Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

paolie
expressweg

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door paolie » di 27 jul 2021, 12:15

Rein schreef: di 27 jul 2021, 11:56
Pino schreef: di 27 jul 2021, 11:44 Neigingen tot dan maar wat water drinken op de wc zijn dan niet helemaal te onderdrukken, )
Op de Franse aires komt in het algemeen alleen lauw tot (bijna) warm water uit de kraan, dat nodigt niet echt uit om een paar lekkere slokken van te nemen.
De Sanifaires in Duitsland hebben ook alleen maar lauw water. Weet je ook meteen waarom.

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » di 27 jul 2021, 12:54

Chris schreef: di 27 jul 2021, 11:53 Zo extreem duur vind ik de restaurants in Frankrijk langs de autoroute nou ook weer niet. Je betaalt wel iets meer, maar ga in Nederland maar eens een baguette gezond bij de Delifrance bestellen. Dan ben je ook 4 of 5 euro kwijt. Op een aire 5 of 6 euro. De koffie langs de autoroute is niet duurder dan elders. Voor € 1,80 of € 2,00 heb je een grote koffie, in Nederland betaal je meer bij de McDonald's.
En dan lopen wij Nederlanders bij voorkeur de deur weer plat bij een Starbucks, om daar voor vier euro een koffie verkeerd te bestellen die ze dan Flat White noemen. Wel een grote sloot, maar da's uiteindelijk dan ook weer standaard meer dan je eigenlijk zou willen. Op Franse aires is de koffie volgens mij vaak een soort lokkertje: misschien uit een soort van hoop dat je er dan nog iets anders bij koopt, maar op zijn minst ook om mensen gewoon even aan het stoppen te krijgen. Een prima werkbare benadering zolang daar niet een merk als Starbucks op geplakt staat (en wel een opvallende tegenstelling met Duitsland, waar Raststättes nu juist wél worden voorzien van zo'n premium-merk).

Hoe dan ook, ik zal in Nederland in principe ook geen baguette gezond bij de Delifrance kopen voor lunch, of soortgelijk. Omdat ik die gewoon te duur vind voor wat ik ervoor krijg. Maar waar je je bezoekjes aan je eigen stadscentrum mooi om je lunch heen kunt plannen, loop je bij dagjes uit en op reisdagen dus dwingend wel in die val (behalve wanneer je zelf meeneemt). Overigens is dat ook een moment om je te beseffen dat McDonalds en Burger King verrekt goede prijs-kwaliteit-verhoudingen hebben. Moet je om allerlei andere redenen niet al te vaak doen, maar het zijn verrekt goede stops als ze je op zulke momenten ter beschikking staan, zelfs met de wat hogere prijzen die zij zo hier en daar rekenen op lokaties die ook voor hen duur zijn om te pachten.
Ds79m schreef: di 27 jul 2021, 12:13Al valt het ook hier wel weer op dat dat bij de gemiddelde vakantieganger voor een kopje koffie blijkbaar wel gevoeliger ligt dan voor overdreven dure liters benzine aan de autoroute.
Nou ja, die laatste probeer ik ook te vermijden. Mede daarom die stop in Luxemburg (*). Maar als je eenmaal op de tolweg zit, die toch meestal ook niet direct langs goedkope supermarkt-pompen komt, wordt die dure snelweg-benzine onderweg op een gegeven moment toch onderdeel van je gemaks-factor. Dan maar weer even wat afstorten in de zonde-pot 8-)

(*) Als ik daar kom dan. Want ik ga voor mijn eerste rit langs Dijon toch echt de route over Charleroi eens uitproberen. Dan wordt het maar een stop bij de laatste goedkope pomp in België of zo.
Laatst gewijzigd door Pino op di 27 jul 2021, 15:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 27 jul 2021, 13:01

Pino schreef: di 27 jul 2021, 12:54(*) Als ik daar kom dan. Want ik ga voor mijn eerste rit langs Dijon toch echt de route over Charleroi eens uitproberen. Dan wordt het maar een stop bij de laatste goedkope pomp in België of zo.
Als ik mij goed herinner heb je aan de zuidkant van Charleroi nog meerdere tankstations langs de N5, maar daarna niks meer direct langs de weg tot aan Aire de Woinic (met het everzwijn) langs de A34.

Ik reed in juni deze route en hij was duidelijk ontdekt door Nederlanders (of het navigatiesysteem van Nederlanders). Continu gele platen terwijl ik op eerdere ritten vrijwel geen Nederlanders tegenkwam op die route.

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » di 27 jul 2021, 13:08

^^ Je zou bij Couvin even de N5 af moeten. Zowel aan de noordkant als aan de zuidkant van de stad wel opties binnen een kilometer van de afrit. Ik meen overigens dat men nog wil proberen langs de N5 een verzorgingsplaats te verpachten, maar dat zal wel even duren. Hoewel het feit dat 'ollanders de route hebben ontdekt naar het zuiden vast wel helpt bij de business case.

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » di 27 jul 2021, 13:21

^^ Tja, de verkeersstroom dient wel vrij continu boven bijvoorbeeld 20.000 voertuigen per dag uit te komen wil er een tankstation met voorzieningen komen. Weet niet of dat snel gebeurt.

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » di 27 jul 2021, 13:38

^^ Moet toch wel meevallen? In Frankrijk zijn er genoeg tol- en expreswegen met lagere intensiteiten die toch echt wel van tankstations voorzien zijn. Het Waalse gewest zal niet de hoofdprijs moeten vragen aan pacht, en het zou eerder een simpel tankstation zijn dan een leuke aire om te stoppen, maar dan kun je die voorziening tenminste aanbieden. Misschien wil de regio er ook nog wel een beetje in investeren voor het toerisme, zoals je ziet bij Woinic en bepaalde Aires langs de Franse A20 en A75.
Laatst gewijzigd door Pino op di 27 jul 2021, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » di 27 jul 2021, 13:41

Op de N5 heb je in de verschillende dorpjes waar je doorheen gaat (net ten zuiden van Charleroi) diverse tankmogelijkheden direct naast de weg. Ik zag van de week zelfs zo'n ouderwets klein stationnetje met maar één vulstation. Zou ik persoonlijk geen gebruik van maken, maar als je echt moet dan kan dat natuurlijk wel. Echte rustlocaties zijn dat natuurlijk verder niet. Na die tankstationnetjes in die dorpjes zal inderdaad Woinic de eerstvolgende zijn.

Zelf tank ik altijd alles af bij Hazeldonk en dan pas in de avond weer wat goedkope supermarktbenzine in de buurt van mijn overnachtingsplek. Langs de snelweg hoef ik in België, Luxemburg en Frankrijk normaal gesproken nooit te tanken.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » di 27 jul 2021, 16:54

Ds79m schreef: di 27 jul 2021, 12:13
Chris schreef: di 27 jul 2021, 11:53Zo extreem duur vind ik de restaurants in Frankrijk langs de autoroute nou ook weer niet. Je betaalt wel iets meer, maar ga in Nederland maar eens een baguette gezond bij de Delifrance bestellen. Dan ben je ook 4 of 5 euro kwijt. Op een aire 5 of 6 euro. De koffie langs de autoroute is niet duurder dan elders. Voor € 1,80 of € 2,00 heb je een grote koffie, in Nederland betaal je meer bij de McDonald's.
Een beetje bijbetalen is natuurlijk niet zo erg, als dat gecompenseerd wordt door extra gemak. Het is meer wat Pino ook zegt, dat het irritant is als je als toerist een poot uitgedraaid wordt. Ook als je op vakantie bent en niet op de kosten hoeft te letten, voelt dat vervelend aan.

Al valt het ook hier wel weer op dat dat bij de gemiddelde vakantieganger voor een kopje koffie blijkbaar wel gevoeliger ligt dan voor overdreven dure liters benzine aan de autoroute.
Het is soms ook gemak waarvoor je betaalt. En het hangt van je budget af. Ik heb jarenlang heel veel door Europa gereden om al supporter wielerkoersen te bezoeken. Doordat we zoveel reisden, moesten we ook op de centen letten. Dat bespaarden we vooral op overnachtingen door budgethotels te boeken (ik heb menig hotel van Ibis Budget en Première Classe van binnen gezien), en door waar het zinvol was tolwegen te vermijden. Natuurlijk namen we wel tolwegen als de tijdwinst groot was, maar als ik de tijd had werd het gewoon de N2 naar Parijs, die heb ik meermaals gereden. En dat is natuurlijk een duidelijke besparing. Dat je vervolgens geld uitgeeft aan een broodje van 4 euro, tja. Je moet ook eten en ik vind die broodjes best lekker! Ontbijt was een broodje van het tankstation of de supermarkt (goedkoper dan een hotelontbijt), avondeten deden we vaak bij Subway of McDonald's, relatief veel voor weinig en je weet wat je kan verwachten. In Zwitserland haalden we vaak wat warms bij een supermarkt, sommige supermarkten hebben daar voor een schappelijke prijs warme maaltijden of warme broodjes. In Frankrijk is bij een hypermarkt ook voldoende te krijgen, dus dan haalden we wel eens een voorverpakt broodje of salade. Uit eten in een echt restaurant deden we in die tijd nauwelijks.

Met tanken hield ik ook meer rekening om het te doen op de plekken waar het goedkoop was, al had dat een grens. Als ik wel langs de tolweg was en moest tanken, dan gebeurde dat ook gewoon. Ik ging toen niet stad en land af voor de goedkoopste pomp, aan de andere kant, als ik eenmaal een goedkope pomp had gevonden dan onthield ik dat wel voor een volgende keer. Ik was destijds ook vaak in Luxemburg en reed regelmatig via de N7 naar huis, omdat dat een mooie route is, korter in afstand, en omdat het tankvoordeel maximaal was door te tanken in Wemperhardt.

Ook even tanken in Chiasso alvorens Italië in te rijden heb ik wel een paar keer gedaan.

Maar zoveel als dat ik toen reisde doe ik nu niet meer, nu reizen we echt voor vakantie. En financieel hebben we ook meer armslag dan toen. Dus gunnen we onszelf nu ook wat meer luxe. Ik heb al jaren niet meer bewust een tolweg vermeden, we overnachten nu doorgaans in 3- of 4-sterrenhotels inclusief ontbijt, en tanken doe ik wanneer het nodig is. Als ik ergens ben waar de brandstof significant goedkoper is tank ik nog wel even vol, maar dat is het dan wel. Uit eten doen we ook vaker in een echt restaurant, al is zeker in sommige contreien McDonald's of Subway wel gewoon een veilige keuze waarvan je weet wat je kan verwachten en is een McDonald's met aanraakschermen om te bestellen zeker in landen met een taalbarrière een uitkomst.

Ook rij ik bijna nooit meer een hele nacht door, ik ben het niet meer zo gewend en het is ook wel prettig om gewoon een goede nachtrust te kunnen hebben.
Pino schreef: di 27 jul 2021, 12:54Een prima werkbare benadering zolang daar niet een merk als Starbucks op geplakt staat (en wel een opvallende tegenstelling met Duitsland, waar Raststättes nu juist wél worden voorzien van zo'n premium-merk).
In Duitsland heb je nu vaak twee keuzes: de automaat in het winkeltje van het tankstation, waar meestal Dallmayer of Jakobs uit komt, en een koffiebarretje bij het Raststätte-gedeelte, waar vaak iets als Illy, Lavazza, Segafredo of een andere premium Italiaans merk wordt gemaakt.

