Afbeelding

Onvoltooide projecten regio Niederrhein

Andere Duitse rijkswegen, inclusief de 'Gelbe Autobahnen'

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Onvoltooide projecten regio Niederrhein

Bericht door Chris » za 29 mar 2014, 15:18

Een blik op Google Earth leert ons dat er nogal wat onafgemaakte projecten zijn in de regio Niederrhein, dat is de grensstreek met Nederland, pakweg tussen Ruhrgebied en Nijmegen / Roermond.

B9 Kranenburg

De B9 vanaf de Nederlandse grens eindigt abrupt bij Kranenburg, even ten westen van Kleve.
Afbeelding

B58 Wesel

De B58 gaat via een nieuwe vierstrooks brug de Rhein over, maar de daadwerkelijke rondweg laat op zich wachten.
Afbeelding

B67 Appeldorn

De B67 vanuit Rees heeft een mooi optimaal tracé met enkele kwadrantaansluitingen (zonder verkeerslichten). Nabij Appeldorn eindigt dit abrupt op een landweg. Dit had vermoedelijk naar de A57 bij Uedem verlengd moeten worden.
Afbeelding

Ik was vanochtend op deze locatie, er staat ook een bord:
Afbeelding

L602 Bocholt
Rondom de stad Bocholt was vermoedelijk een ringweg gepland. Maar twee delen ervan zijn aangelegd, de onvoltooide Westring en de nog kortere Ostring. Beiden zijn recent aangelegd. Er lijkt een soort ruimtereservering te zijn voor een verdere verlenging.
Afbeelding

waldo79
2x5 autosnelweg

Re: Onvoltooide projecten regio Niederrhein

Bericht door waldo79 » za 29 mar 2014, 16:20

Die abrupte eindes van de B67 (bij Wesel) en de B9 bestaan al tientallen jaren. Bij Kranenburg verwacht ik geen doortrekking meer, alhoewel wel wenselijk. B9 loopt ten oosten van Kranenburg door lintbebouwing richting Kleve en verder :sadley:

captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 » za 29 mar 2014, 17:11

^^ Nadeel is ook dat die wegen zoals de B9 door dorpskernen zijn afgewaardeerd met wat rotondes en snelheidsbeperkingen. Het enige stuk van de B9 wat nog opschiet is het stuk tussen Wyler en dat abrupte einde. Daar kan je tenminste met 100 km/h even flink opschieten. Maar goed vergeet niet dat deze regio een beetje een achterland van Duitsland is wat niet economisch interessant is. Zonder de nabijheid van Nederland en goedkope huizenprijzen was het waarschijnlijk een krimpregio geweest.

duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » za 29 mar 2014, 18:42

Chris schreef:Een blik op Google Earth leert ons dat er nogal wat onafgemaakte projecten zijn in de regio Niederrhein, dat is de grensstreek met Nederland, pakweg tussen Ruhrgebied en Nijmegen / Roermond.

B9 Kranenburg

De B9 vanaf de Nederlandse grens eindigt abrupt bij Kranenburg, even ten westen van Kleve.
Toen ik de titel zag moest ik meteen aan dit punt denken. Is overigens een geliefd punt voor de Bullen om wat extra belasting te innen of te controleren op groen spul. Kist bier voor degene die zorgt dat ze deze weg doortrekken en aansluiten op de Landwehr bij de bioscoop en het hotel daar.

