[B][FOTO][E017][E040] Antwerpen - Gent - Jabbeke - Veurne

Foto- en videoreportages van Belgische autowegen

Moderator: Moderatoren

Jump
autoweg

Re: [B][FOTO][E017][E040] Antwerpen - Gent - Jabbeke - Veurn

Bericht door Jump » wo 30 jul 2014, 21:16

^^

sinds midden 2011 is er op de Vlaamse snelwegen een lichtplan in werking. Dat houdt in dat op sommige stukken de verlichting niet meer brandt, tenzij er regen is, een ongeval gebeurd is, of op aanvraag van bepaalde diensten (wegenwerken, ...). Op de volgende pagina vind je ook een kaart met de verschillende stukken snelweg: lichten altijd aan, dynamisch, geen verlichting: http://www.wegenenverkeer.be/taken-en-b ... hting.html

Op sommige delen gemarkeerd als geen verlichting zouden de palen weggehaald worden bij een volgend onderhoud. Ik dacht dat dit op enkele stukken al gebeurd was (of waren dat stukken die vernieuwd gingen worden, weet het niet zeker meer).

Davy
expressweg

Bericht door Davy » wo 30 jul 2014, 21:19

E403 Brugge - Doornik en de A19 Kortrijk - Ieper zijn niet verlicht. Verder nog een stuk van de E411 en een gedeelte van de E42 tussen Malmedy en St.-Vith.

Een paar maanden geleden is de verlichting weggehaald op de E34 tussen Turnhout en de Nederlandse grens, ik vermoed dat er geen nieuwe lampen komen.
E40 tussen Loppem en Jabbeke hetzelfde verhaal.

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » wo 30 jul 2014, 23:15

^^ dank voor de link en de info! :)

Wat ik in het E19 foto-topic al opmerkte is mij meer opgevallen in de foto's van de E17 en E40. Dan doel ik op het gegeven dat de naam van de aansluiting met enige regelmaat niet terugkomt op de bewegwijzering. Ik kan me niet herinneren dat dit in die mate ook in het oosten van België het geval is, maar dat betekent natuurlijk niet dat het daar helemaal niet voorkomt... :p
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 31 jul 2014, 7:06

Wimpie25 schreef:Hangt er vanaf naar welke borden je verwijst. Bij sommigen is het lettertype kleiner dan de huidige normen voorschrijven en die borden zijn dus eigenlijk gewoon fout. Over het algemeen is sinds de komst van reflecterende bewegwijzering de puntgrootte gelijk aan die ook al op de laatste generatie lichtbakken gebruikt werd.
Die uitritborden zijn inderdaad prima qua lettergrootte en daardoor prima leesbaar. Die mogen van mij het liefst zo blijven. Het ging mij om dit verschil:

Afbeelding
Nou zal het bord links in de middenberm wel smaller moeten zijn vanwege de plaatsing in de middenberm, maar je kunt mij niet wijs maken dat dat allemaal in smalschrift (of hoe je het ook noemt) had gemoeten waardoor ik het (met een kleine zichtbeperking) niet meer kan lezen aan 120. En dan staan hier nog maar 4 bestemmingen op het bord, ik ken ook voorbeelden waar meer dan 8 bestemmingen op staan. Dat is trouwens ook in Nederland een probleem dat met het Redesign borden slechter leesbaar zijn geworden omdat het kleiner is uitgevoerd en omdat er veel meer bestemmingen op staan dan vroeger.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » do 31 jul 2014, 11:49

Veurne - Jabbeke - Gent - Antwerpen

Helaas was het twee weken geleden vanwege omstandigheden voor ons -in België- niet mogelijk om een andere route te kiezen voor de terugweg, dus ging het weer via de E40 en de E17 richting Nederland. Oftewel, ik heb nog foto's van de tegengestelde richting. Ik heb ze inmiddels geüpload naar mijn photostream en in albums gezet.

:arrow: Oostduinkerke - Jabbeke
:arrow: Jabbeke - Gent
:arrow: Gent - Antwerpen

Vanwege het feit dat dit dezelfde route is (en vanwege de kwaliteit foto's die te wensen overlaat) hieronder in vogelvlucht een selectie van het gehele traject.

1.vorkbord aansluiting Nieuwpoort

Afbeelding

2.Uitsmijter uitrit Gistel

Afbeelding

3.Brussel en Brugge rechtdoor

Afbeelding

4.Besliswegwijzer KP Jabbeke met gecombineerde aansluiting Jabbeke/De Haan + VZP

Afbeelding

5.Ook geen verlichting meer ter hoogte van Loppem, zoals Davy al correct opmerkte

Afbeelding

6.Hier wordt Doornik nog bewegwijzerd. T.h.v. het knooppunt even verderop niet meer

Afbeelding

7.Drie wegnummers op de uitsmijter van uitrit Aalter

Afbeelding

8.Mooi (nieuw) asfalt t.h.v. van Nevele

Afbeelding

9.afrit Gent met nog steeds piekfijn zwart goud

Afbeelding

10.Portaal op knooppunt Zwijnaarde

Afbeelding

11.Als voetballiefhebber kon ik dit niet laten :sorry:

Afbeelding

12.Gentbrugge

Afbeelding

13.knooppunt Destelbergen

Afbeelding

14.Landschap en afstandenbord

Afbeelding

15.Sprongetje naar Antwerpen

Afbeelding

16.Uitrit Kruibeke

Afbeelding

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » do 31 jul 2014, 13:49

Prima foto's! :top:
GuteFahrt schreef:1.vorkbord aansluiting Nieuwpoort
Dus ze kunnen het wél in West-Vlaanderen: prima reflecterende borden! :)
GuteFahrt schreef:3.Brussel en Brugge rechtdoor
Hier mist een uitsmijter. Beetje kansloos portaal op deze manier, en een slecht bewegwijzerde afrit/knooppunt zo lijkt het.
Enne gojje mins blieft altied leave.

tompie
autoweg

Bericht door tompie » do 31 jul 2014, 19:57

Foto 6 is een oude lichtbak die binnenkort wordt weggehaald. Even ervoor staat het nieuwe reflecterende bord, ik weet niet of je hem op foto hebt maar op het nieuwe bord is er serieus in de rechtdoordoelen gesnoeid.
Dit is dat nieuwe bord
belgie is zo slecht nog niet

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » za 02 aug 2014, 0:03

Hoe zit dat eigenlijk met die Ring Antwerpen 1 en 2. Het zal wel een domme vraag zijn ben ik bang, maar dat stukje Liefkenshoektunnel is toch R2 en het overige deel R1? Blijkbaaar niet, want volgens de borden is het anders.

Davy
expressweg

Bericht door Davy » za 02 aug 2014, 0:12

^^ Het is "richting 1 (wijzerzin)" en "richting 2 (tegenwijzerzin)". Maar naar mijn gevoel gebruikt men die cijfers niet zo heel veel.

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » za 02 aug 2014, 0:13

^^
Op de radio komt het in de verkeersberichten vaak voorbij.