Vanwege de rol die aan het nieuwe lettertype Dd is toebedeeld, noemen we de nieuwe ontwerpstijl hier op het forum dus Ddesign. Met de dubbele Dd van het lettertype

Moderator: Moderatoren
mavas schreef:Het bord is vervangen!
Kan iemand zeggen of dit nu Ddesign is? Ze hebben in ieder geval wel gebruik gemaakt van gesloten pijlen.
Hoe wordt dit ontwerp buiten dit forum genoemd?Rene schreef:Vanwege de rol die aan het nieuwe lettertype Dd is toebedeeld, noemen we de nieuwe ontwerpstijl hier op het forum dus Ddesign.
"conform richtlijn CROW 322"harry schreef:Hoe wordt dit ontwerp buiten dit forum genoemd?
Als je dat bord komt fotograferen ben je toch echt bestemmingsverkeer hoor.Wouter N14 schreef:Er loopt een parallelweg langs, maar die is helaas alleen toegankelijk voor aanwonenden en bestemmingsverkeer (voor zover ik het kan ontcijferen op SV).
Niks. Er wordt men geen woord gerept over het wel of niet aangeven van routenummers. Er wordt alleen maar in aangegeven wat voor kleur een schildje moet hebben als deze al wordt toegepast, en zaken als hoogte, breedte, wel of geen spatie tussen prefix en nummer, etc.Wouter N14 schreef:Idealiter nog met N446
Wat zegt de richtlijn eigenlijk over wegnummers >399?
De komende dagen in ieder geval niet. Dat red ik niet, hier vanuit Zweden.mavas schreef:O en nu moet iemand hem met een echt fototoestel nog even maken. Zou Harry dat zijn?
Zo is het ook voorgeschreven. En dan eerst die volgorde voor witte doelen en dan de bruine eronder. Dat is hier dus fout gegaan.Snelwegfreak schreef:De algemeen gebruikelijke volgorde is rechtdoor-linksaf-rechtsaf
Volgens mij staat er in ieder ANWB/NBd-contract ook 'ontwerp volgens CROW-richtlijnen' maar dat wordt ook niet in de praktijk gebracht.mavas schreef:De opdrachtnemer maakt natuurlijk gewoon wat de opdrachtgever vraagt.
Alleen dan met parkeerplaatsen en P-routes erbij. Dat is namelijk de reden dat de borden vervangen zijn; de gemeente Bodegraven lijkt er heilig van overtuigd dat je met 50 bordjes met een P erop het parkeerprobleem verhelpt. Op enkele andere plaatsen hebben ze het met stickers of ruiters opgelost.harry schreef:Die (N11)(A12) doen ze tegenwoordig niet meer zo, dacht ik.
Het lijkt erop dat het exact gelijk is aan wat er eerder stond. Misschien dus gewoon de opdracht "maak een exacte kopie"?
Ik reed er zojuist langs en heb een foto gemaakt. Hoewel regenachtig, zijn de details volgens mij wel voldoende zichtbaar.mavas schreef:Erg leuk dat ik de primeur heb, ik had nog helemaal niet verwacht nieuwe borden tegen te komen dit jaar.
O en nu moet iemand hem met een echt fototoestel nog even maken. zou Harry dat zijn?