[A050] Waterberg - Beekbergen
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
Re: [A050] Waterberg - Beekbergen
Nu toch wel heel erg druk op de omleidingsroutes van het afgesloten traject:

-
- 2x3 autosnelweg
Tja, het mag nu wel duidelijk zijn wat die afsluiting doet met de rest van het wegennet. Zo ongeveer alle alternatieven voor de A50 lopen vol:

Een andere alternatieve route is A12-A30-N224-N304, dat is 1 uur 1 minuten. De N224 vanaf afrit Oosterbeek tot de N304 is bijna helemaal dichtgeslibd. Ik woon vlakbij de N224 dus ben maar even gaan kijken...

Een andere alternatieve route is A12-A30-N224-N304, dat is 1 uur 1 minuten. De N224 vanaf afrit Oosterbeek tot de N304 is bijna helemaal dichtgeslibd. Ik woon vlakbij de N224 dus ben maar even gaan kijken...

-
- 2x3 autosnelweg
Nu is het morgen weliswaar voor veel mensen geen werkdag, maar morgen komt ook nog de Vuelta door onder andere het oosten van de provincie Utrecht. Heel veel wegen gaan enkele uren dicht. Ik vrees voor een verkeerschaos.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- autoweg

Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Remmerden
Peter Schoeber uit Remmerden
-
- 2x5 autosnelweg

-
- dorpsstraat
Rijkswaterstaat meldt dat de aannemer voor ligt op schena. De A50 zou omstreeks 22u ipv morgenvroeg 5u open moeten gaan.
Een onderschrift, daar komt hij dan
Ps. De groeten van Playertwo
-
- 2x2 autosnelweg
Ik heb thuis nog een Auto Kampioen liggen, waarin aandacht werd besteed voor de aanleg van dit deel van de A50.Schelpenpaadje schreef: ↑do 18 aug 2022, 13:31 Hier nog een interessante link over de geschiedenis van dit deel van de A50:
http://www.dickveerman.nl/geen-categori ... ecoducten/
-
- dorpsstraat
Vandaag over de weg gereden. Het viel me wat tegen:
* redresseerstrook opverschillende plekken gefreesd, maar niet opnieuw geasfalteerd wat me toch wat gevaarlijk lijkt
* niet over de volledige breedte geasfalteerd, waardoor er in de rechter rijstrook een naat aanwezig is
* enkele oneffenheden die je voelt
* aansluiting bij knooppunt Beekbergen richting Deventer niet helemaal egaal
En als we toch bezig zijn met klagen, is de verlichting niet vervangen door led
* redresseerstrook opverschillende plekken gefreesd, maar niet opnieuw geasfalteerd wat me toch wat gevaarlijk lijkt
* niet over de volledige breedte geasfalteerd, waardoor er in de rechter rijstrook een naat aanwezig is
* enkele oneffenheden die je voelt
* aansluiting bij knooppunt Beekbergen richting Deventer niet helemaal egaal
En als we toch bezig zijn met klagen, is de verlichting niet vervangen door led
Een onderschrift, daar komt hij dan
-
- Moderator
Het viel mij nu pas op, maar vorig jaar hebben ze ook de spitsstrook vlak voor knooppunt Waterberg over enkele kilometers omgevormd tot een permanente 3e rijstrook.

A50 Knooppunt Waterberg 01 by European Roads, on Flickr

A50 Knooppunt Waterberg 02 by European Roads, on Flickr

A50 Knooppunt Waterberg 03 by European Roads, on Flickr

A50 Knooppunt Waterberg 01 by European Roads, on Flickr

A50 Knooppunt Waterberg 02 by European Roads, on Flickr

A50 Knooppunt Waterberg 03 by European Roads, on Flickr
-
- expressweg
-
- Moderator

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- expressweg
Wellicht een truc om de 2x3 er versneld er doorheen te krijgen. Dan over 2 jaar alsnog de aanleg van de vluchtstrook, want teveel ongelukken of <verzin een excuus>Wouter N14 schreef: ↑za 08 apr 2023, 21:44Ronduit bizar dat zonder pardon een vluchtstrook wordt opgeheven
![]()
Als je dit soort geitenpaadjes moet bedenken om het überhaupt mogelijk te maken, is er echt iets goed mis met je beleid

-
- Secretaris
Ter info: het stukje tussen de afrit en het knooppunt was als spitsstrook al jaren permanent geopend.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- 2x3 autosnelweg
Tussen Holendrecht en afrit 4 op de A9 is nu ook voor een deel tijdelijk geen vluchtstrook meer.Wouter N14 schreef: ↑za 08 apr 2023, 21:44Ronduit bizar dat zonder pardon een vluchtstrook wordt opgeheven
![]()
-
- 2x3 autosnelweg

-
- Moderator
Tracébesluit? Het is gewoon een keiharde voorwaarde voor autosnelwegen.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- autoweg
Vandaar dat de vluchtstrook op ontelbaar veel plekken ontbreekt langs de snelweg, dat is echt geen zeldzaamheid. De A2 rondom Vught bijvoorbeeld op meerdere plekken. Of veel langduriger zoals op de brug over de Nederrijn bij Renkum, de Martinus Nijhoffbrug en de Keizersveerbruggen. Ik zie geen verschil tussen dit geval of die bruggen. En er zijn ook snelwegen waarbij er langs de toe- en afritten geen vluchtstrook ligt, dus dan ontbreekt ie ook gedurende 300m.
Er is van alles “keihard” totdat het geld gaat kosten.
Er is van alles “keihard” totdat het geld gaat kosten.
-
- expressweg

-
- autoweg

Ik vind het wel goed dat men bij de A50 bestaande praktijk geformaliseerd hebben in een permanente rijstrook.
Toevallig van de week een stukje A50 van afrit Beekbergen naar toerit Hoenderloo gereden, het nette asfalt viel mij op. Dit stuk hebben ze er mooi ingelegd, naar mijn waarneming.

-
- Moderator
De A50 is dit weekend dicht richting zuiden tussen het knooppunt Beekbergen en Waterberg. Van wat ik zag waren ze bij Schaarsbergen aan het asfalteren, elders was niks te zien.
De situatie bij het knooppunt Beekbergen richting noorden is ook aangepast, de afrit richting Amersfoort is nu losgekoppeld van de verbindingsweg richting Deventer en heeft een eigen separate afrit gekregen, iets verderop.
De bewegwijzering was nog niet aangepast, er zijn een paar kleine gele bordjes geplaatst die aangeven dat je voor Amersfoort verderop moet uitvoegen. Ik weet niet wanneer dit is uitgevoerd, maar op Open Street Map staat de nieuwe situatie ook nog niet.
De situatie bij het knooppunt Beekbergen richting noorden is ook aangepast, de afrit richting Amersfoort is nu losgekoppeld van de verbindingsweg richting Deventer en heeft een eigen separate afrit gekregen, iets verderop.
De bewegwijzering was nog niet aangepast, er zijn een paar kleine gele bordjes geplaatst die aangeven dat je voor Amersfoort verderop moet uitvoegen. Ik weet niet wanneer dit is uitgevoerd, maar op Open Street Map staat de nieuwe situatie ook nog niet.
-
- verkeersader
In het weekend van 1 oktober hebben ze die nieuwe uitvoeger gerealiseerd. Maandag 2 oktober kon je er overheen.