Grenscontroles in Europa

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
tsov
verkeersader
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 12 jan 2009, 10:26
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door tsov » di 20 okt 2020, 10:02

^^ Ben inderdaad ook wel benieuwd of daar geschreven richtlijnen voor zijn. Zie ze bijvoorbeeld vaak over de N520 (Hoofdweg) rijden, ik neem aan dat ze uiteraard in actie zullen komen als ze iets zien gebeuren daar (ongeval o.i.d.). Maar ben benieuwd of ze ook opgeroepen zouden worden voor zaken in die regio. Ben ooit een keer getuige geweest van een aanrijding daar (was zelfs degene die 112 heeft gebeld) en toen kwam "gewoon" de politie uit Hoofddorp.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Peter » di 20 okt 2020, 11:27

tsov schreef: di 20 okt 2020, 10:02 ^^ Ben inderdaad ook wel benieuwd of daar geschreven richtlijnen voor zijn. Zie ze bijvoorbeeld vaak over de N520 (Hoofdweg) rijden, ik neem aan dat ze uiteraard in actie zullen komen als ze iets zien gebeuren daar (ongeval o.i.d.). Maar ben benieuwd of ze ook opgeroepen zouden worden voor zaken in die regio. Ben ooit een keer getuige geweest van een aanrijding daar (was zelfs degene die 112 heeft gebeld) en toen kwam "gewoon" de politie uit Hoofddorp.
Er zullen afspraken en geen richtlijnen zijn, maar het is een beetje als politie net over de grens enige bevoegdheid heeft. Bij de beveiliging van ambassades en rechtbanken wordt soms (bij ernstige dreiging) ook Marechaussee gebruikt, met name omdat deze beschikking heeft over Uzi's of vergelijkbaar en meer geweldstraining heeft dan de normale politie (ME niet meegeteld).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Palance » di 20 okt 2020, 11:36

Ik denk dat de KMar momenteel wat minder te doen heeft op Schiphol, en kan daarom de reguliere politie prima ondersteunen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10174
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Rein » di 20 okt 2020, 11:44

Het gaat verder dan ondersteunen. Ik lees wel eens berichten in lokale krantjes over ongelukken op lokale wegen rond Schiphol en waarin bijvoorbeeld wordt aangegeven dat de politie de marechaussee erbij heeft gehaald voor de afhandeling.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door SnarfFlevoland » di 20 okt 2020, 18:30

Peter schreef: di 20 okt 2020, 8:24 Niet totaal verschillend. Denk aan controle van vrachtwagens op drugs en verstekelingen. Meestal werken ze daar samen. Ook aanhoudingen van smokkelaars op Schiphol gebeurt meestal door de Marechausse op aanwijzen Douane.
Inderdaad, men werkte altijd al nauw samen. Mijn familie heeft in diverse generaties, voor de grenzen met Duitsland open gingen, bij de douane gewerkt. Bij de meeste grensovergangen voerde de douane ook de personencontroles door, aangezien de Maresschausee alleen op de 'grotere' categorie grensovergangen aanwezig was.

In Duitsland neemt de Zoll vooral aan de Zwitserse grens ook nog steeds (desondanks Schengen) steekproefsgewijs personencontroles waar, wanneer de Bundespolizei er niet aanwezig is. Omgekeerd doet de Bundespolizei echter weinig met goederen, tenzij het verboden goederen als drugs e.d. zijn. Of je echter BTW en/of import kosten moet betalen is voor de Bundespolizei geen zorg. Op de luchthavens zijn de taken echter duidelijk verdeeld: Personencontroles doet de Bundespolizei, goederencontroles de Zoll.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 532
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Bongo » di 20 okt 2020, 21:49

Veel landen hebben ook aparte border guards die de grensbewaking uitvoeren, weet niet of ze dan ook nog een Marechaussee hebben, maar een militaire politie neem ik aan van wel.
Ik ben in Oekraïne eens bij een soort van open dag van de dienst border guards geweest, en daar hadden ze toch een behoorlijk arsenaal aan pantservoertuigen en automatische wapens.
Nou heeft Oekraïne natuurlijk ook wel behoorlijke problemen aan zijn grenzen... :dyn_hyp:

sander919
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 05 jul 2021, 10:15

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door sander919 » ma 05 jul 2021, 10:31

Op die plek heb ik de douane wel vaak zien staan , ook net iets verderop vlakbij de rotonde staan dan een paar motards tussen de struiken om eventuele omkeerders in de kraag te vatten . Die zijn dan vanaf een andere toegansgweg richting rotonde gereden en keren snel om als ze de douane zien staan . Overigens is dit geen gekke plek voor een controle want via de N57 gaat veel internationaal verkeer richting Zwitserland en Italie . Zelf ben ik op deze plek trouwens nooit staande gehouden , alleen reizende in mijn auto met NL kenteken .Wel op diverse andere plekken in dezelfde regio regelmatig gecontroleerd door de franse douane.

sander919
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 05 jul 2021, 10:15

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door sander919 » ma 05 jul 2021, 10:34

Chrysa schreef: za 10 okt 2020, 22:03 Dinsdag stond bij Luxeuil-les-Bains de douane te controleren, net zoals op Streetview ook te zien is: Link

Iemand enig idee waar dit voor is? Vind dit toch wel een gekke plek voor een douanecontrole, zo ver van de grens op een plek met relatief weinig internationaal verkeer.
Op die plek heb ik de douane wel vaak zien staan , ook net iets verderop vlakbij de rotonde staan dan een paar motards tussen de struiken om eventuele omkeerders in de kraag te vatten . Die zijn dan vanaf een andere toegansgweg richting rotonde gereden en keren snel om als ze de douane zien staan . Overigens is dit geen gekke plek voor een controle want via de N57 gaat veel internationaal verkeer richting Zwitserland en Italie . Zelf ben ik op deze plek trouwens nooit staande gehouden , alleen reizende in mijn auto met NL kenteken .Wel op diverse andere plekken in dezelfde regio regelmatig gecontroleerd door de franse douane.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door SnarfFlevoland » do 02 sep 2021, 16:23

Afgelopen week is me opgevallen dat de tijdelijke Franse grenspost op de Franse A36, komende vanuit Duitsland, weer helemaal opgeruimd is. Schijnbaar zijn de Covid-19 controles dan toch niet zo belangrijk meer. Men heeft de grenspost na de vluchtelingencrisis rond 2015/2016 opgebouwd om illegale vluchtelingen vanuit de Balkan en door Duitsland te kunnen stoppen. De snelweg was toen enkele jaren enorm versmald met hoge betonnen gelijders, waardoor er een slalompad met drempels ontstond, incl. controle containers op de snelweg. Dat is dus (gelukkig) helemaal verdwenen en je rijdt nu weer ongehinderd met 2x2 rijstroken bij Ottmarsheim de grens in beide rijrichtingen over.

Blijft de vraag: Wanneer gaat Duitsland die troep aan de grens met Oostenrijk op de A3, A7, A8 en A93 opruimen?!
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Grenscontroles in Europa

Bericht door SnarfFlevoland » vr 10 sep 2021, 18:33

Zojuist weer bij Weil am Rhein de grens overgestoken en opnieuw stonden de Duitsers landuitwaards met flink een paar man te controleren. Dat gebeurd zo langzamerhand steeds vaker. Bij Rheinfelden nog nooit gezien, al is dat daar voor de Duitsers ook een stuk lastiger, omdat het Duitse douanekantoor alleen ingericht is voor landinwaardse controles. De rijbaan richting Zwitserland loopt bij Rheinfelden buiten de controlepost voorbij.

Het nut van controles het land uit snap ik in deze tijden eerlijk gezegd niet zo. Is men zo bang dat er geldkoffers het land uitgesmokkeld worden?!
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door mhkamp » vr 10 sep 2021, 18:39

De Denen stonden op de grens bij Flensburg de boel te controleren Denemarken inwaarts. De Duitsers stonden er niet.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
ronny forgeron
verkeersader
Berichten: 711
Lid geworden op: do 15 dec 2011, 14:18
Locatie: SanXiang, China / Santpoort, Nederland

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door ronny forgeron » wo 06 okt 2021, 15:35

^^
Dat was op 29 september nog steeds zo, maar waar Zweedse auto's eruit werden gehaald voor controle, konden wij met een Gute Fahrt van de militair zo doorrijden. Duitsland in geen controle. Zweden in van de boot in Helsingborg geen controle. Zweden uit en Denemarken in op de Sont brug op 5 oktober geen controle , Denemarken uit en Duitsland in ook niet, wel lange rij Denemarken in bij Flensburg.
Eerder in september bij geen enkele grens naar Duitsland ,Oostenrijk, Italië, Frankrijk, Luxemburg en België controle. Alleen Zwitserland militie aan de grens vanuit Como Italië, maar die letten alleen op aanwezigheid vignet...
Laatst gewijzigd door ronny forgeron op wo 06 okt 2021, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Snelwegfreak » wo 06 okt 2021, 15:37

mhkamp schreef: vr 10 sep 2021, 18:39 De Denen stonden op de grens bij Flensburg de boel te controleren Denemarken inwaarts. De Duitsers stonden er niet.
Is dat niet al jaren de dagelijkse standaard? Ik weet niet beter dan dat ze dat doen.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Robbert297 » wo 06 okt 2021, 15:54

^^ Ik heb hetzelfde in 2017 ervaren.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Coen Tunnel » wo 06 okt 2021, 16:23

Tot en met 2015 eigenlijk nooit last van gehad. Altijd gewoon kunnen doorrijden bij Flensburg/Padborg, ik denk dat ik er drie of vier keer langsgekomen ben tussen 2011 en 2015. Daarna pas in 2020 en dit jaar de Duits-Deense grens gepasseerd, en toen stonden ze er wel. Dit jaar overigens gewoon doorgewuifd, vorig jaar moesten we aantonen dat we op doorreis waren.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Chris » wo 06 okt 2021, 16:24

Snelwegfreak schreef: wo 06 okt 2021, 15:37
mhkamp schreef: vr 10 sep 2021, 18:39 De Denen stonden op de grens bij Flensburg de boel te controleren Denemarken inwaarts. De Duitsers stonden er niet.
Is dat niet al jaren de dagelijkse standaard? Ik weet niet beter dan dat ze dat doen.
Ja sinds de migrantencrisis van 2015 wordt er min of meer permanent gecontroleerd bij Flensburg Denemarken in. De Zweden staan volgens mij ook quasi permanent bij de Øresundbrug.

Gebruikersavatar
ronny forgeron
verkeersader
Berichten: 711
Lid geworden op: do 15 dec 2011, 14:18
Locatie: SanXiang, China / Santpoort, Nederland

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door ronny forgeron » wo 06 okt 2021, 17:14

^^
Op 5 oktober niemand te zien op de Sontbrug.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Robbert297 » di 24 mei 2022, 14:31

Zojuist na het passeren van de Øresundbrug richting Zweden een grenscontrole gehad. Ik moest m'n identiteitsbewijs laten zien en er werden meerdere vragen aan me gesteld. Ze lijken er vrij permanent te staan. Wat is de reden hierachter? Zou Rusland (en de NATO) hierbij een rol spelen?
Слава Україні

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Chris » di 24 mei 2022, 14:33

Dat is al jaren het geval. Ik ben er volgens mij maar één keer ooit gepasseerd dat er geen controle was, en dat was meer dan 10 jaar geleden. De controles zijn alleen Zweden in.

