*SCHOP*
Naturist schreef: ↑vr 09 aug 2019, 0:10
Ajaxcied10 schreef: ↑do 08 aug 2019, 16:26
Naturist schreef: ↑do 08 aug 2019, 0:06

Hel en verdoemenis, dit jaar 3 incidenten!
Wat in godsnaam rij je om in klasse 4 terecht te komen??? Dat zijn vrachtwagens.
Klasse 4: voertuigen of combinaties van voertuigen met meer dan twee assen, waarvan het gewicht hoger is dan 3,5 ton.
Wat Keokiracer al zei, onze Iveco.
Iemand zei een keer dat het gewicht toen wellicht meegespeeld heeft. Met de kinderen erin, een volle tank water en alle vakantiespullen erin zou hij wel net iets boven de 3,5 ton uitgekomen kunnen zijn.
Maar misschien was het gewoon een poging om weer een Nederlandse toerist te belazeren, omdat ze de echte fraude met de invalideparkeerkaart beu zijn.
Ik weet het niet, maar wel dat het toen bij Parijs met die kerel waar ik zelfs tegen moest schreeuwen er echt stond: Classe 4
Maar ik heb geen twinasser of dubbelasser maar gewoon een extra lange iveco daily lengte 4 hoogte 3.
En die kan dus in de toekomst nog langer worden, een L5
Maar vandaag was het weer r*tedruk in de winkel dus nog niet aan schrijven toegekomen.
Het staat in de agenda dus komt het vast wel goed.
Een jaar verder en de Corona problematiek voorlopig uit het zicht planden wij voor komend jaar naast sowieso een seizoenplaats op de Vaarselhof een 14daagse rondrit door Duitsland (die wat meer Corona-regels als in Nederland hebben) als nu toch ook weer Frankrijk in plaats van Duitsland.
Heel het voorjaar hadden we het er niet meer over gehad maar nu Frankrijk weer in zicht kwam gaf Eega aan dat zij geen schreeuwpartijen aan de tolpoorten meer wenste en dat ze dan maar liever zag dat ik de onterecht hoge tol zou accepteren omdat zij door zulke spanning ontzettend veel spasmen kreeg die gepaard gaan met een gelijke hoeveelheid pijn.
Met hulp van Hans mijn autismebegeleider dit gesprek in gegaan waarin ik eigenlijk niet wilde wijken. Voordat we onaardige dingen tegen elkaar gingen zeggen heb ik me toen zover laten krijgen dat ik alleen vriendelijk alles mocht proberen maar dat ik daarna dan maar moest accepteren, we kunnen het tenslotte dit zakelijk goede jaar ook wel betalen.
Maar principe is principe dus bleef het in de dagen daarna toch knagen waarop ik m'n eigen schrijfsels en de reacties daarop er maar eens op nasloeg.
Kwam de prachtige reminder van RSK tegen om toch de badge maar aan te schaffen, waarvan Eega zich door de eerste de beste telefonisch medewerker van de ANWB zich had laten wijsmaken dat zulks niet zou gaan.
Barriere nummer 1 was dus Eega die op mijn aandringen en de passage van Liber-t erbij toch maar weer kontakt met die organisatie opnam.
Met een positief antwoord van het hoofdkantoor moesten wij naar een filiaal van de ANWB gaan om daar die badge te bestellen met dan dus die aanpassingen erin.
Aangezien wij afgelopen maandag naar Ede moesten voor een rolstoelwielrevisie, konden we dat mooi daar combineren.
Elf uur stipt waren we de eerste klant en mochten met een van de medewerksters mee naar de balie om een en ander te regelen, zou het dan toch nu echt eindelijk gaan lukken?
Nou, niet helemaal dus:
(en hier laat ik Eega het verhaal vervolgen want ik wordt nog witheet als ik hier aan terugdenk.)
De dame in kwestie had 'n klein beetje moeite met het helder krijgen van alle details uit Naturist zijn verhaal. Nadat ik hem aangaf het wellicht duidelijker te kunnen overbrengen mocht ik het verder uitleggen. Ze snapte onze vraagstelling en ging voor ons aan de slag. De telefoon gepakt richting het hoofdkantoor omdat ze in haar scherm geen gaik code in kon voeren.
Het hoofdkantoor gaf aan dat wij dat zelf konden regelen met het klantaccount nadat de aanvraag was gedaan.
Het kopen van het apparaatje ging van start, bij het invullen van de rekening gegevens bleek dat bij een bedrijfsaccount weer extra zaken nodig waren.
Tweede ronde telefonisch contact met het hoofdkantoor. Nu in dit geval was die extra info niet noodzakelijk. Ik ben namelijk zowel eigenaar van de winkel, de bus én de gehandicaptenparkeerkaart. (o ja de handicap is ook van mij

). Na de uitgebreide uitleg (de uitleg was enorm lang en gedetailleerd), op weg naar de betaling. Nou helaas de kassa werkte niet. De rij achter ons was inmiddels enorm.
Naturist rekende af bij de andere kassa en ik nam de tijd om de dame achter mij excuses te maken omdat ze zo lang moest wachten. Totaal gaargekletst maar ook trots en voldaan richting een plekje voor de lunch.
Eindelijk zijn wij de eigenaar van een tolbadge en zijn discussies en wachtrijen waarschijnlijk verleden tijd.
Over 'n dag of twee kunnen wij in ons account de extra gegevens ingeven en daarna in principe op reis.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om 'n uur in de ANWB winkel in de belangstelling te staan, maar ik niet, aan mij mag het voorbij gaan....
Het beste van beide: rechtmatig gebruik van de korting en snel doorgang bij de tol, zonder geroep-geschreeuw-spasticiteit en pijn.
Op naar een gezellige ontspannen vakantie.
(tot zover Eega haar verhaal)
Aldus zo hopen wij. Nu afwachten of het veranderen van de gegevens net zo gemakkelijk verloopt als dat de medewerker van het hoofdkantoor ons via de dame aan de balie heeft toegezegd.
The story continues...
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40