waldo79 schreef:Die abrupte eindes van de B67 (bij Wesel) en de B9 bestaan al tientallen jaren. Bij Kranenburg verwacht ik geen doortrekking meer, alhoewel wel wenselijk. B9 loopt ten oosten van Kranenburg door lintbebouwing richting Kleve en verder :sadley:
De B9 is op dat stuk echt een drama. Schiet voor geen meter op, veel stukken 50km/h en om de paar meter weer een hollander die meent 20km/h onder de Vmax te moeten rijden. De Römerstraße is een beter alternatief en daar staat ook niet zoveel politie als op de B9 (maar af en toe zie je ze wel degelijk) en bijna alles 70km/h dus echt vlug gaat dat ook niet, maar het rijd minder irritant. Alleen vervelend dat je vanuit de Waldstraße niet linksaf de Gruft af mag, dan moet je de Brabanterstraße nemen, maakt overigens niet zoveel uit.
captain007 schreef:^^ Nadeel is ook dat die wegen zoals de B9 door dorpskernen zijn afgewaardeerd met wat rotondes en snelheidsbeperkingen. Het enige stuk van de B9 wat nog opschiet is het stuk tussen Wyler en dat abrupte einde. Daar kan je tenminste met 100 km/h even flink opschieten. Maar goed vergeet niet dat deze regio een beetje een achterland van Duitsland is wat niet economisch interessant is. Zonder de nabijheid van Nederland en goedkope huizenprijzen was het waarschijnlijk een krimpregio geweest.
Klopt, al lijkt Kleve toch wat op te leven terwijl het eerst bijna dood was. Overigens kun je daar ook wel 120km/h rijden alleen wel op tijd gas los voor je die heuvel op gaat bij dat einde want daar op die heuvel staan ze weleens sneaky te controleren.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » za 29 mar 2014, 20:17

Hadden we niet al een onderwerp "sporen van (n)ooit uitgevoerde plannen in Duitsland"?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Tim
expressweg

Bericht door Tim » zo 30 mar 2014, 14:17

»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » wo 15 mar 2017, 11:56

L491-OW1 (Ortsumgehung Kevelaer)

Bij Kevelaer staat ook nog een project op stapel wat lang op zich heeft laten wachten tot nu toe. De aanleg van bypass Kevelaer (deel II), ofwel aansluiting/doortrekking van de L491 (Weller Landstraße) op de kruising L491 (Xantener Straße) / L362 (Sonsbecker Straße/Alter Steeg). Dit punt ligt middenin de driehoek Winnekendonk/Kapellen/Sonsbeck en de aanleg der OW1 moet dan voor een snelle verbinding zorgen tussen Kevelaer & de A57 en ervoor zorgen dat de genoemde plaatsen ontlast worden van het (vele) verkeer.

Op de kaart:

Afbeelding

Afbeelding

^Rood omcirkeld is daar waar de L491 nu abrupt ophoudt aan de zuidkant van Kevelaer...de OW1 gaat dan naar het oosten en kruist de K30 & 33.

Volgens de autoriteiten die betrokken zijn bij dit project volgt het tracébesluit "nog" dit jaar:

http://www.rp-online.de/nrw/staedte/kev ... -1.6688864
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » di 04 apr 2017, 19:07

Daarnet de vermoedelijke SNUP gezien die Palance plaatste. Dat deed me hier nog aan denken:

Afbeelding

^Er is geen SNUP volgens mij, maar een wegenatlas van mij (welke van enkele jaren geleden stamt) heeft ten zuiden van Kamp-Lintfort datgene ingetekend als "plan voor de toekomst" wat je in de uitsnede van OSM hierboven ziet.

De B528 eindigt daar dan ook vrij abrupt op de L476 in het verlengde van de A42. Doortrekking van deze weg naar de B510 zou je dan ook nog onder het rijtje van dit onderwerp kunnen scharen...

nederland24
2x2 autosnelweg

Bericht door nederland24 » di 04 apr 2017, 20:31

Met een beetje fantasie zou je deze weg ook nog kunnen trekken richting de N270 naar Nederland en/of ook het vliegveld van Weeze goed te ontsluiten.

duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » di 04 apr 2017, 21:49

Vanaf de bocht waar de L486 naar het Noorden afbuigt richting de BP bij Well zou wel wat zijn. Dat stuk richting Kevelaer is best een ok weg, daar richting noorden naar de grens en vanaf de grens naar de N271 is deels best wel smal en onoverzichtelijk, als ik het nu goed in het hoofd heb zitten.

