[N269] Tilburg - Reusel

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Riva
autoweg

Bericht door Riva » wo 22 mar 2006, 18:50

Nee, ik bedoelde de weg. Hoe lang nog voordat de vluchtstroken worden verwijderd en de maximumsnelheid wordt verlaagd. ;)
Laatst gewijzigd door Riva op zo 03 sep 2006, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Rainier

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » wo 22 mar 2006, 19:17

Is dat eigenlijk geen verspilling van geld, dat weghalen van vluchtstroken? En bij volledige reconstructie, dus als het wegdek versleten is, kun je dan ook niet beter weer opnieuw een vluchtstrook "aanleggen"? Ik bedoel dus: kost dat veel meer? De grond is er toch namelijk...

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 22 mar 2006, 19:19

Vluchtstroken weghalen is de grootste onzin.

Ze zijn namelijk nog steeds handig bij pech, ongevallen, en als alternatieve rijbaan bij wegwerkzaamheden.

Vluchtstroken weghalen omdat de weg zonodig gedegradeerd moet worden vind ik de grootste onzin.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » wo 22 mar 2006, 19:23

Dat ben ik met je eens Chris. Weghalen omdat het nou eenmaal mooier in de papieren staat daar kots ik ook op. :kots:

Riva
autoweg

Bericht door Riva » wo 22 mar 2006, 19:59

Ik ook. Overigens hoeft bij vernieuwing van het asfalt de vluchtstrook vaak helemaal niet meegenomen te worden. Die wordt natuurlijk vrijwel niet bereden en slijt veel minder snel. Op de N221 (Amsterdamsche Straatweg) bij Paleis Soestdijk is dit ook niet gedaan. De twee rijstroken per richting zijn keurig geasfalteerd; op de vluchtstroken ligt nog het oude asfalt.
Rainier

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » di 28 mar 2006, 14:40

Binnenkort volgen foto's van afgelopen zondag. Wel een beetje verregend helaas. Ze verschijnen in het "wegenfotografie"-subforum, maar ik zal hier ook een link plaatsen.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » di 28 mar 2006, 14:42

Riva schreef:Ik ook. Overigens hoeft bij vernieuwing van het asfalt de vluchtstrook vaak helemaal niet meegenomen te worden. Die wordt natuurlijk vrijwel niet bereden en slijt veel minder snel. Op de N221 (Amsterdamsche Straatweg) bij Paleis Soestdijk is dit ook niet gedaan. De twee rijstroken per richting zijn keurig geasfalteerd; op de vluchtstroken ligt nog het oude asfalt.
Dat is op de A28 bij Haren volgens mij ook zo; het lijkt wel of daar op de vluchtstrook van de oostbaan nog deels betonplaten liggen.
Deze gebruikers waarderen Coen Tunnel voor dit bericht:
Coen Tunnel

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » di 28 mar 2006, 18:01

IQ[] schreef:Binnenkort volgen foto's van afgelopen zondag. Wel een beetje verregend helaas. Ze verschijnen in het "wegenfotografie"-subforum, maar ik zal hier ook een link plaatsen.
Te zien vanaf deze foto. Zie ook wegenfotografie.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » zo 03 sep 2006, 21:41

Vandaag weer een stukje N269 gereden. Mijn vader zat zich gewoon kwaad te maken toen hij de buiten gebruik gestelde baan zag bij Hilvarenbeek. Het is ook gewoon absurd dat je een baan die 15 jaar geleden ongeveer is aangelegd uit het verkeer gaat nemen en de weg terug van 100 naar 80 km/h stelt... :evil:

Maar ik weet nu bijna wel zeker dat dit ooit een snelweg tussen de A58 en de E34 had moeten worden. Waar anders die vluchtstroken en dat ruime wegprofiel voor dienen weet ik ook niet. ;)

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » ma 11 jun 2007, 11:36

* stof * * stof *

Gisteren voor het eerst bereden die N269 in de stromende regen, een heerlijke betonnen weg is dat zeg! Alleen erg jammer van de borden "Let op: 100", dat vind ik echt overbodig, maar kennelijk is het verstand van de gemiddelde weggebruiker zo laag dat dit nodig is.

Daarna bij Hilvarenbeek de levensgevaarlijke situatie gezien waar de rotonde is. Normaal gesproken loopt de rechterrijstrook rechtdoor, maar dat is hier niet het geval. Men wordt geacht in te voegen naar de linkerrijstrook.

