[N556] Fietspad langs Eindhovenseweg

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

[N556] Fietspad langs Eindhovenseweg

Bericht door sven_engelen » di 01 jul 2014, 21:07

De aanleg van Greenport Bikeway van start!
Afbeelding
Afgelopen maandag is de schop dan echt de grond in gegaan, en daarmee is een start gemaakt voor de aanleg van Greenport Bikeway. De werkzaamheden zijn gestart ter hoogte van de Venrayseweg en de Eindhovenseweg. Aan de Venrayseweg wordt gewerkt aan de verbreding van het fietspad.

De Eindhovenseweg heeft nog geen fietspad, dus hier wordt een geheel nieuw fietspad aangelegd.

De werkzaamheden aan de Venrayseweg zullen duren tot begin juni 2014 (naar verwachting). Op de Eindhovenseweg worden de werkzaamheden eind juli afgerond (naar verwachting).
Bron: klik!
Ik vraag me af of de snelheid van 70 naar 50 km/u gaat. Ik heb helaas nog geen foto's maar het is er nu met de werkzaamheden al heel krapjes. Ze moeten de middenberm inkorten willen ze het nog 2x2 houden.
Svenlo

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: [N556] Fietspad langs eindhovenseweg.

Bericht door sven_engelen » vr 04 jul 2014, 15:12

Niemand?
Svenlo

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: [N556] Fietspad langs eindhovenseweg.

Bericht door sven_engelen » ma 28 jul 2014, 13:05

Nou gooi het dan maar dicht als er niemand reageert
Svenlo

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N556] Fietspad langs eindhovenseweg.

Bericht door Mark » ma 28 jul 2014, 13:39

Tja, de N556 zal denk ik niet veel gebruikers hier boeien, als ze überhaupt weten waar deze weg ligt (ik zou het niet weten in ieder geval), dus je moet niet verbaast zijn dat er geen reacties komen... :roll: .

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N556] Fietspad langs eindhovenseweg.

Bericht door Kaaiman » ma 28 jul 2014, 13:53

Het is ook niet per se de bedoeling dat mensen reageren op een mededeling. Je hebt immers geen vraag gesteld waar je een antwoord op vraagt.

Overigens worden fietspaden langs wegen over het algemeen niet besproken op dit forum, tenzij het een stedenbouwkundig/architectonisch bijzonder fietspad betreft of onderdeel is van een groter wegenproject.

Voor kleinere wegenprojecten van N-wegen in Nederland hebben we natuurlijk deze draad. Hierin staan vooral reconstructies van bestaande wegen, waarbij de aanleg van een fietspad een onderdeel van zo'n project kan zijn.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

kees
expressweg
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N556] Fietspad langs eindhovenseweg.

Bericht door kees » ma 28 jul 2014, 17:34

Is er een algemeen topic over fietssnelwegen?
Ik weet niet of het hier bedoelde fietspad onder die categorie valt, maar dan zou ik hem daar plaatsen.
Maar misschien wilde Sven gewoon weten of de snelheid daadwerkelijk van 70 naar 50 gaat.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: [N556] Fietspad langs eindhovenseweg.

Bericht door sven_engelen » di 29 jul 2014, 21:29

^^ Juist maar ik ben er vandaag langs gefietst en het is vanuit venlo centrum tot de alberickstraat (gevaarlijke kruising bij esse tankstation waar nu een VRI staat) 50 km/u en van daar tot het verkeersplein is het 70 km/u
Svenlo

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1328
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N556] Fietspad langs eindhovenseweg.

Bericht door PeterSchoeber » di 15 mar 2022, 16:01

De gemeente Horst aan de Maas heeft met de provincie Limburg overeenstemming bereikt over het overnemen van de N554 en N556. https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220315_93687160 voor een verhaaltje in "Tante Bet".
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N556] Fietspad langs eindhovenseweg.

Bericht door Kaaiman » di 15 mar 2022, 17:05

Aha, ik hoorde laatst toevallig al dat Limburg voornemens was een paar provinciale wegen in de 500-serie over te dragen, maar er werd niet bij verteld welke dat zouden zijn. De N554 en N556 dus.

Zo op de kaart bekeken geen wegen met een noemenswaardig provinciaal belang en bijbehorende uitbouwstandaard.

Al merk je in het algemeen wel dat het begrip 'provinciaal belang' sinds 1993, maar eigenlijk al sinds 1968 steeds meer richting regionale verbindingen gaat in plaats van interlokale verbindingen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie