Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".
Moderator: Moderatoren
-
Attietattie
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door Attietattie » vr 06 okt 2023, 23:01
Durashift schreef: ↑vr 06 okt 2023, 22:14

maar een antwoord / wetenswaardigheden over hoe het in andere landen is geregeld, maakt (jouw) kennis breder, vind ik.
100% mee eens! Maar dan is het wel handig te weten dat bepaalde regelgeving uit een ander land komt. Dus dat het niet wordt neergezet alsof het de regelgeving is in het land dat het betreft.
Durashift schreef: ↑vr 06 okt 2023, 22:14Attietattie schreef: ↑vr 06 okt 2023, 14:32

Ik ga een heel eind mee in jouw reactie, maar voetgangers mogen
hier tussen de voetgangersoversteekplaatsen toch echt niet oversteken.
Want? Is dat vanwege de doorgetrokken streep? Of liggen de VOP's te dicht op elkaar zodat de afstandsregel (waarbinnen je van een VOP gebruik moet maken) in conflict komt?
Doorgetrokken streep inderdaad.
Durashift schreef: ↑vr 06 okt 2023, 22:14Echter, als het andersom is..en de voetganger maakt aan de overzijde van de weg aanstalten om de VOP te betreden én dus eigenlijk nog geen procent van de oversteek voltooid heeft.. dán moet ik al stil staan en de voetganger vóór laten gaan.
Krom. Dat vind ik niet redelijk en billijk..
Tsja, dat is jouw interpretatie. En helaas ook van menig agent. Mijn interpretatie van voor laten gaan, is dat iemand ongehinderd zijn weg moet kunnen vervolgen. Dus zolang de voetganger niet gestagneerd wordt, is er wat mij betreft sprake van voor laten gaan. Ik zie werkelijk waar niet hoe ik dat anders kan interpreteren.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
A2Racer
- dorpsstraat
Bericht
door A2Racer » vr 06 okt 2023, 23:16
Attietattie schreef: ↑vr 06 okt 2023, 23:01
Doorgetrokken streep inderdaad.
Omdat die eerste zin van artikel 76 lid 1 over al het verkeer gaat?
Twee chappies in het verkeer gaat niet werken, eentje moet de baas zijn - Mertabi
-
Attietattie
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door Attietattie » vr 06 okt 2023, 23:28
Yep.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje