Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

exroosje
verkeersader
Berichten: 802
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door exroosje » ma 20 jun 2022, 16:14

Als je een appartement of agriturismo boekt, is het erg lastig om onder de zaterdag uit te komen. En bovendien als je verschillende accommodaties wilt combineren heb je alleen maar voordeel aan een vaste wisseldag.... Wat een nachtmerrie zou het zijn als er geen "standaard" wisseldag was....

Dat het dan de zaterdag wordt is alleen mar logisch omdat vakantie periodes meestal in het weekeinde beginnen en eindigen.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1837
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Chrysa » ma 20 jun 2022, 19:56

Ik heb op mijn reis allerlei dingen geboekt voor 1 of 2 nachten, en daar was ook gewoon veel aanbod in, zelfs de dag van tevoren. Ben benieuwd wat voor deel op het totaal dergelijke appartementen dan zijn.

Pindaklaas
dorpsstraat
Berichten: 147
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 19:59

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Pindaklaas » ma 20 jun 2022, 20:53

Deze discussie is natuurlijk al veel vaker voorbij gekomen hier. Heeft de weekenddrukte er ook niet deels mee te maken dat voor de regio Parijs het Middellandse-Zeegebied goed aan te rijden is op één dag, ook als het heel druk is?

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Km357 » ma 20 jun 2022, 21:11

^^ Als je tijd over hebt, is het inderdaad geen probleem.
Chrysa schreef: ma 20 jun 2022, 19:56 Ik heb op mijn reis allerlei dingen geboekt voor 1 of 2 nachten, en daar was ook gewoon veel aanbod in, zelfs de dag van tevoren. Ben benieuwd wat voor deel op het totaal dergelijke appartementen dan zijn.
Was jij niet wat buiten seizoen? Na 15 augustus loopt het in FR al snel tamelijk leeg trouwens.

ViggenneggiV
polderweggetje
Berichten: 35
Lid geworden op: za 19 feb 2022, 23:35

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door ViggenneggiV » di 21 jun 2022, 0:06

Mijn ervaring is
- dat op parken c.q. andere 'groeps' accomodaties het bijna altijd zaterdag of maandag inchecken is. Wellicht heeft dit te maken met de schoonmaak contracten? En
- dat kleinschalige aanbieders vaak wel variabele aanreisdagen hebben.

Hoe dan ook rijd ik liever s nachts heen of verdeel ik de heenreis in twee etappes met ook meerdere dagen in het eerste verblijf.

exroosje
verkeersader
Berichten: 802
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door exroosje » di 21 jun 2022, 10:22

Mijn ervaring in italie is dat appartementen allemaal er week op zaterdag gaan (buiten het hoogseizoen is er soms wat flexibiliteit), kamers gaan wel per dag.

Ik heb bv in Sud Tirol wel hotels gezien die alleen per week gaan in het hoogseizoen....

Ik boek wel eens bij VRBO (het vroegere homeaway /ownersdirect) en daar zie je soms wel flexibiliteit, afhankelijk van de locatie. Ook meegemaakt dat alsnog een boeking gewoon geweigerd werd als deze niet van zaterdag tot zaterdag loopt.

Maar goed, terug naar het onderwerp, wat worden drukke reisdagen dit jaar. En wordt het inderdaad erger als anders. In Frankrijk verwacht men dus ook de 9e juli grote drukte, Iemand een idee waarom deze wel en de 16e niet? In Duitsland zijn er juist geen grote uittochten op de 9e juli kijkend naar de schoolvakanties.

Is het nu al drukker dan anders bv bij de Gotthard?

Gebruikersavatar
Sondermaut
stadsweg
Berichten: 405
Lid geworden op: di 09 okt 2018, 20:01
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Sondermaut » di 21 jun 2022, 10:27

Aankomstdagen beperken tot één of twee per week heeft vaak als voordeel dat er meer inkomsten zijn voor het bedrijf dat de accommodatie verhuurt. Immers zorg je er dan voor dat de leegstand beperkt blijft tot de uren tussen vertrek en aankomst waarin de schoonmaak plaatsvindt, of slechts enkele dagen. Dit systeem werkt uiteraard alleen bij accommodaties die populair zijn om langer dan een paar nachten te verblijven.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Chris » di 21 jun 2022, 10:30

exroosje schreef: di 21 jun 2022, 10:22 In Frankrijk verwacht men dus ook de 9e juli grote drukte, Iemand een idee waarom deze wel en de 16e niet? In Duitsland zijn er juist geen grote uittochten op de 9e juli kijkend naar de schoolvakanties.
De 16e valt in het lange weekend van quartorze julliet. Dan wordt het denk ik 13 juli al erg druk, maar de 16e dan niet.