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Gaiajohan » di 24 mei 2022, 14:36

Afgelopen zondag vanuit Slovenië naar Oostenrijk via Loibltunnel ook een grenscontrole gehad. Alleen paspoort..
Vond het vrij bijzonder
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1332
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door mvalkenburg » di 24 mei 2022, 15:05

Chris schreef: di 24 mei 2022, 14:33 Dat is al jaren het geval. Ik ben er volgens mij maar één keer ooit gepasseerd dat er geen controle was, en dat was meer dan 10 jaar geleden. De controles zijn alleen Zweden in.
Ik hoor dit van meer mensen en geloof het ogenblikkelijk, maar mijn ervaring is in feite omgekeerd. In de laatste 10 jaar heb ik niet één keer controle gezien aldaar. Maar wel mazzel gehad, want we reisden min of meer tegelijk met iemand anders, die dus eerder op dezelfde dag wel controle had en toen wij langsreden waren de controleposten compleet verlaten.

Overigens omgekeerd zagen we juist in Coronatijd de (resten van) controles Denemarken in, kort vóór de tunnel was iets tijdelijks ingericht. Qua controle-infrastructuur dient het zich natuurlijk wel aan om de controles rondom het tolstation aan de Zweedse kant te regelen, daar is veel meer ruimte.

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Gaiajohan » di 24 mei 2022, 17:07

Die ene keer dat ik die brug gereden heb (juni 2015)was er geen controle.
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Chris » di 24 mei 2022, 17:16

Gaiajohan schreef: di 24 mei 2022, 14:36 Afgelopen zondag vanuit Slovenië naar Oostenrijk via Loibltunnel ook een grenscontrole gehad. Alleen paspoort..
Vond het vrij bijzonder
Oostenrijk is de laatste 7 jaar nogal controle-happy aan de zuid/oostgrens. Eigenlijk is het een laag aan grenscontroles vanuit Zuidoost-Europa naar Scandinavië, Oostenrijk controleert steeksproefsgewijs / periodiek aan haar grens (waar voor ze op de vingers zijn getikt door het Hof van Justitie), Duitsland controleerde aan de Oostenrijkse grens (volgens mij nu niet meer) en Denemarken controleerde aan de Duitse grens (mij onduidelijk of ze dat nog steeds structureel doen).

Dit was ook pre-corona al zo, duidelijk gericht op migratie.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door SnarfFlevoland » di 24 mei 2022, 23:38

^^
De Duitsers controleren ook nog aan de grote grensovergangen met Oostenrijk. In het begin (vanaf 2015) waren dit de A3, A8 en A93. Inmiddels wordt er sinds 2020 ook regelmatig op de A7 bij Füssen gecontroleerd, maar er zijn nog steeds geen grenscontroles op de A96 bij Lindau.

Denemarken en Zweden zijn overigens voor de algemene luchtvaart super relaxed. Op geen enkele luchthaven of vliegveld ben ik daar in de afgelopen jaren gecontroleerd, zelfs niet tijdens de piek aan Coronamaatregelen. Noorwegen is een ander verhaal m.b.t. vaccinatie controles, maar wat goederen betreft (douane) lieten ze me ook steeds met rust. Wat dat betreft is Frankrijk een verschrikking. Daar moet je je voor iedere grensoverschrijdende vlucht bij de grenspolitie aanmelden, alsof je uit een non-Schengen land komt. Doe je dat niet, heb je een boete van een paar duizend euro's aan je broek hangen. Van de zotten! Een kleine workaround: Eerst op een klein mini-vliegveld landen zonder grensfaciliteiten (lees zonder grenspolitie/douane) en dan door naar een 'grotere' bestemming. Dat is legaal en niemand wil dan op de grotere luchthaven meer iets van je als nationale vlucht.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Coen Tunnel » wo 25 mei 2022, 7:19

Chris schreef: di 24 mei 2022, 14:33 Dat is al jaren het geval. Ik ben er volgens mij maar één keer ooit gepasseerd dat er geen controle was, en dat was meer dan 10 jaar geleden. De controles zijn alleen Zweden in.
Dat is ook mijn ervaring. Vanaf 2015 daar driemaal langs geweest, in verschillende jaren, maanden en op verschillende tijdstippen, en altijd controle.
Chris schreef: di 24 mei 2022, 17:16 Denemarken controleerde aan de Duitse grens (mij onduidelijk of ze dat nog steeds structureel doen).
Een kleine twee weken terug moest iedereen die in Rødbyhavn van de boot kwam langs een controle van de politie rijden. Wij werden doorgewuifd, maar sommige anderen moesten wel stoppen.

