[VIDEO] Op weg met RSK

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Attietattie
2x4 autosnelweg

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Attietattie » ma 29 sep 2014, 23:27

De kleur boeide me niet, ben geen vrou... ik bedoel... nou ja, laat ook maar.

Het viel me op dat jouw camera vrijwel over de Polo heen kijkt.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » ma 29 sep 2014, 23:39

Ah, wilde je die kant op! Om dan even specifieker op de vraag in te gaan: het is een Opel Zafira Tourer. Die is 1,69m hoog, dus gelet op dak e.d. zal de camera op ongeveer 1,50m zitten. Dat is 4 cm hoger dan een VW Polo.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » di 30 sep 2014, 0:34

Vandaar. Mooi camerastandpunt. :top:

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » vr 10 okt 2014, 15:19

Op 8 oktober ging ik even naar Gouda om een vriend van het station te halen, die er anders nog zeker 50 minuten over zou doen om thuis te komen. Het was druk op de weg, maar ik gleed precies tussen de narigheid door en reed in 14 minuten naar station Gouda.
[youtube]Q0LmUvbjIWU[/youtube]

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » do 22 jan 2015, 1:08

Door diverse omstandigheden ben ik een tijdje wat minder met mijn dashcamvideo's bezig geweest, met als gevolg dat er wat materiaal op de plank is blijven liggen. Hier een selectie beeldmateriaal vanaf september. Zoals jullie kunnen zien, neem ik niet langer de moeite om een logootje toe te voegen.
Net na het verlaten van Bodegraven zag ik een bordenwasser in actie op de N459, de eerste die ik überhaupt ooit gezien heb. Actie op 0:16.
Link
De man in de grijze Renault wekt niet alleen bij mij de nodige irritatie. Kennelijk slaapt hij het liefst op rijstrook 2. Dat mag, maar dan ga ik er wel over rijstrook 4 voorbij.
Link
Tja, je kunt hem er zo voor gooien. Maar netjes is het niet.
Link
Soms zit het tegen. Heel Rotterdam staat al vast en dan geeft je Renault de geest, midden op de Van Brienenoordbrug.
Link
De politie staat voor de 'veiligheid' te laseren op de N459. Dat er even verderop een onveilige situatie is? Ach...
Link
De bocht vanaf de rotonde onder de N11 naar de Europaweg in Bodegraven heeft sinds jaar en dag problemen met de afwatering. Als er verder geen verkeer is, geef ik dus wel eens een beetje gas bij.
Link
Op de hedendaagse provinciale wegen is het soms hard zoeken naar een legale inhaalmogelijkheid. Als ik er dan eentje heb gevonden, dan laat ik mijn kans niet lopen.
Link

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » do 22 jan 2015, 1:27

RSK schreef:Net na het verlaten van Bodegraven zag ik een bordenwasser in actie op de N459, de eerste die ik überhaupt ooit gezien heb. Actie op 0:16.
Plopperdeplop!
Even gecheckt maar het is hem niet, maar het had zomaar gekund ;)
RSK schreef:Tja, je kunt hem er zo voor gooien. Maar netjes is het niet.
:nahzeg: :nuts:
RSK schreef:Soms zit het tegen. Heel Rotterdam staat al vast en dan geeft je Renault de geest, midden op de Van Brienenoordbrug.
Tsja, Renault hè :mrgreen:
RSK schreef:De bocht vanaf de rotonde onder de N11 naar de Europaweg in Bodegraven heeft sinds jaar en dag problemen met de afwatering. Als er verder geen verkeer is, geef ik dus wel eens een beetje gas bij.
Altijd leuk om te doen :woop:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » di 24 feb 2015, 15:22

Niet al te lang geleden zat ik een avondje ruim in mijn tijd in de omgeving Rotterdam. Die tijd heb ik gevuld door met Mark een rondje over de Maasvlakte te maken. Daar was ik sinds een excursie op de middelbare school al niet meer geweest, en westelijker dan de Welplaatweg was ik met het stuur zelf in handen sowieso nog nooit geweest. Van het oorspronkelijke plan (nachtfoto's maken) is het uiteindelijk slechts beperkt gekomen. De mist gaf her en der wel een spookachtig effect, maar er waren maar weinig elementen die zich vanaf een veilige plaats fatsoenlijk lieten fotograferen. 10 keer versneld zag de avond er als volgt uit:
Link
Korte routebeschrijving:
We beginnen bij de Hartelbrug komende uit Spijkenisse en zetten over de A15/N15 koers naar het punt waar de Yangtze-haven het oude wegtracé over de Maasvlakte doorsnijdt. Van daaraf gaat het over Maasvlakte 2 naar het uiterste vrij toegankelijke punt van het havengebied. Terug over de parallelweg (80 km/h en ongenummerd, doch met hectometerpaaltjes en ETW-markering) naar de N15. Een korte fotostop bij de Suurhoffbrug en dan weer terug naar Spijkenisse.