Boeck536
dorpsstraat
Berichten: 245
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 19:37
Locatie: Dolmayrac

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Boeck536 » di 21 jun 2022, 13:09

De laatste schooldag voor de basisscholen in Frankrijk is 7 juli, dat verklaart waarom er op zaterdag 9 juli drukte wordt verwacht. Overigens verwacht ik dat die drukte er in mindere mate ook al wel zal zijn op vrijdag 8 juli.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 744
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door brytje008 » di 21 jun 2022, 14:33

Toch vraag ik me af of het echt wel zoveel drukker gaat zijn, omdat mensen alternatieve voor het vliegen gaan nemen. Als ik in mijn omgeving kijk zijn de mensen die vliegen, meestal degene die niet van auto vakanties houden. Dan kan ik mij niet voorstellen dat dan ineens de mensen zijn die zeggen 'he laat ik is ff 1500 kilometer in de auto gaan wegknallen, terwijl ik daar eigenlijk niet van hou'
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Autostrada
stadsweg
Berichten: 389
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 10:19

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Autostrada » di 21 jun 2022, 15:20

^^ persoonlijk ga ik dit jaar voor het eerst niet vliegen.
Huurauto's waren onbetaalbaar (2100 euro voor 3 weken voor categorie Peugeot 205), idem dito voor de vliegtickets en ik heb geen zin om 3 uur met m'n kinderen in een tent te moeten staan. Voorheen ging ik altijd naar Italië of Spanje; dit jaar wordt het (zuid)Frankrijk.

De keerzijde is een autorit van 1400 km...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Palance » di 21 jun 2022, 15:38

brytje008 schreef: di 21 jun 2022, 14:33 Toch vraag ik me af of het echt wel zoveel drukker gaat zijn, omdat mensen alternatieve voor het vliegen gaan nemen. Als ik in mijn omgeving kijk zijn de mensen die vliegen, meestal degene die niet van auto vakanties houden. Dan kan ik mij niet voorstellen dat dan ineens de mensen zijn die zeggen 'he laat ik is ff 1500 kilometer in de auto gaan wegknallen, terwijl ik daar eigenlijk niet van hou'
Als iemand wel weg wil, maar niet meer kan vliegen (vlucht geannuleerd en geen (werkbaar) alternatief gekregen), dan zal het toch sneller de auto worden.

Dan moet er uiteraard nog wel accommodatie beschikbaar zijn. Iemand die naar Italië vliegt kan dan wel met de auto gaan om dezelfde accommodatie te gebruiken, maar voor iemand die oorspronkelijk intercontinentaal zou vliegen wordt dat lastiger.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Chris » di 21 jun 2022, 16:16

brytje008 schreef: di 21 jun 2022, 14:33 Toch vraag ik me af of het echt wel zoveel drukker gaat zijn, omdat mensen alternatieve voor het vliegen gaan nemen. Als ik in mijn omgeving kijk zijn de mensen die vliegen, meestal degene die niet van auto vakanties houden. Dan kan ik mij niet voorstellen dat dan ineens de mensen zijn die zeggen 'he laat ik is ff 1500 kilometer in de auto gaan wegknallen, terwijl ik daar eigenlijk niet van hou'
Toch zag je dat effect toen het onrustig was in Turkije vanwege de couppoging en er duidelijk meer congestie was over de Alpen, met name richting Kroatië. Dat werd toen uitgelegd als mensen die normaal naar Turkije gingen vliegen en nu naar Kroatië gingen. Ik meen mij te herinneren dat er ook zo'n effect was toen het in Griekenland onrustig was vanwege de economische problemen daar.

