[A028] Hoogeveen - Assen - Groningen

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Ernst76
stadsweg

Re: [A028] Hoogeveen - Assen - Groningen

Bericht door Ernst76 » vr 17 mar 2023, 13:52

Ik reed wel wat harder dan 90 natuurlijk en anderen ook, maar niet harder dan ongeveer 110. Hier leken de meesten zich er wel aardig aan te houden, wat meestal niet zo is bij die 90 stukken als het een beetje miezert. De vraag rijst ook vanaf wanneer het een nat wegdek is, als er 1 druppel water op ligt of pas als de ruitenwissers aan moeten?
Hoe dan ook, ik zag steeds een 90 bord met een onderbord "2.000 m". En dan niet na die borden alleen een bord 90 zonder verdere tekst. Ik denk dat de bedoeling van de wegbeheerder daarom wel is dat het hele eind 90 geldt. Even los van de vraag of het juridisch handhaafbaar is.
Sowieso lijkt het mij een slechte zaak als snelheden dermate cryptisch worden aangegeven. Je hebt het wel over de vraag of je een paar honderd euro boete kan krijgen of niet.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Re: [A028] Hoogeveen - Assen - Groningen

Bericht door Attietattie » vr 17 mar 2023, 14:05

^^ Een rechter heeft gesteld dat er sprake is van nat wegdek bij spray. Lang leve de ZOAB!

En als de wegbeheerder 90 bedoelt, moet de wegbeheerder dat op de borden zetten.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje