jelger schreef: ↑di 17 jul 2018, 18:48
En dat dit een incentive zou worden om dan maar een Duitse luchthaven te gebruiken: dat zou echt waanzin zijn voor mij. Ik heb laatst een paar buitenlandse gasten op de trein gezet naar Dortmund: 4x overstappen. Maar dat had ook te maken met werkzaamheden op route over Enschede geloof ik.
Er zijn best veel mensen uit het oosten van Nederland die nu Schiphol gebruiken maar voor wie andere velden een goed en/of beter te bereiken alternatief zijn voor veel routes.
Dortmund is waardeloos aangesloten. Düsseldorf bereik je tegenwoordig met de, helaas in elk gat stoppende en dus trage, RE vanaf Arnhem. En Köln Bonn is per trein volgens mij ook nog redelijk te bereiken als ik me niet vergis.
Ga je met de auto, dan zijn Dortmund en Düsseldorf prima aan te rijden. Köln Bonn in principe ook, alleen moet je bij Leverkusen een beetje oppassen.
Misschien zijn er ook wel veel mensen die dit slikken. Zou best kunnen. Maar wat mij betreft is dit het zoveelste irritatiefactortje op Schiphol, wat ik absoluut geen fijne luchthaven vind.
Hoe dan ook, dat is gewoon waanzin. Om maar niet te spreken over de extra reiskosten met auto of trein. Idem voor Eindhoven trouwens.
Als je maar weet dat deze vlieger vooral voor randstedelingen opgaat, die wonen er tenslotte om de hoek. Ik heb daar, godzijdank, nooit hoeven wonen. Buiten de randstad gaat dat langzaam veranderen en is ook de bestemming een afweging bij het kiezen tussen vliegvelden.
Een bestemming waar ik nu frequent op vlieg kan ik met een normale maatschappij rechtstreeks aanvliegen vanaf Düsseldorf. En vanaf Dortmund en Köln Bonn goedkoop met de paarse Hongaarse sardientjesbus, waarbij ik aan de andere kant op het andere, prettigere, veld van de stad uitkom wat ook nog eens iets handiger gelegen is.
Overigens, vanuit mijn ouderlijk huis naar een toenmalige 'frequente' bestemming in oostelijke richting, was vertrek vanaf Düsseldorf met een sportieve overstap op Frankfurt deur tot deur vrijwel net zo snel als een directe vlucht vanaf Schiphol.