Daar komt bij op dat je niet heel veel meer vakantiegangers hoeft te hebben om de problemen uit te vergroten, het netwerk is op zaterdagen in juli-augustus natuurlijk al volkomen verzadigd.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 744
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door brytje008 » di 21 jun 2022, 16:18

Autostrada schreef: di 21 jun 2022, 15:20 De keerzijde is een autorit van 1400 km...
Ik begrijp daar dus niks van. Ik heb ook best veel mensen in mijn omgeving die niet van lange autoritten houden, maar wel uren in het vliegtuig willen zitten. Want ja je bent met het vliegtuig sneller, maar in mijn optiek zijn de voordelen er voor de auto.

- Op je eigen tempo naar je bestemming kunnen gaan.
- in je eigen schonen auto ipv op een vliegtuig stoel zitten, waar duizenden mensen op hebben gezeten. :lol:
- je kan stoppen wanneer je wilt en gewoon naar normale (en hopelijk schone) toiletten gaan.
- je kan eten wanneer je wilt en ook nog is bij goede restaurantjes (als je ze opzoekt) ipv te duur vliegtuig voedsel.
- je ziet veel meer onderweg.
- Veel flexibeler met reis tijden zijn: kunnen vertrekken wanneer je wilt etc. (files daar gelaten)
- en eigen vervoer op bestemming ipv een dure huurauto.

Maar goed dat is mijn bescheiden mening. :lol:
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Chris » di 21 jun 2022, 16:24

De reporter van RTL Nieuws in Spanje zei dat je met de problemen op Schiphol nu met de auto bijna net zo snel bent als met het vliegtuig. Dat is wellicht nog wat overdreven, maar ik lees en hoor van mensen dat ze wel 8 - 10 uur onderweg zijn deur-tot-deur naar Spanje met het vliegtuig. Met de auto ben je dan al een heel eind Frankrijk in, maar nog niet in Spanje. Toch is het reistijdverschil dan niet zo groot meer, in beide gevallen ben je een complete dag wel kwijt aan reizen (met de auto waarschijnlijk 1,5 dag er zullen niet zo veel zijn die in één ruk naar Spanje rijden, al zou het kunnen).

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Km357 » di 21 jun 2022, 16:30

Vertragingen en wachten op een luchthaven vind ik nu ook niet de meest prettige ervaring. :)

Vliegreizen zijn eigenlijk echt interessant als je intercontinentaal gaat. Ik zie me niet voor de lol een ritje richting Zuid-Afrika doen met de auto op vakantie.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Pino » di 21 jun 2022, 16:57

^^ Het is stomvervelend, en hoe korter je vlieg-afstand, des te irritanter - want je zit verhoudingsgewijs alleen maar meer te wachten. Mijn eigen reistijd afgelopen weekend was op heen- en terugreis rond de 6.30 uur. Betekent dat ik heen en terug ben gegaan in minder dan wat ik zou reserveren voor een enkele reis Barcelona. Vertraging van de vlucht was miniem, ik had alleen handbagage, en ik woon vrij dicht bij Schiphol. Dus dat hielp allemaal. De 8-10 uur die Chris noemt kan zomaar voorkomen, wanneer je die drie vinkjes niet kunt zetten. Maar goed, dat houd je met de auto echt in de verste verte niet bij, zelfs niet naar Baskenland of de Costa Brava. Het komt wel enigszins in de buurt van treintijden naar Noord-Spanje. Zowel Barcelona als Hendaye kun je met een 10.30 uur wel halen vanaf Thalys-stations. Er zitten wat haken en ogen aan -aansluitingen in Parijs niet ideaal, aankomst mogelijk later in de avond- maar je kunt daar op zich ook wel een uitje van maken. Al ga je een trein eerder naar Parijs om daar te lunchen. Als het niet sneller is dan vliegen, dan mogelijk wel ontspannener dan hangen op vliegvelden en stress of je vlucht wel door kan gaan met alle perikelen op Schiphol.

Voor wat het nog waard is: ik zat afgelopen zaterdag om 00.30 nog op de ringweg van Valencia, kijkend naar borden Barcelona. De volgende ochtend zou ik het hotel alweer vroeg moeten verlaten voor mijn terugvlucht. Dus de onvermijdelijke gedachte kwam op "wat als ik nu door zou rijden?" Nou, ik zou om 21.00 uur misschien eens thuis zijn geweest. En nu ben ik toch echt naar bed geweest, heb kunnen ontbijten, en was nog steeds rond 13.30 uur thuis.
Laatst gewijzigd door Pino op di 21 jun 2022, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

S3mv
woonerf
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 26 mei 2017, 13:00

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door S3mv » di 21 jun 2022, 17:03

Km357 schreef: di 21 jun 2022, 16:30 Vertragingen en wachten op een luchthaven vind ik nu ook niet de meest prettige ervaring. :)

Vliegreizen zijn eigenlijk echt interessant als je intercontinentaal gaat. Ik zie me niet voor de lol een ritje richting Zuid-Afrika doen met de auto op vakantie.


