waar ook niets mee gebeurt.
Ik ben zelf ook niet blij met het blurren. Gelukkig heb ik het origineel nog.
Ik ben zelf ook niet blij met het blurren. Gelukkig heb ik het origineel nog.
-
- 2x3 autosnelweg
Ik heb het een paar keer gedaan, kentekens wegblurren. Ziet er niet uit en tijdrovend iets, dus dat doe ik niet meer. Heb zelf ook video's met stukken Duitse snelweg zonder blurs online staan.
Denk zelf dat als de video's gebruikt worden op een noem het educatieve vorm zoals hier het geval is, er niks aan de hand is. Pas als je de beelden gaat gebruiken om een medeweggebruiker zwart te maken zal wellicht de kans wel groter zijn dat je er problemen mee krijgt.
Denk zelf dat als de video's gebruikt worden op een noem het educatieve vorm zoals hier het geval is, er niks aan de hand is. Pas als je de beelden gaat gebruiken om een medeweggebruiker zwart te maken zal wellicht de kans wel groter zijn dat je er problemen mee krijgt.
-
- 2x5 autosnelweg
Het vervolg op de vorige video. We waren gestrand op de ring van Brilon. We passeren de werkzaamheden, verlaten de ring van Brilon en rijden westwaarts richting de aansluiting met de A46. De B480 heeft hier een dubbelnummering met de B7. T/m Altenbüren loopt de weg eerst omhoog naar bijna 500 meter boven zeeniveau om vervolgens bijna 200 meter te dalen tot in de Ruhrvallei. Vanaf daar gaat het weer zuidwaarts. We passeren Olsberg via de westelijke omlegging die over meerdere dalbruggen gaat. Voorbij Olsberg pakken we de oude route van de B480 op. Deze volgt de Ruhrvallei. We passeren Steinhelle, Assinghausen en Wiemeringhausen en eindigen op 500 meter hoogte op een parkeerplaats net voor Niedersdorf.
Link
Link
-
- 2x5 autosnelweg
In deel 3 rijd ik naar mijn eindbestemming: Kahler Asten.
De video start nabij Niedersfeld, een dorp dat behoort tot de gemeente Winterberg. Vanaf Niedersfeld gaat het door de Ruhr-vallei en uiteindelijk komen we langs de plek waar de Ruhr ontspringt. De B480 gaat net niet de bebouwde kom van Winterberg in, maar ligt er tegenaan. We laten Winterberg letterlijk links liggen. Iets voorbij Winterberg ligt de op een na hoogste berg van Nordrhein-Westfalen: Kahler Asten. Na een korte klim bereiken we de top op 841 meter hoogte.
Link
De video start nabij Niedersfeld, een dorp dat behoort tot de gemeente Winterberg. Vanaf Niedersfeld gaat het door de Ruhr-vallei en uiteindelijk komen we langs de plek waar de Ruhr ontspringt. De B480 gaat net niet de bebouwde kom van Winterberg in, maar ligt er tegenaan. We laten Winterberg letterlijk links liggen. Iets voorbij Winterberg ligt de op een na hoogste berg van Nordrhein-Westfalen: Kahler Asten. Na een korte klim bereiken we de top op 841 meter hoogte.
Link
-
- 2x5 autosnelweg
In de vorige video heb ik mijn bestemming op de B480 bereikt. In deze video gaan we toch nog even terug naar het begin van de B480. Bij Bad Wünnenberg reed ik via de nieuwe bypass om Bad Wünnenberg heen. In onderstaande video rijd ik vanaf Haaren de oude route van de B480 door de bebouwde kom van Bad Wünnenberg heen. De afdeling naar Bad Wünnenberg lijkt nog wel mee te vallen qua hellingsgraad. De zuidelijke helling lijkt steiler en bevat ook een haarspeldbocht die de snelheid er volledig uithaalt. Ik kan me voorstellen dat met name het vrachtverkeer daar moeite mee heeft.
Link
Link
-
- 2x5 autosnelweg
De nieuwe verbindingsweg (Waterlinie) tussen A1 en Weesp.
Link
Het viel mij op dat bij de aansluiting met de A1 de 'nieuwe' bestemmingen Groningen en Hengelo alweer zijn vervangen door de 'oude' bestemming Amersfoort.
Oud

Nieuw

Link
Het viel mij op dat bij de aansluiting met de A1 de 'nieuwe' bestemmingen Groningen en Hengelo alweer zijn vervangen door de 'oude' bestemming Amersfoort.
Oud

Nieuw

-
- 2x5 autosnelweg