Telepass staat hier bij de OBU's genoemd: https://www.liefkenshoektunnel.be/nl/ta ... almiddelen
Via de ANWB en enkele Franse tolconcessionairs, alsmede sommige andere aanbieders, kun je een tolbadge krijgen die (ook) in Italië werkt. Ik heb zelf wat ook wel de FEPI-badge (Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië) wordt genoemd. Ik kan daar dus in Italië mee rijden, waar het Telepass-systeem wordt gebruikt. Die badge zou dan technisch gezien ook moeten werken bij de Liefkenshoektunnel, maar ik weet niet of dat alleen voor vrachtwagens is, of dat het ook voor personenauto's zou werken. Helemaal uitsluiten doe ik het niet, maar de enige keer dat ik door de Liefkenshoek kwam sinds ik die badge heb, had ik hem helaas niet bij me, dus ik heb het nog niet kunnen testen.
Télépéage: Automatisch betalen tolwegen
Moderator: Moderatoren
-
- Voorzitter
-
- dorpsstraat
Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen
Ik heb contact gehad met “liefkenshoek” en die vertelden mij dat de badge die werkt in Fr-Sp-Po-It niet werkt bij hun.
-
- Moderator
Het zou voor vrachtwagens misschien wel werken, het idee van transponders voor personenauto's die in meerdere landen werken is relatief nieuw, en voor geïsoleerde tolwegen zoals de Liefkenshoektunnel nogal een 'ver-van-mijn-bedshow'.
-
- 2x2 autosnelweg

Zou wel mooi zijn als de Westerschelde daarin zou participeren.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- dorpsstraat
Is de de EETS obu voor particulieren?
Ik heb de badge van Fulli.
Ook voor Italie
-
- 2x2 autosnelweg

Dat zal met een particulier niet zo snel gebeuren en ik denk dat de tolbadge van Fulli (F, I, E en P) meer als voldoende is.
En anders de creditcard trekken bij de tolpoort.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- dorpsstraat
Hmm..dat laatste dat was nou net de reden om de badge aan te schaffen.
Mijn of de arm van mijn echtgenote was vaak net tekort om er goed bij te kunnen.
In Portugal een paar keer uitgestapt en in alle rust, dat kon want er was geen verkeer verder, contant betaald omdat de creditcard van visa niet werd geaccepteerd door de automaat.
En met de ervaringen van aansluiten in de rij waren we ook klaar.
Nu zijn we er zeer content mee.
Gaan we door de Liefkenshoek dan is het met de cc wel goed te doen.
Mijn of de arm van mijn echtgenote was vaak net tekort om er goed bij te kunnen.
In Portugal een paar keer uitgestapt en in alle rust, dat kon want er was geen verkeer verder, contant betaald omdat de creditcard van visa niet werd geaccepteerd door de automaat.
En met de ervaringen van aansluiten in de rij waren we ook klaar.
Nu zijn we er zeer content mee.
Gaan we door de Liefkenshoek dan is het met de cc wel goed te doen.