Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.
Moderator: Moderatoren
-
Durashift
- autoweg
Bericht
door Durashift » zo 25 jun 2023, 23:06
Piles schreef: ↑zo 25 jun 2023, 10:12
Ik ben wel benieuwd wat een echte turbo rotonde zou doen, ipv dit onding.
Vanaf de Van Essenlaan dan 2 stroken: linker voor rechtdoor en linksaf, en een rechterstrook voor rechtsaf de rondweg op.
(..)
Volgens mij is er geen ruimte op twee opstelstroken te maken aan de van Essenlaan. Je zit met geluidswal en het water aan die kant.
Het is inderdaad een bottleneck voor verkeer dat vanaf de van Essenlaan 1/2 of 3/4 rond moet... dan steekt men vaak over naar de binnenste rijstrook.. en dient er dus voor twee stroken aan verkeer vanaf de rondweg (kant van Rhenen) gewacht te worden.
Bij 1/4 de rotonde gebruiken is het inderdaad vrij eenvoudig om al ritsend per auto in te voegen op de stroom verkeer dat de rotonde vanaf de rondweg oprijdt. Al moet men daar wel enige durf voor ontwikkelen, naar mijn mening.
De kans van het gaatje pakken. Lukt niet iedereen, dus dan stroopt het nog verder op.
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
Bericht
door Wesso » ma 26 jun 2023, 0:22
Durashift schreef: ↑zo 25 jun 2023, 23:06
De kans van het gaatje pakken. Lukt niet iedereen, dus dan stroopt het nog verder op.
Ik heb in de loop der jaren mijn vaardigheid verbeterd om bijna elk gaatje op de rotonde te pakken. Mijn auto's werden ook steeds korter, dat scheelt.

-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
Bericht
door Hajo » ma 26 jun 2023, 18:31
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op ma 26 jun 2023, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Let er even op dat posts met alleen emoticons niet zijn toegestaan.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
Bericht
door Wesso » do 29 jun 2023, 12:20
Een vervolg op het eerdere artikel over Veenendaal-Oost. Een strategisch adviseur van MuConsult komt aan het woord en zegt: "Als je de weg verbreedt, dan trekt dat extra auto’s aan, en die auto’s nemen een groot deel van het effect van de verbreding weg." Goh, waar heb ik dat eerder gehoord... Verder blijft de focus maar liggen op fiets en OV, terwijl de balans volledig de andere kant op slaat als je kijkt naar modal split. Autobereikbaarheid blijft een
selling point.
https://www.derijnpost.nl/lokaal/verkee ... ndaal-oost
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Bericht
door Snelwegfreak » do 29 jun 2023, 12:28
Op zich klopt de uitspraak dat de weg extra verkeer aantrekt, maar dan moet je wel zeggen dat "meer" ten opzichte van de bestaande situatie is. Daar kun je dus op ontwerpen. En daarnaast zal verkeer over minder geschikte routes uitwijken naar de vernieuwde weg: dat is alleen maar winst.
Enne gojje mins blieft altied leave.