Ik vind korte vliegreizen vooral interessant naarmate de verblijfduur korter is. Als ik 3 of 4 dagen naar bijvoorbeeld Wenen wil gaan én er geen gedoe is op de luchthaven is een aanzienlijk kleiner deel van je vakantie reistijd. Als het een leuke of mooie rit is kijk ik er natuurlijk anders tegenaan, maar de gehele A3 afrijden is nou niet bepaald een genot. Voor een langere zomervakantie binnen Europa zal de auto wel altijd mijn favoriete vervoersmiddel zijn.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Km357 » di 21 jun 2022, 17:06

Ja, een Hemelvaartweekend naar Rome hebben we ook gewoon met het vliegtuig gedaan natuurlijk.

ViggenneggiV
polderweggetje
Berichten: 35
Lid geworden op: za 19 feb 2022, 23:35

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door ViggenneggiV » di 21 jun 2022, 18:05

In mijn omgeving best wel wat mensen die normaal vliegen en nu voor de auto gaan.

En inderdaad huur, want hun elektrische auto's komen niet ver

Gebruikersavatar
Autostrada
stadsweg
Berichten: 389
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 10:19

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Autostrada » wo 22 jun 2022, 20:17

Een gedetailleerde verkeersvoorspelling voor Frankrijk per snelweg is nu tot en met 10 juli 2022 beschikbaar onder https://www.bison-fute.gouv.fr/previsio ... 10740.html

Uiteraard in het Frans...
edit: hierbij een vertaling naar het Engels voor de tekst van het weekend van 8 t/m 10 juli - elke week komt er een nieuwe voorspelling voor de 14 dagen daarna bij

This weekend marks the official start of school holidays in France and will experience many long-distance trips on the main roads of the country. Traffic will be dense on most major routes to the south and coastal regions, especially on Friday and Saturday.

On Friday, July 8, traffic will be difficult on all major roads and very difficult in the Auvergne-Rhône-Alpes region and Île-de-France in the direction of departures from the end of the morning. Difficulties will be reinforced in the middle of the afternoon around major cities by the flows of work-to-home trips and weekend departures, numerous in this period. Traffic will remain very dense in the direction of departure until late in the evening.

On Saturday, July 9, the difficulties in the direction of departures will be the greatest of the weekend throughout the country and in particular on the A7 motorway in the Rhône Valley. In Île-de-France, traffic will be very dense towards the toll gates of the A6 and A10 motorways from the very beginning of the morning. The A13 motorway will also be able to experience traffic difficulties from the middle of the morning. These difficulties could last until mid-afternoon.

On Sunday, July 10, the situation will be calmer on the entire road network. However, difficulties will persist on the A7 motorway in the Rhône Valley in the north-south direction.

Note: Friday, July 8, the 7th stage of the Cycling Tour de France will take place between Tomblaine (54) and the Super Planche des Belles Filles (90), Saturday 9, the 8th stage will take place between Dole (39) and Lausanne (Switzerland), Sunday 10, the 9th stage will take place between Aigle (Switzerland) and Châtel (74). Significant traffic difficulties are expected around the route of the stages as well as to access the departure and finish cities.

Gebruikersavatar
Autostrada
stadsweg
Berichten: 389
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 10:19

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Autostrada » za 02 jul 2022, 8:12

Vandaag de eerste zaterdag van de (Europese) zomervakantie. In Frankrijk wordt deze dag richting het zuiden geclassificeerd als "code oranje" (naast rood en zwart), wat staat voor drukte (waar zwart staat voor extreme drukte en rood voor grote drukte). De schoolvakanties in Nederland (en Frankrijk) beginnen pas volgende week, maar België is bijvoorbeeld al vrij.

Het loopt nu (08's ochtends) reeds vast op de A31 Metz > Dijon en uiteraard de A7 Lyon > Orange. Eveneens zijn er wat korte vertragingen te vinden op de A10 richting Orléans. Ook in de regio Parijs staan de eerste files er op de A6 en A10 de stad uit.

