Moderator: Moderatoren
Het blijft toch wel 100 km/h autoweg? Nouja, in ieder geval geen degradatie naar 2x1 zoals bij Hilvarenbeek...Via schreef:De N269 zal binnenkort groot onderhoud krijgen waarbij het beton wordt overlaagd met asfalt en waarbij de vluchtstroken worden verwijderd. Documenten stonden al op Tenderned, dus zal wel ergens in het voorjaar worden uitgevoerd...
Rien schreef:Mhm, goeie vraag. Het enige wat in me opkomt, is het plan uit begin jaren 1970 tot een expresweg die Noord-Limburg (m.a.w. de industriezones van Lommel en Overpelt) met de toenmalige E3 moest verbinden. Die weg moest tussen Lommel en Mol aftakken van de N71.habke schreef:Als je vanuit Eindhoven komt kan je daar de afrit op en dan kan je op een gegeven moment weer terug de hoofdrijbaan op.
Wat is hier het nut van, is hier vroeger een knooppunt gepland?
Ik weet niet waar die expresweg precies op de E3 ging uitkomen, maar het kan dus dat afrit 26 op deze aansluiting voorzien werd. Dit vak van de E3 is opengesteld in 1972 (zuidelijke rijbaan) en in 1973 (noordelijke rijbaan).
Hoe wist je datWouter N14 schreef:Maar dan denken automobilisten dat ze op een snelweg rijden en dan raken ze volledig van slag
Groot onderhoud N269 Tilburg-Reusel
01-06-2017
In mei is gestart met het groot onderhoud aan de provinciale N269 tussen Tilburg en Reusel.
De weg wordt over een lengte van bijna 20 kilometer aangepast. De N269 is één van de laatste wegen in Brabant, die nog voorzien is van een betonconstructie (betonplaten) uit de jaren zeventig en wordt overlaagd met asfalt.
De provincie verbouwt de weg om hem voor de komende tien jaar (groot) onderhoudsvrij te maken en een aantal verkeersknelpunten te verbeteren. Het wegprofiel van de weg wordt verbeterd en het gevaar van het spatten van de betonplaten wordt weggenomen.
De belangrijkste werkzaamheden N269:
- vanaf de rotonde Groenstraat tot de A58 de ongewapende betonverharding verkleinen en overlagen met asfalt om het geluid te verminderen en de weg veiliger te maken.
- verwijderen van de vluchtstroken behalve de stroken bij de op- en afrit Beekse Bergen. Alleen op snelwegen liggen nog vluchtstroken. Op provinciale wegen worden deze verwijderd om niet het beeld te creëren dat het om een snelweg gaat met bijbehorende snelheden.
- de voegovergangen van de N269 viaducten vervangen door stille voegovergangen.
- aansluitingen van de zijwegen op de rotondes opnieuw asfalteren. Dit om geluid te verminderen en de onderhoudsvrije periode te verlengen.
- onderhoud aan bebording, en openbare verlichting
Verder verbeteren we diverse verkeersknelpunten om de verkeerssituatie veiliger te maken en de doorstroming te verbeteren waaronder:
- De fietsstructuur rotonde Langvoort-Kruisdijk
- Het verhogen van de veiligheid van bromfietsers ter plaatse van kruispunten door onder andere ‘attentie verhogende’ maatregelen
- aanpassen van een tweetal bushaltes
https://www.brabant.nl/dossiers/dossier ... eusel.aspx
Het kan nog dat men de betonplaten alsnog gaat verwijderen of met een lading zand gaat afdekken.mavas schreef:Inderdaad. Heel jammer dit.
Maar het valt mij mee dat ze de betonplaten niet hebben weggefreesd aan de buitenzijde, dat blijft gewoon liggen. Heb je dus toch een soort van vluchtstrook.
Aan het begin van de video nog een klein blundertje in de bewegwijzering. Eerst een bord dat aangeeft dat Ziekenhuis St. Elisabeth linksaf is en onderaan de afrit een handwegwijzer die rechtsaf aangeeft. Ik weet dat de route naar het ziekenhuis vorig jaar is aangepast, maar doe het dan goed.Jackbauer1350 schreef:Stand van zaken videootje van het deel tussen Tilburg en Hilvarenbeek voor de liefhebbers.
Die heb ik vorig jaar al eens gemeld bij de gemeente. Die verwezen me naar RWS. En naar wie verwees RWS me? Naar de gemeente.boe! schreef:Aan het begin van de video nog een klein blundertje in de bewegwijzering.
Zijn ze daar na de verkeerslichten eenJackbauer1350 schreef:Stand van zaken videootje van het deel tussen Tilburg en Hilvarenbeek voor de liefhebbers.