Daarbij is de bewegwijzering niet goed zichtbaar in de avond, waardoor je al snel je bestemming zou kunnen missen. Een herhalingsbord zou niet misstaan.
De rotonde zelf wordt ook slecht aangekondigd, je moet redelijk in de ankers. Er staat niet eens een knipperlicht bij.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » ma 11 jun 2007, 16:38

Een ongelijkvloerse aansluiting daar was stukken beter geweest. Maarja, er zou eens een fatsoenlijke stroomweg aangelegd worden zeg... :roll:

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » ma 11 jun 2007, 19:37

We degraderen liever :(

habke
stadsweg

Bericht door habke » ma 11 jun 2007, 21:59

ViaHaaren schreef:Een ongelijkvloerse aansluiting daar was stukken beter geweest. Maarja, er zou eens een fatsoenlijke stroomweg aangelegd worden zeg... :roll:
Dit was vroeger een mooie stroomweg maar er werd veel te hard gereden en er gebeurde te veel ongevallen met dodelijke afloop, daarom is er een aantal jaren geleden besloten om de weg zodanig om te bouwen dat de snelheid er flink uitgehaald word en inhalen ook vrijwel onmogelijk is geworden.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » ma 11 jun 2007, 22:57

^^ Door automobilisten onnodig te frusteren met drempels, rotondes en chicanes moet er meer opgelet worden op de verkeerstechnische maatregelen dan op het verkeer. Bovendien wordt het milieu onnodig extra belast.
Beter was het geweest om de rijbanen te scheiden met een voertuigkering, en op- en afritten te creeren, dat zou pas echt veilig zijn geweest.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » di 12 jun 2007, 17:51

habke schreef:
ViaHaaren schreef:Een ongelijkvloerse aansluiting daar was stukken beter geweest. Maarja, er zou eens een fatsoenlijke stroomweg aangelegd worden zeg... :roll:
Dit was vroeger een mooie stroomweg maar er werd veel te hard gereden en er gebeurde te veel ongevallen met dodelijke afloop, daarom is er een aantal jaren geleden besloten om de weg zodanig om te bouwen dat de snelheid er flink uitgehaald word en inhalen ook vrijwel onmogelijk is geworden.
Wat een onzin. Vroeger, toen de rondweg om Hilvarenbeek nog 2x2 was kon je mooi 100 km/h rijden en veilig inhalen met die middenberm. Nu mag je 80 en niet inhalen, maar het kan wel! De middenberm is namelijk vervangen door een dubbele asmarkering. Veilig he? :roll:

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » di 12 jun 2007, 19:25

habke schreef:Dit was vroeger een mooie stroomweg maar er werd veel te hard gereden en er gebeurde te veel ongevallen met dodelijke afloop, daarom is er een aantal jaren geleden besloten om de weg zodanig om te bouwen dat de snelheid er flink uitgehaald word en inhalen ook vrijwel onmogelijk is geworden.
Hier op de N74 was dat juist een reden om van 2x1 naar 2x2 uit twe bouwen. En dat is veel veiliger geworden dan dat ze de streep doorgetrokken hadden gemaakt. Op de hele N269 mag je nergens meer inhalen op het 2x2 stuk na. Nou als er een met 60 voor je sukkelt doe je dat dus wel.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Re: N269

Bericht door Seat Ibiza » zo 23 sep 2007, 14:01

Toen ik hier een aantal weken geleden langskwam, was bijna de hele rotonde bij Hilvarenbeek opgebroken. Hoe gaat men het hier nu precies aanpassen?

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » zo 23 sep 2007, 20:21

^^ Bedoel je deze werkzaamheden?

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » zo 23 sep 2007, 23:05

WAATTTTTTT, voor 2,2 miljoen euro een rotonde uitbouwen, terwijl een ongelijkvloerse aansluiting hier veel beter is. :neenee: :neenee: :neenee: :neenee: :neenee: :neenee: waar gaat het heen in dit land

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » ma 24 sep 2007, 17:58

Op http://www.n269.nl staan ook foto's van het werk. Op zich zou een volledig ongelijkvloerse aansluiting i.c.m. het heropenen van de buiten gebruik gestelde baan van de N269 ook de voorkeur hebben. Dan heb je tot Esbeek weer een echte autoweg. :)

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » ma 24 sep 2007, 20:49

mavas schreef:WAATTTTTTT, voor 2,2 miljoen euro een rotonde uitbouwen, terwijl een ongelijkvloerse aansluiting hier veel beter is. :neenee: :neenee: :neenee: :neenee: :neenee: :neenee: waar gaat het heen in dit land
Denk aan je hart. Er zijn ergere dingen in het leven. ;)

Overigens kan ik melden dat met de weg tussen Boxmeer en Oeffelt (weet niet welk nummer dat is, eigenlijk) ongeveer hetzelfde lot heeft begaan: bye bye mooie vlotte betonweg. (rotondes, chicanes, 50-limiet, inhaalverbod, etc.)

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » ma 24 sep 2007, 21:54

Jeroen schreef:Overigens kan ik melden dat met de weg tussen Boxmeer en Oeffelt (weet niet welk nummer dat is, eigenlijk)
N610.