S3mv
woonerf
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 26 mei 2017, 13:00

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door S3mv » wo 25 mei 2022, 9:13

SnarfFlevoland schreef: di 24 mei 2022, 23:38 De Duitsers controleren ook nog aan de grote grensovergangen met Oostenrijk. In het begin (vanaf 2015) waren dit de A3, A8 en A93. Inmiddels wordt er sinds 2020 ook regelmatig op de A7 bij Füssen gecontroleerd, maar er zijn nog steeds geen grenscontroles op de A96 bij Lindau.
En die grenscontroles leveren soms ook nog behoorlijke vertragingen op tijdens de wat drukkere momenten. Bij de A7 slaat het dan ook terug in de Grenztunnel, en dan mag je dus lekker uitlaatgassen happen omdat er soms niet gedoseerd wordt.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door SnarfFlevoland » wo 25 mei 2022, 9:31

^^
Ja, de Duitsers doen maar wat. Vooral de grenscontrole op de A3 vind ik zo onzinnig als het maar zijn kan, omdat de controle pas na de eerste afrit op Duits grondgebied komt. Dat heeft wat mij betreft meer de functie van een binnenlandse "checkpoint" als een grenscontrole. En vooral ook extra lang daar een Vmax van 80 of 60 km/h instellen met een flitscamera erbij... dat riekt naar geldafklopperij ala DDR. Wat dat betreft zijn die grenscontroles direct na de grens minder erg, alhoewel ze op de A7 uiteraard de tunneldosering aan moeten doen. Die Grenztunnel is notabene in handen van de Duitsers, dat zouden ze toch in samenwerking met de Autobahn GmbH wel voor elkaar moeten krijgen. :roll:

En dan nog... Persoonlijk denk ik dat een goede sluizer weet waar gecontroleerd wordt en waar niet. Dat er bij Lindau dan überhaupt niet meer gecontroleerd wordt, of ook op het OWN niet of nauwelijks, maakt die grenscontroles meer tot een vorm van pesterij voor mensen die de snelweg gebruiken. Afschappen die hap. Duitsland en Oostenrijk liggen diep in Schengen, daar hebben grenscontroles niks verloren. :nothanks:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Robbert297 » wo 25 mei 2022, 10:16

Chris schreef: di 24 mei 2022, 17:16
Gaiajohan schreef: di 24 mei 2022, 14:36 Afgelopen zondag vanuit Slovenië naar Oostenrijk via Loibltunnel ook een grenscontrole gehad. Alleen paspoort..
Vond het vrij bijzonder
... en Denemarken controleerde aan de Duitse grens (mij onduidelijk of ze dat nog steeds structureel doen).
Ik reed afgelopen zondag Denemarken in via de Duitse A7 en er was toen wel een grenscontrole. Sommigen werden eruit gepikt, anderen mochten doorrijden. Al met kostte me dat maar 5 minuutjes.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Chris » wo 25 mei 2022, 14:42

^^ Ik zie nu op Google Maps ook dat er korte files zijn voor de Deense grens vanuit Duitsland. Op de A7 en B200.

Ik denk dat ze nog steeds een tent op die verzorgingsplaats hebben waar ze dan paspoorten checken? De laatste keer dat ik er passeerde moest ik ook even mijn paspoort laten zien aan een militair.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5357
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Km357 » wo 25 mei 2022, 17:02

De grenscontrole bij Bray-Dunes op de A16 in Frankrijk is ondertussen ook al eentje van lange duur. Officieel wordt er "gewerkt" aan de weg, maar eigenlijk is het gewoon een fnuik op de eerste superkleine aire de repos in de richting van Dunkerque waar een mengeling van CRS, Douane en Gendarmerie je staat op te wachten of door te wuiven.

Plaats reactie