Egbert
autoweg

Bericht door Egbert » wo 05 apr 2017, 7:06

Er was vroeger een spoorlijn Geldern - Kamp-Lintfort. Het tracé is op openstreetmap nog te zien. Een spoortracé is natuurlijk te smal voor een Bundesstraße, maar je zou het met wat uitbreiding wel kunnen gebruiken om onder Geldern op de B9 aan te sluiten.
duikgek89 schreef:Vanaf de bocht waar de L486 naar het Noorden afbuigt richting de BP bij Well zou wel wat zijn. Dat stuk richting Kevelaer is best een ok weg, daar richting noorden naar de grens en vanaf de grens naar de N271 is deels best wel smal en onoverzichtelijk, als ik het nu goed in het hoofd heb zitten.
Ik denk dat er heel wat water door de Maas gaat voordat er een nieuwe weg door de Maasduinen gelegd wordt, maar een doortrekking vanaf de rotonde N270/N271 zou wel logisch zijn.

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » vr 21 sep 2018, 19:40

GuteFahrt schreef: wo 15 mar 2017, 11:56 L491-OW1 (Ortsumgehung Kevelaer)

Bij Kevelaer staat ook nog een project op stapel wat lang op zich heeft laten wachten tot nu toe. De aanleg van bypass Kevelaer (deel II), ofwel aansluiting/doortrekking van de L491 (Weller Landstraße) op de kruising L491 (Xantener Straße) / L362 (Sonsbecker Straße/Alter Steeg). Dit punt ligt middenin de driehoek Winnekendonk/Kapellen/Sonsbeck en de aanleg der OW1 moet dan voor een snelle verbinding zorgen tussen Kevelaer & de A57 en ervoor zorgen dat de genoemde plaatsen ontlast worden van het (vele) verkeer.

Op de kaart:

Afbeelding

Afbeelding

^Rood omcirkeld is daar waar de L491 nu abrupt ophoudt aan de zuidkant van Kevelaer...de OW1 gaat dan naar het oosten en kruist de K30 & 33.

Volgens de autoriteiten die betrokken zijn bij dit project volgt het tracébesluit "nog" dit jaar:

http://www.rp-online.de/nrw/staedte/kev ... -1.6688864
Goedkeuring voor dit project hoopt men op 18 december dit jaar rond te hebben.

https://www.kevelaerer-blatt.de/vossele ... i-der-ow1/
Bij Wesel schijnen ze binnenkort ook weer aan de slag te gaan met de zuidelijke bypass: https://www.radiokw.de/kreis-wesel/loka ... f6be8.html

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » zo 28 okt 2018, 20:55

^^ Bij Wesel gebeurt nog steeds (vrijwel) niets. https://www.nrz.de/staedte/wesel-hammin ... 43517.html

Zo moet het er in ieder geval op een dag uit komen te zien:

Link
Men blijft volhouden dat het tijdsschema in stand blijft voor de bouw van de bypass.

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » wo 06 feb 2019, 22:43

GuteFahrt schreef: di 04 apr 2017, 19:07 Daarnet de vermoedelijke SNUP gezien die Palance plaatste. Dat deed me hier nog aan denken:

Afbeelding

^Er is geen SNUP volgens mij, maar een wegenatlas van mij (welke van enkele jaren geleden stamt) heeft ten zuiden van Kamp-Lintfort datgene ingetekend als "plan voor de toekomst" wat je in de uitsnede van OSM hierboven ziet.

De B528 eindigt daar dan ook vrij abrupt op de L476 in het verlengde van de A42. Doortrekking van deze weg naar de B510 zou je dan ook nog onder het rijtje van dit onderwerp kunnen scharen...
Er kan volgens Radio Kreis Wesel een verlenging komen tot de B510. De planning begint dit jaar. Het zal nog wel een paar jaren duren dus (of nog wel iets meer dan een paar jaar) maar het nieuws is volgens mij dat er in ieder geval toestemming is.

https://www.radiokw.de/kreis-wesel/loka ... 4310e.html

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » vr 13 dec 2019, 11:30

L486n Ortsumgehung Kevelaer

Vandaag was er een spatenstich voor deel 2 van de bypass van Kevelaer naar Winnekendonk (zie eerdere posts). Dit project staat te boek als de L486n. Eerst moeten natuurcompensatiemaatregelen worden getroffen. Over 2 jaar begint dan de aanleg, eind 2025 (!) moet het project afgerond zijn. Het nieuwe tracé is 5,3 kilometer lang en de kosten bedragen ruim 35 miljoen euro.