Nu drink ik zelf geen koffie, maar mijn vriendin geeft aan dat ze die slappe Duitse bakjes niet te zuipen vindt, en liever wat meer uitgeeft aan een bekertje met Lavazza.
paolie schreef: di 27 jul 2021, 12:15
Rein schreef: di 27 jul 2021, 11:56
Pino schreef: di 27 jul 2021, 11:44Neigingen tot dan maar wat water drinken op de wc zijn dan niet helemaal te onderdrukken, )
Op de Franse aires komt in het algemeen alleen lauw tot (bijna) warm water uit de kraan, dat nodigt niet echt uit om een paar lekkere slokken van te nemen.
De Sanifaires in Duitsland hebben ook alleen maar lauw water. Weet je ook meteen waarom.
Net als de meeste vliegvelden trouwens.
Chrysa schreef: di 27 jul 2021, 12:09En eerlijk gezegd, McDonald's heeft prima koffie, beter dan menige aire.
Ik weet niet hoe het zit in andere landen, maar in Nederland schenkt McDonald's koffie van Segafredo (zie ook hier). Dan heb je dus voor een schappelijke prijs een bakje van een Italiaans A-merk. Er schijnen genoeg mensen te zijn die alleen voor een bekertje koffie door de McDrive rijden, puur omdat het beter is dan wat je bij het tankstation kan krijgen.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 27 jul 2021, 17:02

Coen Tunnel schreef: di 27 jul 2021, 16:54Er schijnen genoeg mensen te zijn die alleen voor een bekertje koffie door de McDrive rijden, puur omdat het beter is dan wat je bij het tankstation kan krijgen.
Ik doe dat ook vaak op vakantie, door de McDrive of even binnen zitten voor koffie. Dat is de voornaamste reden dat ik de McDonald's nog wel eens van binnen zie. Echt eten doe ik er zelden, ongezond en na een uur heb je het gevoel niks gegeten te hebben.

Maarja, 20 keer per jaar naar Zwitserland racen is ook niet gratis. Voor mij is tanken in Luxemburg iets wat ik potentieel 1 of 2 keer per jaar kan doen. Als het 20 keer per jaar is liggen die cijfers wel anders ja.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » di 27 jul 2021, 17:22

Al valt het ook hier wel weer op dat dat bij de gemiddelde vakantieganger voor een kopje koffie blijkbaar wel gevoeliger ligt dan voor overdreven dure liters benzine aan de autoroute.
Mijn vader is een keer uit zijn plaat gegaan omdat de toloperator de caravanprijs rekende voor de aanhangwagen. Dat was op de A 10 tussen Orléans en Tours als ik me niet vergis. Helemaal principieel tegen tolwegen waren mijn ouders dus ook niet, maar als er een goed alternatief was werd dat wel altijd genomen (bijv. de N 29 in plaats van de A 29).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » di 27 jul 2021, 18:30

Coen Tunnel schreef: di 27 jul 2021, 16:54Ik weet niet hoe het zit in andere landen, maar in Nederland schenkt McDonald's koffie van Segafredo (zie ook hier). Dan heb je dus voor een schappelijke prijs een bakje van een Italiaans A-merk. Er schijnen genoeg mensen te zijn die alleen voor een bekertje koffie door de McDrive rijden, puur omdat het beter is dan wat je bij het tankstation kan krijgen.
Ook als je begint met bonen van een goed merk kun je nog best veel verknallen aan de koffie als je niet weet waar je mee bezig bent of gewoon onvoldoende aandacht besteedt. Heb het er wel eens met barrista's over gehad hoe veel tijd van de dag zij bezig zijn met hun apparatuur: kleine weersomslag, opnieuw afstellen - toegenomen vochtigheid in je zaak doordat hij wat voller zit, opnieuw afstellen. En dat zit een beetje in de premie die mensen bereid zijn te betalen voor barrista-koffie, ook onderweg. Je koopt bij iemand die weet dat zijn reputatie afhangt van het feit dat de koffie lekker zal zijn, dus de kans op kansloos slappe bak is gewoon vele malen kleiner. Dit in tegenstelling tot een automaat die sowieso niets zegt (en waarin doorgaans de laagste kwaliteit koffie gaat), het kopje koffie dat je in een tankstation kunt krijgen maar uiteindelijk ook het kopje koffie dat ik zou bestellen bij een gemiddeld wegrestaurant.

