Voetganger vogelvrij op zebrapad
Moderator: Moderatoren
-
- Forumbeheerder
-
- Hoofdmoderator
-
- expressweg
Re: Voetganger vogelvrij op zebrapad
Nou, levensgevaarlijk zo zonder
, niet?

Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
-
- Hoofdmoderator
Ja, voel je vrij de gemeente aan te schrijven... (dit is toch zo'n beetje de landelijke standaardafwijking?)
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- 2x4 autosnelweg
De zebra leeft ! Als je een beetje beweegt krijg je oude en nieuwe beelden door elkaar. In een deel is er een zebra op de autorijbaan, maar niet op het fietspad. Maar nu is het andersom....feitelijk schreef:Ik zie hem nog hoor.Snelwegfreak schreef:Het zebrapad hier is verwijderd
Maar je kan inderdaad misschien beter door een (brom)fietser worden aangereden dan een auto. #ontbrekendeL2
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- 2x3 autosnelweg
Een 80-jarige vrouw uit Amsterdam vindt zebrapaden ook schijnveiligheid en daarom besloot ze eigenhandig er eentje zwart te schilderen op de Haarlemmerdijk. Bleek een ludieke aktie van omwonenden. Toevallig werd ze gesnapt door net voorbijrijdende politie en kon ze mee naar het bureau.
Het artikel op rtvnh.nl
Het artikel op rtvnh.nl
-
- 4x5 autosnelweg
Het vernielen van wegen of wegmeubilair (waar ik dit ook onder schaar) kan ik niet bepaald ludiek noemen.
Toch wel typisch dat je een soort van medelijden ziet in dat artikel ivm de arrestatie "(Ze is al 80 jaar"). Ze is blijkbaar kwiek genoeg om vandalisme te plegen.
Toch wel typisch dat je een soort van medelijden ziet in dat artikel ivm de arrestatie "(Ze is al 80 jaar"). Ze is blijkbaar kwiek genoeg om vandalisme te plegen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
In Amsterdam ben je sowieso vogelvrij op het zebrapad, dus is er nog een hoop te doen voor de "tegenstanders"...
-
- 2x4 autosnelweg
Kom eens naar India zou ik zeggen. Hier staat de voetganger (ook op een zebra bij groen licht) in de laagste kaste. Word je aangereden dan heb je dubbel pech, met nog eens de kans dat de bestuurder je nog een trap na komt geven, omdat jij geen plaats voor hem maakte of zijn auto beschadigd hebt. Als blanke (lopende portemonnaie) loop je ook nog de kans aangeklaagd te worden voor vernieling van de auto (met een grote kans op succes)
-
- autoweg
Wat is je punt precies? Dat we hier tevreden moeten zijn omdat het elders slechter is?Peter schreef:Kom eens naar India zou ik zeggen. )
-
- 2x4 autosnelweg
Dat het zo slecht niet is in Nederland. Duitsers, Oostenrijkers en Britten stoppen wel beter (pro-actief) voor zebra's dan Nederlanders, maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad. Belgen en Fransen doen het denk ik even goed of slecht als de Nederlanders, naar zullen zelden een voetganger op een zebra aanrijden. In de USA of Canada hangt het erg af waar je bent (en of de lokale politie actief handhaaft).
-
- Voorzitter

-
- 4x5 autosnelweg
Niet alleen dat, maar als je als automobilist daadwerkelijk een voetganger op een zebrapad aanrijdt dan sta je wel te boek als verkeerscrimineel en kun je ook een gevangenisstraf krijgen (al heb ik niet meegekregen of dat ook daadwerkelijk is opgelegd).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Moderator
Allemaal leuk en aardig, maar hier moet je het verkeer toch niet mee lastig vallen
Locatie voor regenboogzebrapad gevonden in Den Haag

Locatie voor regenboogzebrapad gevonden in Den Haag
Op verzoek van D66, Groep de Mos/OPDH en VVD wordt het zebrapad aangelegd, ter hoogte van de Koekamp. Arjen Lakerveld van de VVD: 'De acceptatie van LHBT's is absoluut geen vanzelfsprekendheid en heeft blijvende aandacht nodig.'
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- Voorzitter

-
- 4x5 autosnelweg
In Rotterdam ligt er ook al eentje. Lekker verkeersveilig 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x3 autosnelweg
Maar nu kom je hier als buitenlander, bent een beetje vermoeid en na alle rariteiten die je op de Nederlandse wegen al hebt gezien als resultaat van de creatieve breinen van wegbeheerders die de nogal vreemde richtlijnen de helft van de tijd een eigen draai geven. Snap je dan meteen dat dit een Zebra is? Of moet je daarover nadenken met als resultaat dat de voetganger niet heelhuids de overkant bereikt? En als dat gebeurt, wie is er dan schuldig?
-
- Voorzitter

-
- 2x3 autosnelweg
Ben benieuwd of er ijverige agenten zijn die er voor schrijven wanneer je een voetganger geen voorrang verleent bij die kleurenkermis.
-
- Voorzitter

-
- 2x4 autosnelweg
Als ik agent was geweest, had ik niemand gezocht die wel van een proefprocesje houdt.
Het is echt beter voor de maatschappij dat ik geen agent ben...
Het is echt beter voor de maatschappij dat ik geen agent ben...
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- 4x5 autosnelweg
Je mag sowieso geen voetgangers aanrijden. Of ze nu op een zebra lopen of niet...Coen Tunnel schreef:Je zult als automobilist aansprakelijk gesteld worden voor de schade van de voetganger, maar dat betekent nog niet dat je schuldig bent. Goede kans dat een rechter de wegbeheerder schuldig zal achten aan het bewust creëren van een onveilige situatie die niet aan de regels voldoet.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Forumbeheerder
Tijd voor een collectieve
voor dit soort onzin. Het verkeer is geen speeltuin en sommige gemeenteraden denken van wel 

-
- Moderator
Er zal ongetwijfeld een
bij gepoot worden dus dat geeft op zich voldoende grond om gewoon te stoppen, maar die kleurenkermis blijft gewoon onnodige vervuiling en verwarring van het verkeersbeeld.

-
- Voorzitter
Ook zonder witte strepen? Het is dan toch niet duidelijk waar de zebra precies is?Wouter N14 schreef:Er zal ongetwijfeld eenbij gepoot worden dus dat geeft op zich voldoende grond om gewoon te stoppen
Dat snap ik ook wel, ik ben niet achterlijk. Niemand zal voor z'n lol een voetganger aanrijden.Vinny schreef:Je mag sowieso geen voetgangers aanrijden. Of ze nu op een zebra lopen of niet...Coen Tunnel schreef:Je zult als automobilist aansprakelijk gesteld worden voor de schade van de voetganger, maar dat betekent nog niet dat je schuldig bent. Goede kans dat een rechter de wegbeheerder schuldig zal achten aan het bewust creëren van een onveilige situatie die niet aan de regels voldoet.
-
- 2x3 autosnelweg
Zolang ze zeggen dat het een tijdelijke zebra is, is er niet veel tegenin te brengen...Coen Tunnel schreef:Ook zonder witte strepen? Het is dan toch niet duidelijk waar de zebra precies is?Wouter N14 schreef:Er zal ongetwijfeld eenbij gepoot worden dus dat geeft op zich voldoende grond om gewoon te stoppen
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- Moderator
Je gaat het nooit winnen als je het aanvecht. De bedoeling wordt verondersteld duidelijk te zijn, dan hoef je niet aan te komen met de kleur van de markering. Helaas trekt in Nederland de weggebruiker met kennis van zaken altijd aan de kortste eind in plaats van de wegbeheerder die er een potje van maakt.
-
- 2x4 autosnelweg
Ik begrijp precies wat je bedoelt!Coen Tunnel schreef:Ook zonder witte strepen? Het is dan toch niet duidelijk waar de zebra precies is?
Link
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- Voorzitter
Verdrag van Wenen zegt dat markering enkel wit of geel mag zijn. Wie wit gebruikt voor permanente situaties, moet geel gebruiken voor tijdelijke situaties (en omgekeerd dus ook). Een regenboogzebra kan dus nooit een tijdelijk zebrapad zijn, en nooit conform het Verdrag van Wenen.keokiracer schreef:Zolang ze zeggen dat het een tijdelijke zebra is, is er niet veel tegenin te brengen...Coen Tunnel schreef:Ook zonder witte strepen? Het is dan toch niet duidelijk waar de zebra precies is?Wouter N14 schreef:Er zal ongetwijfeld eenbij gepoot worden dus dat geeft op zich voldoende grond om gewoon te stoppen
Artikel 29:
1. De op het wegdek aangebrachte tekens, genoemd in artikelen 26 tot en met 28 van dit Verdrag, kunnen op het wegdek van de rijbaan worden geschilderd of er op andere wijze op worden aangebracht, mits deze even doeltreffend is.
2. Indien tekens op het wegdek zijn geschilderd, dienen deze wit of geel te zijn; blauw mag echter worden gebruikt om plaatsen aan te geven waar parkeren is toegestaan onder bepaalde voorwaarden of met bepaalde beperkingen (beperkte duur, betaling, categorie gebruiker, enz.). Voor de toepassing van dit lid wordt onder „wit” mede verstaan tinten zilver of lichtgrijs.
3. Bij het aanbrengen van opschriften, symbolen en pijlen op het wegdek dient rekening te worden gehouden met de noodzaak deze flink uit te rekken in de richting van het verkeer, zulks wegens de zeer scherpe hoek waaronder ze door bestuurders worden gezien.
4. Tekens op het wegdek die zijn bedoeld voor rijdende voertuigen moeten door bestuurders tijdig gemakkelijk kunnen worden herkend. Ze moeten overdag en 's nachts zichtbaar zijn. Het verdient aanbeveling dat deze tekens, in het bijzonder in gebieden met onvoldoende verlichting, retroreflecterend zijn.
Artikel 29bis:
1. Wanneer vast aangebrachte tekens op het wegdek voor een bepaald tijdvak moeten worden gewijzigd, in het bijzonder vanwege wegwerkzaamheden of omleidingen, moeten tijdelijke tekens worden aangebracht in kleuren die afwijken van de kleuren die voor vast aangebrachte tekens worden gebruikt.
2. Tijdelijk aangebrachte tekens gaan boven vast aangebrachte tekens en weggebruikers moeten zich hieraan conformeren. Wanneer de gelijktijdige aanwezigheid van vast en tijdelijk aangebrachte tekens tot verwarring kan leiden, moeten de vast aangebrachte tekens worden bedekt of verwijderd.
3. Tijdelijk aangebrachte tekens moeten bij voorkeur retroreflecterend zijn en mogen worden voorzien van bakens, kattenogen of reflectoren om de verkeersgeleiding te verbeteren.