Als je dan toch op de intercom zit, kunnen ze op zich ook om je badge-nummer vragen en je op die manier het systeem in brengen. Heb dat ooit meegemaakt toen (zo bleek uiteindelijk) de batterij op zijn eind zat.Mundial schreef: vr 07 mar 2025, 11:16 Bij ons hangt hij, van binnenuit gezien, rechts van de spiegel in de stippelzone en dat werkt goed. Enkel in de parking Anatole France in Tours wordt hij nooit gedetecteerd en moet ik hem er uitnemen en even zwaaien.
1x ging het echt niet en toen heb ik even via de intercom gebeld en hebben ze de installatie vanop afstand opnieuw opgestart.
Télépéage: Automatisch betalen tolwegen
Moderator: Moderatoren
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen
-
R-R-L
- stadsweg
Bij de péage vragen ze de badge even tegen het venster te houden zodat ze de boel over kunnen typen. Gehad dat hij heen prima werkte maar een midweek later bij het inrijden van de sectie haperde, bij het uitrijden deed hij vervolgens niets meer. Tot blij toe dat het een rustig moment op een rustige weg was, viel het moment van schaamte nog mee.
Qua plaatsing van de badge zat hij eerder altijd zo strak mogelijk tegen de bovenrand. Van binnen en buiten amper te zien. Met de dikke klompen van veiligheidssystemen en weglaten van de gestippelde delen is het onopvallend plaatsen helaas passé.
-
Remco
- verkeersader
Een vraagje voor de tolbadge-experts hier. Ik rij in Frankrijk al een jaar of 10 rond met dezelfde tolbadge achter de voorruit, automatische incasso via Fulli, werkt prima maar ik vertrouw de batterij in de badge niet meer voor dit nieuwe jaar en mijn grootste nachtmerrie is stilstaan bij een T-poortje met honderden boze Fransen achter me
Ik gebruik de tolbadge eigenlijk alleen in Frankrijk in de zomervakantie dus jaarlijkse/maandelijkse kosten voor de tijd dat ik hem niet gebruik wil ik niet.
1. is er een manier om de werking van de batterij te testen?
2. via de site van Fulli kan ik een nieuwe aanschaffen - dat lijkt me goedkoper dan via de ANWB. Andere optie is omruilen via een Fulli-winkel in Frankrijk zelf (https://www.fulli.com/nl/winkels ). Iemand daar ervaring mee?
1. is er een manier om de werking van de batterij te testen?
2. via de site van Fulli kan ik een nieuwe aanschaffen - dat lijkt me goedkoper dan via de ANWB. Andere optie is omruilen via een Fulli-winkel in Frankrijk zelf (https://www.fulli.com/nl/winkels ). Iemand daar ervaring mee?
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Ik heb ook voor de zekerheid wel eens zo’n betaalrij gekozen. Dan merk je ook vanzelf wel of de slagboom toch open gaat.
Overigens denk ik dat je ook best nu een nieuwe badge zou kunnen aanvragen bij Fulli vanwege lege batterij. Krijg je gewoon toegestuurd en dan moet je de oude terugsturen. De porto is feitelijk alles wat je daarvoor betaalt. Als je het nu doet, ben je nog mooi op tijd voor de vakantie.
-
SnarfFlevoland
- 2x2 autosnelweg
Inderdaad kan je online gratis een nieuwe (vervangende) badge bij Fulli aanvragen. De oude moet je na ontvangst van je nieuwe badge dan zelf terug sturen. Je bent dan alleen een paar euro's aan verzendkosten kwijt. Heb ik al een keer gedaan om de nieuwe (slanke) badge te krijgen, i.p.v. de oude grote knots. Al moet ik erbij zeggen dat ik een direct contract met Fulli heb en nooit zo'n badge via de wegenwacht heb gekocht.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
Chris
- Moderator
Ik heb ook via Fulli een badge swap gedaan. Doe dit wel op tijd, als je dit in juni bedenkt is de levertijd vaak langer en heb je hem misschien niet op tijd.
De oude badge moet je wel terugsturen.
De oude badge moet je wel terugsturen.
-
Pindaklaas
- dorpsstraat
Twee jaar geleden ben ik bij Mâcon-Nord even van de snelweg afgegaan. Daar zit een kantoortje van Fulli. Met vervangende badge (ook ivm lege batterij) stond ik in een paar minuten weer buiten.
Prima optie als je verzendkosten wilt uitsparen.
Prima optie als je verzendkosten wilt uitsparen.
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
-
Koots
- dorpsstraat
Mooie tips hier weer. Ik pak meestal bij de eerste tolpoort een combinatiepoort (zodat ik evt. ook een kaart kan trekken), maar heb nu heel simpel via Fulli.com een nieuwe badge besteld. De oude was alweer 5 jaar oud, dus loopt een beetje tegen de kritieke levensduur aan.
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
Remco
- verkeersader
Dit jaar gaan we met het gezin naar Italië. Ik heb al een tolbadge van Fulli, maar voor zover ik kan zien werkt die alleen in Frankrijk en moet ik voor gebruik in Italië overstappen naar het Fulli Nomade+ pakket. Ik kan op de (afgrijselijke) website van Fulli alleen nergens vinden of ik dat kan doen met behoud van de bestaande badge (uit 2025), of dat ik persé een nieuwe badge moet bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee?
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
Volgens mij is de 'standaard procedure' dat je een nieuwe badge toegestuurd krijgt en dat je dan je oude badge binnen een bepaalde tijd terug moet sturen. Ik heb geen idee of je ook twee verschillende abonnementen op één naam af kunt sluiten en dus twee badges kunt hebben. Lijkt me niet onlogisch dat dit wel zou moeten kunnen, maar waarom zou je dit doen? Dat kost alleen maar extra geld lijkt het en dan loop je met twee verschillende badges te hannesen.
-
hoompey
- dorpsstraat
In de Fulli app kan je met 2-3 clicks een nieuwe bestellen, als de oude bv. kapot is. Die wordt direct naar je huisadres gestuurd, en je hebt 30 dagen om de oude badge terug te sturen.
Maar in jouw geval moet je een nieuwe badge bestellen, met het nieuwe abonnement. De oude kan je dan opzeggen en terugsturen.
Maar in jouw geval moet je een nieuwe badge bestellen, met het nieuwe abonnement. De oude kan je dan opzeggen en terugsturen.
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
En de reden dat je echt een nieuwe badge moet hebben, is dat de Italiaanse Telepass-technologie anders is dan die van Frankrijk, Spanje en Portugal. In de FEPI-badge zitten daarom twee stukjes hardware, waar in je “alleen Frankrijk” of Frankrijk/Spanje/Portugal er maar één zit.
-
Remco
- verkeersader
Ah, kijk, dat van die hardware wist ik niet, dan is het logisch dat ik een nieuwe moet bestellen. Ik dacht dat het alleen maar een aanpassing in de backend zou zijn. Thanks!Pino schreef: zo 25 jan 2026, 12:57 En de reden dat je echt een nieuwe badge moet hebben, is dat de Italiaanse Telepass-technologie anders is dan die van Frankrijk, Spanje en Portugal. In de FEPI-badge zitten daarom twee stukjes hardware, waar in je “alleen Frankrijk” of Frankrijk/Spanje/Portugal er maar één zit.
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
-
exroosje
- verkeersader
Nu niet meer. Toen mijn auto gestolen was kreeg ik een nieuwe en die had het kleine formaat van de badge die ik ook had voordat ik een paar jaar geleden een "met Italie " badge kreeg. Toen heb ik nog een mailtje naar APRR getuurd of ik wel de juiste had en dat werd bevestigd,. En idd afgelopen zomer in Italie functioneerde hij prima.
-
Mundial
- verkeersader
Vorig jaar zijn we met Pasen naar Frankrijk geweest en dit jaar gaan we pas weer in de zomer, 15 maanden later dus. Wel handig dat er bij Fulli pas na 24 maanden kosten worden aangerekend. Ik keek het even na omdat we nu niet binnen het jaar teruggingen. Bij BipandGo en Ulys is het na 14 maanden al prijs. Bij Ulys is dat al een verbetering, daar was het vroeger al na 12 maanden.