Hoewel je McDo in die laatste categorie zou scharen, vallen zij gewoon in de categorie "doet goed zijn best". En waarom? Omdat ze marktaandeel proberen te winnen. Ze zouden waarschijnlijk meer kunnen vragen voor hun koffie, maar ze doen dat niet omdat ze zich betaald weten in goodwill op het merk zelf. Tel uit je winst dus :coffee:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » di 27 jul 2021, 19:32

Chris schreef: di 27 jul 2021, 17:02 Echt eten doe ik er zelden, ongezond en na een uur heb je het gevoel niks gegeten te hebben.
Zo super ongezond als het imago van McD en BK is het nu ook (in Europa) niet (meer). Wij hebben hier veel hogere kwaliteitseisen als in bijv. de USA en bovendien wil McD en BK ook de bewuste consument lokken met "gezondere" producten. Dat je bij de McD en BK geen super gezond eten kwijgt weten we allemaal wel, maar zeker in landen als Zwitserland, waar de eisen m.b.t. voedsel en vooral vlees erg streng zijn, krijg je best goede producten. En zeker bij BK voel ik me na een uur ook niet leeg. Bij McD heb ik dat gevoel inderdaad wel sneller en dat maakt het dan wel ongezond als je teveel eet.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » di 27 jul 2021, 19:43

Vinny schreef: di 13 jul 2021, 19:50 EU buitengrens. Dan moet de douane scherp controleren van 'Brussel' ;)
Aan de Oekraïense grens is dat erg verschillend. De ene keer zijn de Polen pietje precies en moet de hele auto leeg, de andere keer kijken ze nergens naar...

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 29 jul 2021, 10:34

De verwachting voor dit weekend in Frankrijk:

Afbeelding

Durkdjenn
zandpaadje

Bericht door Durkdjenn » do 29 jul 2021, 22:02

Chris schreef: do 29 jul 2021, 10:34 De verwachting voor dit weekend in Frankrijk:

Afbeelding
Pfoe, lekkere voorspelling voor zaterdag in Frankrijk! Wij vertrekken zaterdagochtend vanuit Como/Grandate naar een dorpje in de buurt van Orvieto, enkele km's van de A1 af. Wat denken jullie? Vooral druk tussen Milaan en Bologna, of heel de rit drama?

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » do 29 jul 2021, 22:16

^^ Hele rit, zeker tot Florence. Weliswaar slaat veel vakantieverkeer bij Bologna af, vanaf daar gaat echter ook de capaciteit van de A1 omlaag. En je houdt toch ook altijd flinke groepen mensen die de heuvelachtige binnenlanden prefereren boven de Adriatische kust. Dit nog los van de zuiderlingen die in het noorden werken en die in augustus terug gaan.

Bij Florence wordt deze zomer aan de tunnels gewerkt. Dat geeft ook behoorlijk wat file. Voor wat het dan nog waard is: in Italië is komend weekend “slechts” rood.

Afbeelding

borglevens
polderweggetje

Bericht door borglevens » vr 30 jul 2021, 11:10

Durkdjenn schreef: do 29 jul 2021, 22:02
Chris schreef: do 29 jul 2021, 10:34
Pfoe, lekkere voorspelling voor zaterdag in Frankrijk! Wij vertrekken zaterdagochtend vanuit Como/Grandate naar een dorpje in de buurt van Orvieto, enkele km's van de A1 af. Wat denken jullie? Vooral druk tussen Milaan en Bologna, of heel de rit drama?
IK heb drie jaar achteréén in de buurt van Chiusi de vakantie doorgebracht. Op 1 km van de afrit, dus gebruikte de A1 zelfs voor korte afstanden en in augustus zit die eigenlijk elke dag redelijk vol. Veel Italianen die familie of vrienden gaan bezoeken in het zuiden en niet gebonden zijn aan de 'zaterdagaankomsten'. En het typisch Italiaanse beeld: oudere mensen die 1 keer per jaar een autostrade doen en aan 80 puffen (of met de Panda gewoon te weinig pk's hebben), afgewisseld met die voor wie het nooit snel genoeg gaat. Steek er nog veel vrachtwagens op mtet tussen Firenze en Arezzo bochtige en stijle stukken en je weet genoeg. (wel hier en daar leuke 'kombochten' zoals op de e42 bij Verviers). Soit, het gevolg is dat het snel stropt en je constant moet uitkijken of ze niet plots in de remmen gaan. Over 20-30 km accordeon-verkeer is vooral in noordelijke richting vanaf Arezzo op zaterdag-zondag niet ongebruikelijk.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 30 jul 2021, 11:20

Vrijdag 11:20 uur en het begint al aardig vast te lopen in Zuid-Duitsland.

Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 30 jul 2021, 16:03

Behoorlijk druk in Europa op dit moment. Veel files op de routes die de steden uit gaan en een aantal vakantieroutes. De UK loopt ook aardig vast.

Afbeelding

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » vr 30 jul 2021, 16:38

Hier een aardig artikel van vorige week (toen de Engelse schoolvakanties begonnen) over de verwachte drukte daar. Vandaag zal de tweede golf uitreis zijn. En het is een behoorlijk regenachtige dag in Engeland.

https://www.independent.co.uk/travel/ne ... 87427.html

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » vr 30 jul 2021, 20:46

De wachttijden om Kroatië uit te reizen naar zowel Slovenie (Macelj) en Servië (Bajakovo) bedragen momenteel 5 uur. Andere grensovergangen van/naar Slovenië en Bosnië-Herzegovina melden nu 1-2 uur, zowel in- als uitreizend verkeer.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 31 jul 2021, 0:04

Het is nu middernacht maar er staat nog steeds file op diverse routes. De meeste problemen lijken bij grensovergangen naar het zuidoosten te zijn: het einde van de Duitse A3 bij Passau, voor de Karawankentunnel, bij Macelj en Rijeka om Kroatië binnen te komen en aan de grenzen met Servië vanuit Hongarije en Kroatië.

Ook staat er nog file voor de Gotthardtunnel in beide richtingen, die zou er wel eens de hele nacht door kunnen staan. Ook opvallend is dat de Franse A7 tussen Valence en Montélimar in beide richtingen nog best wel lange files kent.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » za 31 jul 2021, 9:19

Nu al zijn de wachttijden Slovenië- -> 2-3 uur.

Tolstation een uur geleden , druk verkeer richting Zagreb.

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » za 31 jul 2021, 10:23

Nu op radio 1, ter afwisseling van het Olympisch sportnieuws, een item over het ontstaan van de 'zwarte zaterdag' in Frankrijk. :top:

Edit: nah, viel wat tegen, beetje kort item.
Laatst gewijzigd door Durashift op za 31 jul 2021, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 31 jul 2021, 10:28

Het is opvallend druk op de corridor München - Zagreb. Dit soort files op de Oostenrijkse A10 zie je eigenlijk zelden nog sinds de Tauern/Katschbergtunnels verdubbeld zijn. Op de Duitse A8 staat 50 kilometer file, bijna het hele traject van München tot Salzburg staat vast. Ook enorme wachtrijen voor de Kroatische grens. En van Wenen naar Gyor staat het ook goed vast.

Afbeelding

Jeff
autoweg

Bericht door Jeff » za 31 jul 2021, 10:30

Zo'n beetje alle grote grensovergangen van Oostenrijk kennen vertraging.

Ik vermoed dat er actief gecontroleerd wordt.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 31 jul 2021, 10:51

De drukte neemt nu in hoog tempo toe.

Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 31 jul 2021, 11:14

5h30 tussen Lyon en Orange :schrikreactie:

Het is zeldzaam om hier meer dan 3h30 te zien.

Afbeelding

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » za 31 jul 2021, 11:23

Wat is er op de A10 in Oostenrijk aan de hand? Er staat daar van diep in Duitsland ruim 30 km file met 3 uur vertraging voor afrit Puch/Urstein aan de zuidkant van Salzburg. Zijn daar werkzaamheden ofzo?
SPOILER: TOON

Afbeelding
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » za 31 jul 2021, 11:33

Volgens de Oostenrijkse wegbeheerder is het verkeersdrukte.