Afbeelding

https://www.land.nrw/de/pressemitteilun ... er-zweiten

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » za 25 jul 2020, 18:41

Vorig weekend reed ik over het Kranenburger tennisracket. Dat was voor mij de eerste keer. Geen idee hoeveel daar door de jaren heen aan gesleuteld is (waarschijnlijk niet veel), in ieder geval is het nu wel zo dat de Vmax kort 30 is als je de B9 richting Wyler opdraait. Weet iemand of dat het gevolg is van deze aanpassing van vorig jaar zomer, of was dat altijd al zo?

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » za 25 jul 2020, 19:00

Dat is al langer zo. Ik heb een video van 22 april 2018 en toen was al een bord :A1-30: zichtbaar.
Afbeelding

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » za 25 jul 2020, 22:24

^^ En volgens mij was die situatie op dat moment ook al een paar jaar zo. Maar sinds wanneer het zo is, weet ik niet. Maar ik kan me het niet anders herinneren, en ik geloof dat ik daar een jaar of vijf of zes geleden voor het eerst langs ben geweest.

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » za 25 jul 2020, 22:27

In 2015 was de Vmax ter plaatse overal nog 50 aldus Mapillary. Daarnaast kon je toen nog rond rijden om te keren zogezegd.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » za 25 jul 2020, 22:56

^^ Dan zit het niet meer helemaal goed in mijn herinnering. Maar nu ik er over nadenk kan het ook zijn dat ik destijds alleen van Nijmegen richting Kleve heb gereden, en niet de andere kant op...

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » wo 18 mei 2022, 16:41

GuteFahrt schreef: vr 13 dec 2019, 11:30 L486n Ortsumgehung Kevelaer

Vandaag was er een spatenstich voor deel 2 van de bypass van Kevelaer naar Winnekendonk (zie eerdere posts). Dit project staat te boek als de L486n. Eerst moeten natuurcompensatiemaatregelen worden getroffen. Over 2 jaar begint dan de aanleg, eind 2025 (!) moet het project afgerond zijn. Het nieuwe tracé is 5,3 kilometer lang en de kosten bedragen ruim 35 miljoen euro.

Afbeelding

https://www.land.nrw/de/pressemitteilun ... er-zweiten
Zo'n 2,5 jaar verder zijn de werken zichtbaar geworden. Dit weekend gaat de B9 bij Kevelaer dicht om het viaduct eroverheen als onderdeel van de L486n af te bouwen.

https://rp-online.de/nrw/staedte/kevela ... d-69855187

playertwo
dorpsstraat

Bericht door playertwo » ma 06 jun 2022, 19:22

boe! schreef: za 25 jul 2020, 19:00 Dat is al langer zo. Ik heb een video van 22 april 2018 en toen was al een bord :A1-30: zichtbaar.
Afbeelding
Deze is inmiddels weer vervangen voor een bordje 50 km/h zag ik gisteren. Overigens is het vanaf de grens ook geen 30 meer maar opgehoogd naar 50 km/h (eveneens gisteren waargenomen).
Beiden waren tot voor kort 30km/h.

Wil je onderlangs nog (niet legaal) een rot maken gaat dat een uitdaging worden, want daar ligt nu over een groot deel van de rijbaan een berg zand gestort.
Een onderschrift, daar komt hij dan
Ps. De groeten van Playertwo

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » ma 17 apr 2023, 21:49

Het gaat nog niet heel snel met de Ortsumgehung Kevelaer (-Winnekendonk), het viaduct over de B9 is gebouwd en daaromheen zijn wat werken uitgevoerd. Vanaf juli gaat de bouw verder tot over de Niers (beekje) voorbij aan K(reisstraße) 30 tot de K33 (Winnekendonk <-> Wetten).

In het zwart de aan te leggen verbinding die het betreft:

Afbeelding

https://rp-online.de/nrw/staedte/kevela ... d-83784369