Raar. Ik heb juist het idee dat er heel veel borden

Ik sluit me wat dat betreft aan bij deze reactie, voor NL:
Moderator: Moderatoren
Raar. Ik heb juist het idee dat er heel veel borden
Ik sluit me wat dat betreft aan bij deze reactie, voor NL:
Dat zeg ik.Seat Ibiza schreef: ↑do 17 sep 2020, 16:43Raar. Ik heb juist het idee dat er heel veel bordenzijn weggehaald en er minder borden staan dan voorheen.
Goed lezen is lastig
Dat is ook echt appels met peren vergelijkenCasablancaMarocco schreef: ↑ma 01 mar 2021, 19:33 In Denemarken is de limiet 110 / 130 maar toch heb ik het idee dat het meer opschiet als in Duitsland met al die wegwerkzaamheden, en op veel plekken is het ook gewoon erg druk op de snelwegen (met uitzondering van het weekend misschien).
Ik mag er niet teveel over los laten, maar achter de schermen werken zowel de grotere automerken alsook grote toeleveranciers wel degelijk heel hard aan het najagen van Tesla. Daar investeren die bedrijven ook best aardig wat geld in.SnarfFlevoland schreef: ↑di 09 mar 2021, 17:35en inderdaad reageert de Duitse autoindustrie nu nog niet echt hard op Tesla & Co., maar achter de schermen wordt weldegelijk aan nieuwe vormen van autorijden gewerkt.
Terecht.In Duitsland is de scepsis tegenover electrische auto's op accu's gewoonweg te groot en dat niet bepaald zonder geldige redenen.
Het aantal laadpunten is aan het toenemen, maar een elektrische auto is bepaald niet ingericht om continu mee te vlammen.duikgek89 schreef: ↑di 09 mar 2021, 22:38Je zit ook nog met de beschikbaarheid (locaties en drukte) van snelle laadstations. Als je 450km range hebt (als je die al hebt als je van Nossen tot Göttingen de cruise control op alle vrije stukken op 180 of meer hebt staan, maar dat terzijde), is nog niet gezegd dat langs jou route ook naar pakweg 400 a 430km weer een snellaad station te vinden is.
Wij hadden planningstechnisch weinig andere opties dan die 1450km rijden (deels ook door de covid maatregelen). We hebben het rijden een beetje gedeeld (driekwart voor mij). Het scheelt daarbij ook dat het bekende wegen waren die we al vaker gereden hadden.
Dat maakt langere afstanden op de route in mijn voorbeeld nog lastiger: In Polen kun je rustig tegen de 160 op de teller rijden op de A2 of A4. In Duitsland kun je op o.a. de A14 en A38 goed doorrijden; als je mazzel hebt ook op de A44. Of via de noordelijke route, op de juiste momenten is ook de Duitse A2 aardig vlot.
Ik ben het wel met je eens, ik ben ook van het soort dat graag midden in de nacht vertrekt en stevig doorrijdt om een flink aantal kms weg te zetten. Ik probeer het wel tot 1000-1100 km beperkt te houden op 1 dag.duikgek89 schreef: ↑wo 10 mar 2021, 23:11 Maar los van of het een goed of slecht idee is, het is voor mij onacceptabel dat het bereik van de auto de beperking is voor de mogelijke afstand in één dag. En dan ben je ook nog afhankelijk van een lader op een overnachtingsadres... Dan is bij vrienden in Poznan of Berlijn blijven slapen misschien ook geen optie als ze geen lader voorhanden hebben.
Ik hoop dus op wat innovatie, zodat ik niet zo'n nadelige keuze hoef te maken.exroosje schreef: ↑do 11 mar 2021, 11:53Dus hoe onacceptabel het ook voor je mag zijn als persoon, als een auto met verbrandingsmotor niet meer te koop is vanaf 2030, zul je een alternatief moeten zoeken. Die enkele vakantie rit per jaar rechtvaardigt niet een standaard range van 1000km accupakket. En al helemaal niet 1000km bij 130-150km/u...
Overigens zo gek is dat niet, je kunt het ook onacceptabel vinden dat je lang voor de Gotthard moet wachten, toch is het zo en kun je beter je vakantie er omheen organiseren.
Alleen als er "bei" bij staat? Of als er een duidelijke tijdsbegrenzing is?
Niet altijd. In dit geval inderdaad: