Berichtdoor SnarfFlevoland » zo 31 jan 2021, 17:37
De reportage liet indirect wel mooi zien dat de 'normale' verkeersborden in Niedersachsen slechts dunne bordjes zijn die met schroefjes in het bord aan bijv. een lantaarnpaal vastgezet worden. In o.a. NRW en BaWü hebben ook de standaard borden een beschermingsrand, net als bij het grote autosnelwegbord uit de reportage. Je ziet in NRW dan ook geen schroefjes in de borden zitten, de bevestiging is overal keurig aan de achterkant verwerkt. Staat toch een stuk strakker/degelijker dan de gevoeld "kartonnen" bordjes in Niedersachsen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
Kreuzsymbolen bij een Dreieck zie je toch wel vaker?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Er is geen ander symbool. Als er hier iets opvalt, is het het uitschrijven van het woord Dreieck. Want dat was toch feitelijk vervangen door het -symbool. Maar goed, daar zie je wel vaker varianten in. Hessen, waar knooppuntnamen als Frankfurter Kreuz vaak voorkomen, schrijft die namen ook volledig uit naast een knooppuntsymbool. Ook geen Frankfurt (of Frankfurter). Het wachten is nu nog op de terugkeer van Abzweig Erfttal.
1992, tegelijk met de afritnummering. Dreieck-symbolen ken ik alleen van wilde fantasieën op dit forum. Je kunt ook nog wel even doorgaan: Abzweig, Dreieck, incompleet knooppunt ... Terwijl de voornaamste winst van het symbool eerder duidt op het belang van de aansluiting, in wat mindere mate wellicht om de verwachting dat je geen deelconflicten tegen zult komen.
Misschien kun je nog wel naar het Zwitserse knooppuntsymbool kijken als een Dreieck-symbool, naar de meest gangbare knooppuntvorm in dat land. Maar dat gebruiken de Zwitsers net zozeer voor knooppunten met vier armen. En andere landen met het -symbool hebben dat Zwitserse symbool dan ook weer niet overgenomen.
Bij mijn weten maken alleen Duitsland, Zwitserland, Luxemburg en (zeer beperkt) Frankrijk onderscheid in de naamgeving voor Kreuze/Dreiecke. En behalve Duitsland gaat het in die andere landen maar om een handvol gevallen, waarbij Luxemburg de Jonctions (Dreiecke) bij mijn weten niet eens op de bewegwijzering aangeeft.
Ik heb helaas geen fotomateriaal maar wat is het nut van de vermelding van Dresden (zonder afstand) via de A14/Kreuz Schwerin op de A24. Ook komende vanuit de richting Berlijn al vroeg deze vermelding voor Kreuz Schwerin, terwijl men juist uit die richting komt. Eenmaal aangekomen is alleen nog Ludwigslust aangegeven. Een hele vroege voorloper op een verlenging richting Magdeburg? Waarom dan niet Magdeburg, of Leipzig?
Die verlenging naar Magdeburg gaat er sowieso op korte termijn komen. Het lijkt nu nog een enorme ontbrekende schakel, maar over een paar jaar zal nagenoeg de gehele route in aanbouw zijn. Dit lijkt beter te gaan dan projecten elders in Duitsland (zoals de A20).
Dat hier Dresden aangegeven staat komt denk ik zodat dit verkeer niet via Berlijn rijdt. En Dresden is binnen de Duitse systematiek een belangrijke bestemming, het wordt bijvoorbeeld ook al bij Hattenbach/Kirchheim aangegeven.
Maar zolang er nog zo'n groot stuk van de A14 ontbreekt zou het logisch zijn om Dresden voorlopig nog af te plakken.
Maar @Chris: Dresden kan nu alleen nog via Berlijn bereikt worden. En voor het gebied tussen Maagdenburg en Halle is het ook nog makkelijker om A24-A10-A9 te rijden.
Een bord met normale rechtdoorverwijzing zal wel niet meer gepast hebben op deze brug? Het is geen eindresultaat om vrolijk van te worden: doe het dan op zijn Hessisch, met alleen de afslaande doelen en wegnummer en zonder verdere pijlen.
Waar het gaat om de omvang van het bord, en daarmee wat er nog mogelijk is qua windbelasting, bewijst Strassen.NRW zichzelf ook geen dienst door hier zowel Hagen als Hagen-Hohenlimburg te bewegwijzeren. Ik snap best dat die twee op het knooppunt verschillende kanten op gaan (A46-west resp A46-oost), maar hier had je op grond van het associatieprincipe eigenlijk moeten volstaan met Hagen. Had toch weer een regel gescheeld die je beter had kunnen gebruiken...
En Arnsberg vertegenwoordigt de B7? Ik begrijp niet goed of de omgeving Arnsberg niet beter bediend zou zijn met een route via A45-A1-A44-A445 (oftewel terug uit de richting waar je vandaan komt).
Het is gepland om de B7 op te waarderen tot een snellere verbinding als compensatie voor de nooit aangelegde A46 tussen Iserlohn en Arnsberg. Maar dat project wil niet bepaald vlotten, ze zijn er al 10 jaar over aan het praten en het lijkt amper dichterbij te komen. Maar gezien de hoeveelheid bebouwde kom op de huidige verbinding is het inderdaad sneller om bij dit knooppunt te keren en via de A44 te rijden.
Berichtdoor SnarfFlevoland » di 28 sep 2021, 17:58
Inderdaad, vanuit Hagen is de route via Dortmund/Unna en Werl (A1-A44-A445) sneller als via Iserlohn, Hemer en Menden (A46-B7). Er zijn altijd nog mensen die die route rijden, ik snap het niet echt. De B7 schiet vooral tot voorbij Menden van geen meter op, maar ook daarna wil het niet vlotten met inderdaad vele snelheidsbeperkingen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
Het is vooral vreemd dat ze dat nu opeens veranderen, er stond nooit Arnsberg.
Een beetje vergelijkbaar met Aachen via de A44 bij Kreuz Meerbusch. Vroeger stond het er zelfs in noordelijke richting, maar kennelijk hebben ze op een gegeven moment toch ingezien dat dat absurd is.
Veel afwisseling op de A7 vanuit Hannover richting Hamburg tussen Lübeck wel of niet bewegwijzeren. Wat is nieuwer? Mij lijkt Lübeck en ook Kiel wat veel vanaf Kreuz Hannover-Ost. Ik zie beide liever verdwijnen, Hamburg en Flensburg voor de A7 en Bremen voor de A27 volstaan prima.
Staan er op Kreuz Hannover-Ost dan 4 doelen richting het noorden vermeld? Dat lijkt mij een beetje veel. Hamburg en Bremen dekken samen alle richtingen wel af.