Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.
Moderator: Moderatoren
-
Attietattie
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door Attietattie » zo 06 jun 2021, 0:50

Niet te serieus op reageren, luitjes!
Het gaat mij erom, dat je veel mensen met geen enkele elektrische fiets uit de auto gaat krijgen, omdat er bezwaren voor ze zijn, die je never weg gaat nemen. Ik had ook kunnen zeggen "Met die elektrische fiets, ga ik mijn werkkleding er niet krijgen he." en dan waren er net zoveel reacties op gekomen om dat te pareren.
Het gaat dus om de strekking, niet om de letterlijke inhoud.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
Chris
- Moderator
Bericht
door Chris » zo 06 jun 2021, 10:36
Tja, voor elke autorit zijn argumenten te bedenken dat het ook per fiets of openbaar vervoer kan. Toch doen mensen dat niet, 75% van de afgelegde kilometers in Nederland is per auto en dat aandeel is al jaren ongeveer hetzelfde. Dat in zichzelf is dus de realiteit van de echte wereld, die vaak niet strookt met die van beleidsmakers.
-
duikgek89
- 2x3 autosnelweg
Bericht
door duikgek89 » zo 06 jun 2021, 10:45
Veel praktische bezwaren of comfort aspecten spelen gewoon mee. Leuk en aardig dat voor sommige dingen oplossingen te bedenken zijn, maar dat is niet altijd voldoende. Ergo, veel mensen zullen een auto en een fiets hebben, waarbij ze per keer beslissen hoe ze naar het werk gaan.
Sommige collega's komen af en toe met de fiets over een aardige afstand als het er de dag naar is. Anderen komen bijna altijd met de fiets. Veruit de meesten gebruiken afhankelijk van dag en situatie soms de fiets, soms de auto en soms de motor.
Edit: Daarbij willen mensen comfort. Geen armoeierij met regenpakken, niet met natte verkreukelde kleren naar een vergadering moeten en ook niet moeten wachten tot de douche op het werk vrij is.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » zo 06 jun 2021, 11:35
Ik heb een collega die dagelijks van Hoek van Holland naar Rotterdam pendelt op de fiets. Ook bij regen of windkracht 8.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
-
PeterSchoeber
- autoweg
Bericht
door PeterSchoeber » zo 06 jun 2021, 16:25

Je hebt bikkels en je hebt
BIKKELS 
Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Remmerden
-
Willem
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door Willem » zo 06 jun 2021, 19:58
Op de fiets naar de middelbare school heb ik me vaak genoeg nat laten regenen, of tegen windkracht 8 op zitten boksen.
Dat ik nu in de fase zit dat ik vanachter de autoruit kan zien hoe anderen daar last van hebben is om eerlijk te zijn best comfortabel.
Op zich kan ik met de fiets naar kantoor (los van corona). Het vooruitzicht om dan half bezweet in een vergadering te zitten is niet prettig. Voor de andere collega's niet en ook voor jezelf niet.