Via
2x4 autosnelweg

[N269] Tilburg - Reusel

Bericht door Via » vr 25 jul 2014, 19:40

Momenteel is men gestart met de reconstructie van de Kempenbaan in Tilburg (het verlengde van de N269). Hier gaan de volgende zaken veranderen:
- aanleg extra rijstrook stadinwaarts;
- aanleg extra opstelvakken kruispunt Ringbaan Oost/Zuid/Kempenbaan;
- aanleg extra opstelvakken en nieuwe weg richting St. Elisabethziekenhuis bij kruispunt A58/Kempenbaan Noord;
- aanleg extra opstelvakken bij kruispunt A58/Kempenbaan Zuid;
- vervangen VRI's t.p.v. afritten A58 en overdracht VRI's van provincie naar gemeente Tilburg;
- gedeeltelijk vervangen beton door asfalt.

Een artikel over de werkzaamheden vind je hier: http://wegwerkzaamhedentilburg.nl/event ... n-tilburg/

Goed dat ze hiermee zijn begonnen, want zeker op de noordelijke afrit vanaf Eindhoven richting Tilburg-Centrum slaan de files vaak terug op de snelweg zelf. Daarnaast kunnen de kruisingen ook wel een onderhoudsbeurt gebruiken.

Ben wel benieuwd of dit nu ook de hoofdroute naar het ziekenhuis gaat worden of dat deze toch blijft gehandhaafd. Ontwerptekeningen krijg ik helaas ook online niet gevonden...
Laatst gewijzigd door Via op do 11 sep 2014, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Via
2x4 autosnelweg

Re: [A058][N269] Reconstructie kruispunten en Kempenbaan Til

Bericht door Via » di 09 sep 2014, 17:47

Inmiddels zijn de werkzaamheden aan de Kempenbaan grotendeels afgerond en ziet alles er weer netjes uit. Komende vanuit Tilburg richting de A65/A58 naar Eindhoven toe heeft men bij de VRI zelfs een taperachtige uitvoegconstructie gemaakt voor rechtsaf. Dat heb ik bij een VRI nog nooit eerder gezien. Als ik er binnenkort nog eens langskom zal ik eens kijken of ik er een foto van kan maken.

En na deze werkzaamheden komt de Blaakweg tussen Goirle en de Ringbaan Zuid (bij afrit 11 Tilburg-Centrum West/Goirle) vanaf volgende week aan de beurt voor een fikse opknapbeurt. Ook hier zullen de kruispunten met de afritten van de A58 en de rijbanen worden vernieuwd en waar nodig uitgebreid.

Tel daar ook nog eens bij op dat de Bredaseweg aan de westzijde er momenteel ook uitligt voor een verbreding naar 2x2 en dat men volgende week ook de Bosscheweg t.h.v. het Wilhelminakanaal gaat vernieuwen. Kortom, bijna alle toegangswegen naar Tilburg zijn straks weer aangepakt. :top:

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » di 09 sep 2014, 17:58

Die aanpassingen waren zeker hard nodig? Natuurlijk wel door blijven bouwen, maar de infra daar vooralsnog niet op aanpassen?

Steyn_E
verkeersader

Bericht door Steyn_E » wo 10 sep 2014, 12:39

Net als toen de Reeshof is ontworpen en de enige ontsluitingsweg de Baron van Voorst tot Voorstweg was. Geniaal...

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » do 11 sep 2014, 18:29

mavas schreef:Die aanpassingen waren zeker hard nodig? Natuurlijk wel door blijven bouwen, maar de infra daar vooralsnog niet op aanpassen?
De aanpassingen waren zeker nodig, de file op de afrit vanaf Den Bosch/Eindhoven richting Tilburg-Centrum Oost sloegen terug op de parallelbaan van de A58. Nu is de capaciteit van dat kruispunt in ieder geval fors uitgebreid. Ook de verhardingen konden wel een opknapbeurt gebruiken.

Bij Goirle wordt vooralsnog alleen de uitvoegstrook komende vanuit de stad richting Eindhoven verlengd. Ik denk dat dat niet genoeg is voor de doorstromingsproblemen daar, dan zal de trompet bij het Laar toch flink moeten worden aangepakt en er zou meer met vrije rechtsaffers de snelweg op kunnen worden bereikt.

Via
2x4 autosnelweg

Re: [A058][N269] Reconstructie OWN afritten 10 en 11 Tilburg

Bericht door Via » di 01 nov 2016, 22:34

De N269 zal binnenkort groot onderhoud krijgen waarbij het beton wordt overlaagd met asfalt en waarbij de vluchtstroken worden verwijderd. Documenten stonden al op Tenderned, dus zal wel ergens in het voorjaar worden uitgevoerd...

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » di 01 nov 2016, 22:45

^^ Vluchtstroken verwijderen, daar wordt een weg echt veiliger van. :roll:
Deze gebruikers waarderen Coen Tunnel voor dit bericht:
Coen Tunnel

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » wo 02 nov 2016, 3:19

^^ Nou zeg, inderdaad... Wat is er mis mee om ze als noodvoorziening te laten liggen? Je hoeft ze echt niet van ZOAB te voorzien, maar weghalen lijkt me duurder dan laten liggen.
Ceterum censeo viam imperiam tertiam construendam esse.