[D] Bewegwijzering in Duitsland
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
Re: [D] Bewegwijzering in Duitsland

-
- 2x3 autosnelweg

Zou dat een manier zijn om privacyregels te omzeilen? Gewoon een incorrecte datum weergeven?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- 2x5 autosnelweg
Vorig jaar stonden de bomen opvallend lang in blad tot in november. Ik zie in de Steetview-beelden ook bomen die hun bladeren al wel kwijt zijn, dus dit zijn overduidelijk beelden uit de herfst. Hieronder ter vergelijking een beeld van mijn dashcam van 13 november 2022 (in Nederland). Ook hier opvallend groen voor de tijd van het jaar. De datumstempel 'november 2022' vind ik aannemelijk.

-
- verkeersader

-
- verkeersader
Naast de oude bekenden (Heerlen, Venlo, Roermond, Nijmegen, Arnhem, Enschede, Hengelo) en de eerder genoemde Amsterdam en Rotterdam:Autostrada schreef: ↑di 25 jul 2023, 21:37Is er ergens anders een doel in Nederland wat verder van de Nederlandse grens vermeld staat (137 km)?
Op de A4, Eindhoven 143km: https://www.google.com/maps/@50.8907022 ... ?entry=ttu
Op de A28, Groningen 137km:
https://www.google.com/maps/@53.1587289 ... ?entry=ttu
-
- 2x2 autosnelweg
Er stonden al 10 jaar beelden van Duitsland online. Alleen zijn deze dus recenter.Autostrada schreef: ↑di 25 jul 2023, 21:37 Google heeft na jaren eindelijk de Street View beelden van Duitsland online gezet.
https://maps.app.goo.gl/GSiu1H3dQUUvMLx69?g_st=ic
Is dit het bord waarop Amsterdam over de grootste afstand staat aangegeven (305 km vanaf dit punt)?
Is er ergens anders een doel in Nederland wat verder van de Nederlandse grens vermeld staat (137 km)?
-
- 2x3 autosnelweg

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
-
- expressweg
Ik nam 8 maanden misschien iets te letterlijk. Dat zou namelijk 26 november zijn, en dan ziet het er normaal gesproken echt niet meer zo uit. Begin november zou inderdaad wel kunnen in combinatie met een zachte herfst.boe! schreef: ↑wo 26 jul 2023, 9:42Vorig jaar stonden de bomen opvallend lang in blad tot in november. Ik zie in de Steetview-beelden ook bomen die hun bladeren al wel kwijt zijn, dus dit zijn overduidelijk beelden uit de herfst. Hieronder ter vergelijking een beeld van mijn dashcam van 13 november 2022 (in Nederland). Ook hier opvallend groen voor de tijd van het jaar. De datumstempel 'november 2022' vind ik aannemelijk.
https://i.imgur.com/tWjwJ5I.jpg
-
- stadsweg
Het bord Eindhoven staat 55 km van de grens; en valt daarmee direct af.Teetje schreef: ↑wo 26 jul 2023, 10:49Naast de oude bekenden (Heerlen, Venlo, Roermond, Nijmegen, Arnhem, Enschede, Hengelo) en de eerder genoemde Amsterdam en Rotterdam:Autostrada schreef: ↑di 25 jul 2023, 21:37Is er ergens anders een doel in Nederland wat verder van de Nederlandse grens vermeld staat (137 km)?
Op de A4, Eindhoven 143km: https://www.google.com/maps/@50.8907022 ... ?entry=ttu
Op de A28, Groningen 137km:
https://www.google.com/maps/@53.1587289 ... ?entry=ttu
Het bord Groningen staat 77 km van de grens; je moet wel wat hoek-om bewegingen maken om er te komen, maar alsnog beduidend minder dan het door mij genoemde bord van Amsterdam bij Bad Oeynhausen.
Volgens mij is er dus geen bord met een Nederlands doel wat verder van de Nederlandse grens staat dan het voorgenoemde bord op de BAB2.
-
- verkeersader
Oh sorry, het gaat jou dus om de fysieke locatie van het bord en om wat er voor afstand opstaat. Dat had ik zo niet begrepen.Autostrada schreef: ↑wo 26 jul 2023, 12:51 Het bord Eindhoven staat 55 km van de grens; en valt daarmee direct af.
Het bord Groningen staat 77 km van de grens; je moet wel wat hoek-om bewegingen maken om er te komen, maar alsnog beduidend minder dan het door mij genoemde bord van Amsterdam bij Bad Oeynhausen.
Volgens mij is er dus geen bord met een Nederlands doel wat verder van de Nederlandse grens staat dan het voorgenoemde bord op de BAB2.
Nee, in dat geval is jouw bord op de A2 de winnaar:
A03 | Arnhem (krz Kaiserberg): 78,8 km tot de grens
A03 | Venlo (na krz Breitscheid): 54,0 km tot de grens
A57 | Nijmegen (krz Meerbusch): 71,1 km tot de grens
A61 | Venlo (krz Meckenheim): 114 km tot de grens
afstanden gemeten over de weg, dus niet hemelsbreed.
Laatst gewijzigd door Teetje op wo 26 jul 2023, 14:28, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- expressweg

-
- verkeersader
Dan staat dat bord op 114 km van de grens.verfmeer95 schreef: ↑wo 26 jul 2023, 13:57Venlo staat al vanaf Kreuz Meckenheim vermeld. Het is daarmee ook de enige Nederlandse stad die vermeld staat in een Duitse deelstaat die niet aan Nederland grenst.
-
- 2x2 autosnelweg
Het is niet dat er buiten de steden zoveel interessant te zien valtkeokiracer schreef: ↑wo 26 jul 2023, 11:28Er zonder zeer schaars beelden van Duitsland online. 15 jaar oud (2008). Alleen een handvol steden. Niet driekwart van het land.

-
- verkeersader
Veel Duitse steden zijn na de oorlog helemaal niet zo mooi of interessant herbouwd. En ik vind landschappelijk Duitsland véél aantrekkelijker dan Vlaanderen met zijn eeuwige lintbebouwing en ronduit lelijke huizen.Wimpie25 schreef: ↑wo 26 jul 2023, 16:20Het is niet dat er buiten de steden zoveel interessant te zien valtkeokiracer schreef: ↑wo 26 jul 2023, 11:28Er zonder zeer schaars beelden van Duitsland online. 15 jaar oud (2008). Alleen een handvol steden. Niet driekwart van het land.
![]()
Maar goed. Over smaak valt niet te twisten luidt een Hollands spreekwoord.

-
- verkeersader
Ik zal altijd een zwak blijven houden voor het Ruhrgebied. Lelijk? Ja, best wel. Maar zo'n concentratie aan mensen, industrie en diensten verspreid over meerdere grote steden die aan elkaar gegroeid zijn komt zeker in Europa niet echt voor (Randstad is dan weer een pak kleiner). Weet niet, er is iets wat mij er aan intrigeert.
Laatst gewijzigd door MaartenE op wo 26 jul 2023, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Tweerichtingsfietspaden zijn uitgevonden door een verkeerskundige met helicopter-ouders.
-
- expressweg

Laatst gewijzigd door paolie op wo 26 jul 2023, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
Ik had laatst in het Sauerland een gesprek met iemand bij de bron van de Ruhr, en die dacht dat de rivier naar Roermond stroomt.
De Roer zoals die van Roermond is in Duitsland de Rur. De Ruhr stroomt in de Rijn.
De Roer zoals die van Roermond is in Duitsland de Rur. De Ruhr stroomt in de Rijn.
-
- 2x4 autosnelweg

