Grenscontroles in Europa

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

jdb2
verkeersader

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door jdb2 » vr 08 sep 2023, 22:16

de_Aristocraat schreef: vr 08 sep 2023, 7:55
Hajo schreef: do 07 sep 2023, 21:33 ^^ Nu ja, ik vraag mij het nut ervan af. De vergelijking met Gibraltar gaat hier overigens mank: dat is een kwestie tussen Spanje en het VK. Niet tussen dat land en Marokko.
Helaas zijn beelden schaars, maar dat wat ik zie kan eventueel ook duiden dat het stukje land een strategische positie zou kunnen hebben i.v.m. met het vergaren van informatie.
Maar ze kosten Spanje wel veel geld om te bewaken en bevoorraden.

Vanuit Al Hoceima kan je met een rondvaartboot rond het eiland Peñon de Alhucemas varen.
Bij het naderen van het eiland werd het Marokkaans volkslied uit de luidsprekers geknald :mrgreen: .
Link

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » vr 08 sep 2023, 22:18

Zolang het bij dit soort pesterijen blijft, vind ik het best. ;)
Donateur Vereniging Wegenforum

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 18 okt 2023, 21:11

Italië gaat vanwege de oorlog in het Midden-Oosten en ‘veranderde situatie in Europa’ (terrorisme dus) weer grenscontroles invoeren met Slovenië. Dat land voert ook daarom weer controles in met Kroatië en Hongarije.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 13 nov 2023, 19:23

Duitsland voert grenscontroles uit aan de oostgrens, zowel met Polen als Tsjechië. Dit is al enige tijd zo, en aan de files te zien zijn dit behoorlijk uitgebreide controles.

Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 22 nov 2023, 18:31

Finland heeft bijna alle grensovergangen met Rusland gesloten, met name in het zuiden van het land, maar het zit er aan te komen dat de grens volledig dicht gaat.

De reden is dat Rusland illegale migranten de grens over duwt om onrust te stoken, dezelfde reden waarom de grens met Belarus grotendeels gesloten is.

https://www.reuters.com/world/europe/fi ... 023-11-22/