Waar heb jij gespoord?

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

petervdveen
autoweg

Re: Waar heb jij gespoord?

Bericht door petervdveen » vr 16 jan 2015, 0:04

Ook weer even een update:

Afbeelding
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Davy
expressweg

Bericht door Davy » ma 16 feb 2015, 17:48

Ik heb gisteren ook weer eens gespoord in Nederland, heb dit gereden:

Kapelle-Biezelinge - Leiden - Haarlem - Alkmaar - Amsterdam CS - Almere - Zwolle (via Hanzelijn) - Wijhe - Zwolle - Harderwijk - Rotterdam CS - Kapelle-Biezelinge

Het meest opmerkelijke vond ik het weidse en lege uitzicht die je had tussen Almere en Lelystad. Leek wel een steppelandschap...

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » ma 16 feb 2015, 17:55

^^Dat is een flink stuk, Davy ;)

Davy
expressweg

Bericht door Davy » ma 16 feb 2015, 18:02

Inderdaad. In de ochtend vroeg vertrokken, ik was om 23 uur thuis. Heb trouwens met zo'n Kruidvat-dagkaart gereisd. Bedoeling was nog een paar losse overwegen te filmen met oude bellen die nogal ver weg liggen (en ook ver uit elkaar) en me dit dus een sloot benzine bespaart: Alkmaar, Wijhe en Harderwijk.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 16 feb 2015, 18:08

Davy schreef:Het meest opmerkelijke vond ik het weidse en lege uitzicht die je had tussen Almere en Lelystad. Leek wel een steppelandschap...
De Oostvaardersplassen. Inderdaad een prachtig stuk om doorheen te treinen. Een wereld van verschil met het oerlelijke Almere en Lelystad :)

Ik heb zaterdag ook een ritje per trein gemaakt, Rotterdam-Groningen. Heenweg rechtstreeks, terugweg via Lelystad-Schiphol en daar de ICDirect naar Rotterdam terug.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » do 19 feb 2015, 10:10

Heb maandag met een bekende sinds lange tijd weer eens een stukje gespoord in Duitsland. Vanaf Wernigerode Hbf zijn we met de stoomtrein naar de Brocken (hoogste berg noord-Duitsland) gereden en weer terug. Op de heenweg moesten we daarbij overstappen in Drei Annen Hohne, waarbij drie stoomtreinen tegelijk op het station stonden met allemaal diverse bestemmingen. Voor iemand als mij die wel een zwak voor treinen heeft was dat natuurlijk geweldig! 8-) Geheel op eigen kracht en zonder tandrad klimt de stoomtrein in 34 kilometer 891 hoogtemeters, van 234 m in Wernigerode tot 1125 m op de Brocken. Desondanks carnaval was het niet echt druk en hadden we boven op de berg stralend weer!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door SnarfFlevoland op do 19 feb 2015, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » do 19 feb 2015, 10:20

^^ Dan heb je geluk gehad, net als ik. In de zomer van 2011 ben ik naar Braunlage op bakantie geweest, daarbij hoorde natuurlijk ook een stoomtreinreis van Drei Annen Hohne naar de Brocken, in mijn geval met wat verspreide wolken maar ook zon. Boven stond een bord over de weerwaarneming: gemiddeld 263 Nebeltage per jaar.
Ceterum censeo viam imperiam tertiam construendam esse.

N235
dorpsstraat

Bericht door N235 » za 21 feb 2015, 18:17

Afbeelding

Mijn lijntjes.

waldo79
2x5 autosnelweg

Re: Waar heb jij gespoord in Nederland?

Bericht door waldo79 » zo 08 mar 2015, 8:54

waldo79 schreef:Zeeland, Noord-Brabant, Utrecht en Limburg* heb ik inmiddels compleet afgezien van de stoomtrein Goes-Borssele.

Wat mist er nog:
Flevoland: Almere Muziekwijk- Lelystad Centrum
Groningen: alle nevenlijnen, behalve het stukje Groningen-Zuidbroek
Friesland: alle nevenlijnen, behalve het stukje Leeuwarden-Sneek
Drenthe: Emmerlijn
Overijssel: Emmerlijn ten oosten van Ommen, Almelo-Mariënberg, Hengelo - De Lutte grens, Hengelo - Es Drienerlo, Enschede - Glanerbrug grens en de stoomtrein bij Haaksbergen
Gelderland: VSM Apeldoorn-Dieren
Noord-Holland: Heerhugowaard - Hoorn en de stoomtram tussen Wognum en Medemblik
Zuid-Holland: Maassluis-West - Hoek van Holland-Strand en Waddinxveen - Alphen aan den Rijn, HSL Schiphol-Rotterdam en HSL bezuiden Breda
*afgezien van de grensbaanvakken naar Duitsland
20 juli 2014: rondje Achterhoek
7 maart 2015: Almere Muziekwijk - Almere Parkwijk

JB81
autoweg

Bericht door JB81 » do 12 mar 2015, 8:05

Poeh, in Nederland nog veel werk te verzetten. Vooral in het noorden en oosten. En nog wat grensoversteken.

Buitenlandse reizen zijn nog wel op te sommen:
- Roosendaal-Brussel-Lille-Londen
- Roosendaal-Antwerpen-Geel
- Maastricht-Liège-Vielsalm
- Arnhem-Köln
- Malgrat de Mar-Barcelona
- Deventer-Berlijn-Praag
- New York-Washington DC