Als ik de (niet in dit filmpje aanwezige) stukken Bodegraven-Rotterdam-Spijkenisse vv. mee reken, dan kwam ik op een totaal van 220 gereden kilometers deze avond. In eerste instantie leek me dit nogal veel, maar rechtstreeks is het al zo'n 86 km enkele reis. Dat is nog net iets verder dan van Bodegraven naar Knooppunt Waterberg, terwijl het gevoelsmatig veel dichterbij is.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » di 24 feb 2015, 15:34

Doorgetrokken streep. :nothanks:

;)

Je had mazzel want normaliter staat het er vol met werkzaamheden. Maar dat mocht niet in verband met de mist.

Waarom ga je ergens vóór 2min links rijden trouwens?

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » di 24 feb 2015, 16:05

^^ Die streep was ik me bewust van, de gele en witte belijning liep daar nogal door elkaar heen. De zichtbaarheid van de gele lijnen was door de mist sowieso al niet wat het zou moeten zijn, maar na wat twijfel uiteindelijk wel op de rijstrook beland waar ik wilde belanden.

De reden dat ik daar naar links ging, was dat er een splitsing aankwam en ik niet direct doorhad welke rijstrook ik moest hebben. Ik meende links aan te moeten houden, maar uiteindelijk gingen er 2 rijstroken rechtdoor, dus ging ik weer terug. Overigens kon je de nodige kanonnen afschieten, dus ik heb er in ieder geval niemand mee gehinderd.

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » di 17 mar 2015, 15:13

Zondag een MLN gescoord op de N11. Voor het mooi net te ver weg, maar toen ik eenmaal dichtbij genoeg was om te seinen, had dat uiteraard geen resultaat. Heb de audio er uit geknipt, in de plaats daarvan een infantiel achtergrondmuziekje uit de collectie van YouTube.
Link

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » di 17 mar 2015, 15:15

RSK schreef:had dat uiteraard geen resultaat.
Hij kon jou door de mist niet zien. ;)

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » di 17 mar 2015, 15:19

Zo ver weg zou ik denken dat het niet voor mij bedoeld is.

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » wo 18 mar 2015, 9:49

Denk dat iemand overdag ook niet snel zal snappen wat je bedoeld als je gaat seinen, in ieder geval niet snel aan (mist)verlichting zal denken.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » wo 18 mar 2015, 9:56

^^ De bedoeling is eigenlijk dat iedereen seint. Na een seintje of 5 zou er wel een belletje moeten gaan rinkelen.

Werkte bij mij ook toen ik blijkbaar 2 (!!) defecte achterlichten had. Na de tweede seinende auto heb ik hem zelfs op de vluchtstrook gezet om te kijken wat er loos was.

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » wo 18 mar 2015, 10:02

Wat betreft mistverlichting valt het mij de laatste tijd op dat er bij mist veel automobilisten zijn die helemaal geen achterverlichting voeren bij mist. Eerst denk je dan dat ze helemaal geen verlichting aan hebben maar dan blijkt dat ze die dagrijverlichting aan hebben. En dan heb je dus geen achterverlichting.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » wo 18 mar 2015, 10:14

^^ En dan spreek je zo iemand aan bij het verkeerslicht:
"Ik vind nou van die typische weersomstandigheden waarbij wat verlichting niet zou misstaan."
"Oh tja. Gaat automatisch he."
"Nee, dat gaat het niet en daarom spreek ik u aan!"

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » do 28 mei 2015, 12:06

Tijdje rustig geweest in deze draad, ik heb ook niet zo veel gereden. Niettemin hierbij toch even twee fragmentjes van deze maand.