Inderdaad weten maar weinig mensen het verschil tussen de Rur en de Ruhr.
En dat is begrijpelijk.
-
- 2x3 autosnelweg
En die persoon had nog niet bedacht dat die rivier dan ergens de Rijn zou moeten kruisen? Nou kunnen watertjes via een sifon of een aquaduct elkaar ongelijkvloers kruisen, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand die denkt dat een rivier die in het Sauerland ontspringt in de Maas kan eindigen, aan dit soort ongelijkvloerse opties zou denken.
-
- 4x3 autosnelweg
Volgens mij zijn velen topografisch niet zo sterk onderlegd dat men het besef heeft dat de Ruhr een stuk oostelijker ligt dan de Rur.
-
- verkeersader
Oeps, aangepast.
Tweerichtingsfietspaden zijn uitgevonden door een verkeerskundige met helicopter-ouders.
-
- 4x5 autosnelweg
Is dit nieuwe informatie? Ik dacht dat het 20 jaar geleden al zo aangegeven stond.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 4x3 autosnelweg
Het is meer dat het online verschijnen van Streetview dit soort herinneringen boven brengt.
-
- 2x3 autosnelweg
Een bord met daarop 'Amsterdam 330' heb ik nog niet kunnen vinden op de Streetviewbeelden van de A2.
-
- Moderator
Volgens Street View komt Amsterdam nu vlak voor het Kreuz Bad Oeynhausen op de wegwijzers.
In mijn beleving stond het vroeger al eerder op de A2. Niet helemaal vanaf Hannover al, maar ergens halverwege kwam het er bij dacht ik.
In mijn beleving stond het vroeger al eerder op de A2. Niet helemaal vanaf Hannover al, maar ergens halverwege kwam het er bij dacht ik.
-
- verkeersader
Het lijken oudere beelden aangezien: op de nieuwste borden in de buurt van Bad Oeynhausen wordt niet meer naar Amsterdam verwezen(zeer slechte ontwikkeling)!
De verste verwijzing was volgens mij rond de 305. Een bord met 330 in ieder geval niet!
Ook de verste verwijzingen naar Eindhoven zijn gesneuveld.
Er staat tegenwoordig Brussel.
De verste verwijzing was volgens mij rond de 305. Een bord met 330 in ieder geval niet!
-
- woonerf
Ik vind het voor Amsterdam lastig op welk punt dit verwezen moet worden. Vanaf Hannover / halverwege of zoals het nu is bij Bad Oeynhausen.Steptimer schreef: ↑do 27 jul 2023, 0:53 Het lijken oudere beelden aangezien: op de nieuwste borden in de buurt van Bad Oeynhausen wordt niet meer naar Amsterdam verwezen(zeer slechte ontwikkeling)!
Ik zie ook nog wel wat in een toevoeging van Amsterdam op de A1 vanaf Ahlhorn. Ben ook benieuwd wat er bij een voltooiing van de E233 op de borden wordt gezet Emmen / Hoogeveen / Zwolle / Amsterdam?
Op zich vind ik een verwijzing van Brussel voor de A4 ook beter passen. Hoewel men ook beide had kunnen aangeven. Antwerpen / Liegè / Heerlen / Maastricht kunnen wat mij betreft wachten tot Kreuz Aachen.
Eindhoven kan beter over de A61 worden gestuurd, hoewel Venlo daar ook al aangegeven staat.
Arnhem staat sinds een paar jaar op de A3 ook al aangegeven vanaf Leverkusen-opladen dat is 125km tot de grens en totaal zo'n 150km naar de stad. https://www.google.com/maps/@51.0650135 ... &entry=ttu
we
Zou op de A2 ook nog Arnhem worden toegevoegd vanaf Kamen of Recklinghausen?
-
- verkeersader
Amsterdam staat niet meer aangegeven op nieuwe borden bij Bad Oeynhausen! Kun je zien via Google Maps Snelweg 30. Zelfs bij Lohne is Amsterdam verdwenen.
Waarom is de vraag?
Waarom is de vraag?
-
- 2x5 autosnelweg
Op welke borden staat Amsterdam niet meer aangegeven? Bij Löhne (ik neem aan dat je deze plaats bedoelt en niet het dorp zonder Umlaut) staat geen afstandenbord (meer). Dat gebeurt wel vaker in Duitsland. Een afslag verder staat Amsterdam wel weer op het afstandenbord. Op de Nordumgehung van Bad Oeynhausen heeft Amsterdam nooit op de borden gestaan. En ook dat is niet ongewoon in Duitsland waar de verste bestemming wel vaker tijdelijk van de borden verdwijnt.
-
- verkeersader
Eerste gedeelte van de BAB 30 op de nieuwe borden richting Osnabruck.