:J16: Vanavond rond 22.30 is het Wegenforum enige tijd onbereikbaar wegens onderhoud.

Grenscontroles in Europa

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

paolie
expressweg

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door paolie » di 07 jun 2022, 17:20

Schiermonnikoog heeft naast de 1000 vaste inwoners zo’n 6000 gastenbedden die het hele jaar door verhuurd worden en op de drukke dagen nog eens honderden dagjesmensen. Al met al is Schiermonnikoog grote delen van het jaar een flink dorp met een bevolkingsdichtheid die voor Nederlandse begrippen gewoon gemiddeld is.

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » di 07 jun 2022, 20:45

^^ Klopt.

Alleen tellen vakantiegangers c.q. bezitters van een tweede huis niet mee bij het bepalen van de bevolkingsdichtheid: daarin gaat het alleen om "echte" inwoners die ingeschreven staan bij de burgerlijke stand van een gemeente (en daarmee ook provincie, departement, regio, gewest of
land).

ronny forgeron
verkeersader

Bericht door ronny forgeron » wo 08 jun 2022, 12:32

Kaaiman schreef: di 07 jun 2022, 14:29
ronny forgeron schreef: ma 06 jun 2022, 15:10De Zweden vroegen me zelfs de LPG tank te openen. Dat weigerde ik, en ik ging naar buiten na gezegd te hebben dat de tank vol was en ze dan zelf maar het risico moesten nemen. Dat deden ze dus niet...
En toen? :honger:
Werd teruggeroepen en een hond snufte nog even de auto door. Na mijn exacte bestemmingen te hebben opgegeven kon ik gaan.

Nog een ander verhaal, november 2019 werd ik na aankomst uit Hongkong op vliegveld CDG bij de security voor de overstap door politie meegenomen omdat mijn leren jack springstof sporen vertoonde. Ik werd uitvoerig ondervraagd en mijn vrouw ook over waar we geweest waren etc (Wuhan! :dontknow: ) Ik kon geen verklaring geven en begreep ook niet hoe ik met springstof in contact kon zijn geweest (ze hadden dus beter een PCR test kunnen doen..). Na druk telefonisch overleg met superieuren konden we uiteindelijk gaan en nog net onze aansluitende vlucht halen die 3 uur na aankomst gepland was.
Tijden heb ik hierover nagedacht, tot ik me herinnerde dat oudejaarsavond 2018 ik in een Oostenrijks dorp op het balkon had gestaan tijdens het intensieve vuurwerk en enorme kruitdampen, met dat leren jack aan..

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » do 09 jun 2022, 7:40

paolie schreef: di 07 jun 2022, 16:01 ^^ Schiermonnikoog is niet dunbevolkt.
In de nabijheid van Schiermonnikoog wonen alleen zeehonden. :ongeduldig:

Maar goed, ik had inderdaad beter de term 'afgelegen' kunnen gebruiken.

Alex52889
verkeersader

Bericht door Alex52889 » do 09 jun 2022, 13:49

Jeroen schreef: do 09 jun 2022, 7:40
paolie schreef: di 07 jun 2022, 16:01 ^^ Schiermonnikoog is niet dunbevolkt.
In de nabijheid van Schiermonnikoog wonen alleen zeehonden. :ongeduldig:

Maar goed, ik had inderdaad beter de term 'afgelegen' kunnen gebruiken.
Dan zijn ze niet dunbevolkt of dichtbevolkt maar dikbevolkt?
het ligt niet aan het voertuig, maar aan de bestuurder.

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » zo 12 jun 2022, 0:04

De Beierse omroep weet te melden dat in Duitsland vanaf aankomende maandag grenscontroles zullen worden doorgevoerd om de G7 top te beschermen.

https://www.br.de/nachrichten/deutschla ... nd,T8S6IXn
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."