Moderator: Moderatoren
Dat heeft geen zin als je de rode lichten voorbij rijdt.Jackbauer1350 schreef:Overigens eigenlijk hoor je te wachten tot de rode lichten uit zijn
Jackbauer1350 schreef:Gevalletje kop-staart aanrijding?
[youtube]2JW40CxbsF8[/youtube]
Als degene voor in de rij had gedacht "krijg ff het heen en weer" had tie van mij gelijk.
Vind ik niet zo vreemd in deze situatie. Je komt er uit de 80 terwijl het wegbeeld nagenoeg niet verandert. Bovendien reed hij waarschijnlijk al op die strook dus hij heeft er niet eens voor hoeven opschuiven. En je rijdt er erg langzaam, dus waarschijnlijk zat de angst erin dat je op die heerlijke klinkerweg ook erg rustig zou rijden.Jackbauer1350 schreef:[youtube]1oyWRSrgwYI[/youtube]
Die had m van mij zéker gekregen inderdaad. Levensgevaarlijk, die deelauto's.Jackbauer1350 schreef:Snel naar rechts want mn afrit is al over 600 meter![]()
en het ergste is dat ik van schrik het Attietattie-geluid vergat![]()
Ja, het gaat best pittig, maar ik vind het storender dat er niemand de capaciteit op de linkerstrook benut. En verder: die bebording...Jackbauer1350 schreef:Als degene voor in de rij had gedacht "krijg ff het heen en weer" had tie van mij gelijk.
Hij reed recht achter mij en ging naar rechts. Overigens begint daar een kort stukje met een Vmax van 50 km/u. Ik liet daar dus inderdaad mijn gas voor los.Attietattie schreef:Vind ik niet zo vreemd in deze situatie. Je komt er uit de 80 terwijl het wegbeeld nagenoeg niet verandert. Bovendien reed hij waarschijnlijk al op die strook dus hij heeft er niet eens voor hoeven opschuiven. En je rijdt er erg langzaam, dus waarschijnlijk zat de angst erin dat je op die heerlijke klinkerweg ook erg rustig zou rijden.![]()
Bedoel je die herhalingsborden van 60?Ja, het gaat best pittig, maar ik vind het storender dat er niemand de capaciteit op de linkerstrook benut. En verder: die bebording...Jackbauer1350 schreef:Als degene voor in de rij had gedacht "krijg ff het heen en weer" had tie van mij gelijk.
...en ter hoogte van de kruising vervallen. Het zijn dus geen herhalingsborden.Jackbauer1350 schreef:Die 60 wordt massaal genegeerd. Denk daarom ook zo'n opvallend bord met herhaling omdat het 60 gedeelte al een eind voor de kruising begint.
Een kleine hint dat je een bekeuring op grond van niet kloppende bebording ongedaan kan krijgen?Attietattie schreef:En ze zijn vierkant, dus überhaupt geen borden. Maar dat zou mierenne*ken zijn...
[youtube]ZysXB9jbWkI[/youtube]Naast de spitsdrukte zorgde een ongeval op de afrit van de S111 voor wat extra vertraging. Was hopelijk alleen blikschade
[youtube]RmY4YZHynT0[/youtube]Het leek eerst een vluchtstrookaso maar ter hoogte van het puntstuk kwam een armpje uit het raam om een blauwe knipper op het dak te zetten.
[youtube]P6VSDoUmNnw[/youtube]Het is erg handig dat mensen het kruisingsvlak vrijhouden. Zo stromen de andere richtingen ook goed door.
[youtube]mCykeCTDTHc[/youtube]Eentje verlaat de rij, met knipper aan naar rechts, haalt links een aantal in en duikt er weer tussen
Afgelopen donderdag was er precies op die plek maar dan op de linkerrijstrook ook al een ongeval. Black spot of toeval?Jackbauer1350 schreef:[youtube]ZysXB9jbWkI[/youtube]Naast de spitsdrukte zorgde een ongeval op de afrit van de S111 voor wat extra vertraging. Was hopelijk alleen blikschade
[youtube]q-wu4s7a2Zs[/youtube]De afgekruiste rechterrijstrook tijdens de ochtendspits op de A10 na knp Watergraafsmeer levert regelmatig wat conflicten op met verkeer wat dan van de middenstrook naar de afrit richting de S114 moet en rechts wordt ingehaald door verkeer wat van de taperinvoeger afkomt. Zie de auto voor mij die aan het klooien is om naar rechts te gaan.
Het zwarte autootje op 6 seconde negeert overigens het kruis.
Nee, je hebt de volledige weefvaklengte ter beschikking. Nu zie je ook duidelijk het negatieve effect van vallende pijlen in de bewegwijzering zonder afstandsaanduiidng tot het feitelijke beslispunt in het weefvak (wat veel te dwingend is !), en het voordeel van NBA in weefvakken.Jackbauer1350 schreef:Volgens mij is het bij een weefvak de bedoeling om uit te voegen waar de pijlen beginnen, daar begint eigenlijk het uitvoeggedeelte van het weefvak. En dan zou je in feite wat betreft het invoegen op de HRB dat gedaan moeten hebben voordat de pijlen beginnen.
Kijk, dat is het juiste verkeersinzicht.Rein schreef:Verkeer voor de S114 heeft op het punt van samenvoegíng nog ik meen iets van 1100 meter om de uitvoegstrook te bereiken. Waarom wil het gros het dan in 's hemelsnaam op de eerste 200 beter doen?Als die opgeblazen mini nou gewoon doorrijdt en eerst die vrachtwagens in de verte nog even voorbij gaat, heeft ze nog meer dan voldoende tijd om tijdig uit te voegen.
Heeft dat met het zicht vanaf de A1 te maken dat niet optimaal is?Rene schreef:Die taper daar voldoet niet aan de eisen, met als gevolg dat ze nooit van beide richtingen uit bereden mag worden.