Hoewel ik me levendig kan inbeelden dat je je in zo'n blauw kippenhok beschouwt als onderdeel van het groepje fietsers, heb je zelfs dan nog altijd geen voorrang. Maar het is al goed hoor, ome RSK rijdt in een mooiere auto, dus die trapt toch wel op zijn rem. B(
Link
Eerder deze maand leek er in Bodegraven geen vuiltje aan de lucht. Dat was echter een kwestie van perspectief...
Link

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » za 30 mei 2015, 12:49

Als het even kan, probeer ik capaciteit toe te voegen. Dat is op deze turborotonde (N459 onder de N11) alvast gelukt.
Link

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » za 30 mei 2015, 12:51

Ik kan assertiviteit wel waarderen. :top:

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » za 30 mei 2015, 12:55

^^ Dat weefvak is echt ideaal te noemen. Ik benut het op de motor ook heel vaak. 8-)

Overigens heb ik in het kader van 'liever lui dan moe' nog deze brievenbus aan de Engelandlaan in Bodegraven in de aanbieding. Ideaal als je bijrijder een brief kwijt moet, en met als bonus een flink gemolesteerde redesign handwegwijzer.
Link

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » za 30 mei 2015, 13:33

RSK schreef:Overigens heb ik in het kader van 'liever lui dan moe' nog deze brievenbus aan de Engelandlaan in Bodegraven in de aanbieding. Ideaal als je bijrijder een brief kwijt moet.
Ik zie een compilatie aankomen... Ik ga mijn ogen openhouden voor 'ideale brievenbussen'.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » za 30 mei 2015, 13:42

RSK schreef:Als het even kan, probeer ik capaciteit toe te voegen. Dat is op deze turborotonde (N459 onder de N11) alvast gelukt.
Alleen jammer dat je op een voorsorteerstrook uitkomt met pijlen die je zou moeten volgen ;)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » za 30 mei 2015, 16:19

^^ Klopt, dat is een gigantische ontwerpfout in die rotonde. Als je je er strikt aan zou houden dat je die pijlen moet volgen, zou verkeer vanaf de Europaweg nooit de A12 op kunnen. Ik vind het persoonlijk een misser dat ze voor de relatie zoals ik hem nu heb gereden geen rechtstreekse strook hebben aangelegd. Het is immers een logische relatie voor veel vrachtverkeer van het industrieterrein. Het weefvak aan de andere kant heeft wat dat betreft dan weer geen zin. Of nou ja... Eigenlijk wel, want daar staan al 10 jaar foutieve pijlen op de weg net vóór de rotonde.

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » za 30 mei 2015, 19:18

Wouter N14 schreef:
RSK schreef:Als het even kan, probeer ik capaciteit toe te voegen. Dat is op deze turborotonde (N459 onder de N11) alvast gelukt.
Alleen jammer dat je op een voorsorteerstrook uitkomt met pijlen die je zou moeten volgen ;)
Volgens mij is het gewoon toegestaan om hier van rijstrook te wisselen. Verkeer vanaf de Europaweg is immers nog geen pijl gepasseerd en is dus niet verplicht iets te volgen.

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » vr 12 jun 2015, 11:05

Nog maar een filmpje vanaf de Europaweg.
Eerlijk is eerlijk: ik reed voor de verandering langzamer dan is toegestaan, zo rond de 45km/h. Maar ik zag met vier personen in de auto geen enkele noodzaak om halsbrekende toeren uit te halen om vervolgens toch te moeten stoppen voor de rotonde. De bestuurder van de Audi maakte een andere inschatting.
Link

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » do 18 jun 2015, 15:20

In aanvulling op een hier eerder gedemonstreerd handigheidje nog een trucje op de kluif, specifiek voor verkeer wat de Goudseweg neemt. Het levert geen capaciteit op, maar het scheelt wel sturen. :lol:
Link

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » do 18 jun 2015, 19:53

Bij de turborotonde onderaan de A2 van de afrit Vinkeveen met de N201 doen ze dat afsnijden ook, alleen door dan over het middeneiland heen te raggen.
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op do 18 jun 2015, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » do 18 jun 2015, 20:16

RSK schreef:In aanvulling op een hier eerder gedemonstreerd handigheidje nog een trucje op de kluif, specifiek voor verkeer wat de Goudseweg neemt. Het levert geen capaciteit op, maar het scheelt wel sturen.
Op de N33 aansluiting N366 liggen ook turborotondes, allen zonder enige vorm van verhogingen. Dat levert uiteraard soms bizarre situaties op.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » vr 19 jun 2015, 10:19

Vanmorgen ging het invoegen zodanig lekker, dat ik gelijk maar door ging met een inhaalactie. Het 'doelwit' was echter ook zeer enthousiast aan het invoegen. Ach, het was nog vroeg... :bloemetje:
Link

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » vr 19 jun 2015, 12:44

Enthousiaste vrachtwagenchauffeur, had zeker zin om een heel eind onnodig links te gaan rijden