Maximumsnelheid voor fietsers

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Attietattie
2x5 autosnelweg

Re: Maximumsnelheid voor fietsers

Bericht door Attietattie »

Coen Tunnel schreef: ma 14 jul 2025, 13:49Ook een helmplicht op een scootmobiel is een beetje van de zotte. Dan zouden de oudjes ook een helm op moeten hebben als ze een ritje van een paar minuten maken van hun huis naar de supermarkt?
Dat moet een motorrijder ook. Ik ben het met je eens hoor, alleen je argument gaat niet werken. ;)
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
sven_engelen
expressweg

Bericht door sven_engelen »

Coen Tunnel schreef: ma 14 jul 2025, 13:49 Maar je hebt er ook dingen bij zoals scootmobielen die 45 km/u kunnen, waarmee je als oudere de schrik van het wijkwinkelcentrum kan worden. :lol: Maar zo'n ding zal wel als bromfiets gekentekend worden.
Afbeelding
:lol: :lol: :lol:
Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel »

Attietattie schreef: ma 14 jul 2025, 14:11
Coen Tunnel schreef: ma 14 jul 2025, 13:49Ook een helmplicht op een scootmobiel is een beetje van de zotte. Dan zouden de oudjes ook een helm op moeten hebben als ze een ritje van een paar minuten maken van hun huis naar de supermarkt?
Dat moet een motorrijder ook. Ik ben het met je eens hoor, alleen je argument gaat niet werken. ;)
Normaal gesproken is niemand afhankelijk van een motor voor zijn mobiliteit. Met een scootmobiel is dat anders, er zijn mensen die drastisch in hun mobiliteit beperkt worden zonder scootmobiel. Het is veel minder een keuze dan het rijden van een motor.
Peter
2x4 autosnelweg

Bericht door Peter »

Gordel installeren. Bij een quad met gordel hoef je ook geen helm op. Lastig bij lage rugleuningen van scootmobiels. Zeker die in een minicontainer op de stoep staan.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...