In Luxemburg loopt het vast op de A3 van Luxemburg naar de Franse grens ivm werkzaamheden, dit zal het Nederlandse vakantie verkeer dus ook treffen.

In Zwitserland hebben de eerste files zich al weer gevormd voor de Gotthard, met een wachttijd van 45 minuten tot een uur.

Bij onze oosterburen is er reeds wat vertraging op de BAB5 in de richting van Basel.
Bij de zuiderburen rijdt alles vooralsnog soepel door.
Laatst gewijzigd door Autostrada op za 02 jul 2022, 8:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Pino » za 02 jul 2022, 8:25

A31 is afgesloten in de buurt van Vittel door een ongeluk met vrachtwagen. Da’s op zich een plek waar het normaal nooit vastloopt. Een plek waar het normaal wél vastloopt maar die deze morgen extra opvalt is Bologna. Ook daar een geschaarde vrachtwagen, A14 richting Ancona afgesloten geweest en terugslagfiles tot ver op de A1.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10218
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Rein » za 02 jul 2022, 11:29

Opvallend vind ik ook wel de lange files bij de grenzen Be-Fr en Lux-Fr bij respectievelijk Valenciennes en Dudelange. In beide gevallen is de vertraging zo'n 50 minuten, mogelijk door grenscontroles?

Gebruikersavatar
Autostrada
stadsweg
Berichten: 389
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 10:19

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Autostrada » za 02 jul 2022, 12:08

De vertraging bij Valenciennes (A2) is een grens controle.
De vertraging bij Luxemburg is het gevolg van een versmalling naar 2x1 (oostelijke rijbaan van de LUX-A3 is dicht)

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10218
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Rein » za 02 jul 2022, 12:55

Als dat de komende periode zo blijft wordt het voor grote delen van (westelijk) Nederland en Vlaanderen wel erg aantrekkelijk om via Charleroi - Reims richting Dijon - Lyon te rijden, voor de benzineprijzen hoef je toch al niet via Luxemburg.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Pino » za 02 jul 2022, 13:13

^^ De uitbouw van de A3 duurt nog tot 2024. En ik denk dat ze de vakantieperiode gebruiken voor wat zwaardere ingrepen. Da’s dan jammer voor de Nederlanders en Belgen op vakantie, maar het reguliere forensenverkeer zal nu veel lager worden.

Reims is sowieso niet logisch voor wie voorheen bij Eijsden de grens over ging. Kort en goed is het alleen een optie voor wie uit de westelijke helft van het land komt (en dan nog is het een route met nadelen, die ook voor Randstedelingen Luxemburg nog steeds een zeer logische keuze maakt). Geraak je in de buurt van Luxemburg, dan is de logisch optie om over Longwy te rijden. Op zich kun je de werkzaamheden ook vermijden met een route over de Luxemburgse A4-A13, maar dat werkt eigenlijk alleen richting zuid. Richting noord kom je dan namelijk nog steeds in de terugslagfile die al ten zuiden van het knooppunt A3-A13 begint.

Overigens: wie over Longwy rijdt en toch hecht aan die tankstop in Luxemburg, doet dat met een mini-uitstapje bij het drielandenpunt.

Pindaklaas
dorpsstraat
Berichten: 147
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 19:59

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Pindaklaas » za 02 jul 2022, 13:30

Met aanhanger is de meest logische route deze zomer van Luik naar Namen. Langs de Maas in Luik mag al jaren niet meer met aanhanger, de tunnel onder de Maas in de E25 is ook nog eens afgesloten door herstelwerkzaamheden.

Als je dan toch al bij Namen bent, is de route via Reims niet zo gek meer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Pino » za 02 jul 2022, 13:53

Er zijn met aanhanger toch wel kortere routes over Luik geen? Het aanhangerverbod geldt bij mijn weten op de Quais de la Derivation. Je zou vanaf Seraing via A604-N90 toch naar de E25 moeten kunnen rijden zonder binnen de zone van dat aanhangerverbod te komen?

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Ds79m » za 02 jul 2022, 14:35

Er zijn tussen Luxemburg en Dijon nu problemen bij Luxemburg zelf, bij Thionville en bij Vittel. Dat is toch een tegenvaller voor degenen die een rustige route verwachtten.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Plaats reactie