Wederom een ritje door Limburg: de Voerstreek en ten westen van Maastricht.
Eerst een
wegweizer in Riemst: rechtsaf is niet N671 maar N79. We zitten hier nog wel op de N671 maar die houdt bij het kruispunt op.
Aan de andere kant van het kruispunt staat een soortgelijk nieuw bord, maar dan zonder fout.
De g van "gruitrode" had hier toch echt een hoofdletter G moeten zijn:
Vanuit Genk kom je eerst dit bord tegen en direct daarna het bord met Nieuwe Kempen. Ik dacht even dat Nieuwe Kempen een nieuwe fusiegemeente was of zo... (Maar nee, het is een onderdeel van Opglabbeek.)
Zichen, Zussen, Bolder én Zichen-Zussen-Bolder zijn
vier plaatsen in de gemeente Riemst...
In Voeren zijn de borden allemaal nieuw en graffiti-loos. De witte komborden bevatten nooit een plaatsnaam, misschien om nieuwe graffiti te voorkomen.
Bijvoorbeeld "De Plank", waarvan ik dacht dat het ook een Franse naam had (La Planck of zo), maar die is kennelijk niet officieel.
Schophem. Op kaarten en navigatiesystemen ook Schoppen of Schoppem genoemd...
Twee korte stukjes door de provincie Luik. Via Kuttingen (NL) kwam ik België binnen bij Sippenaeken:
En nog een stukje Luik tussen Voeren en de rest van Limburg. De N671 bleek daar omgelegd wegens een afgraving. Wegens te slecht weer geen foto daarvan.
Tenslotte: deze foto geeft mooi weer wat een mooi weer ik gehad heb, afgelopen zaterdag:

(Betekent het oranje bord "voorrang voor absoluut rechts"?)