Dat moet een motorrijder ook. Ik ben het met je eens hoor, alleen je argument gaat niet werken.Coen Tunnel schreef: ma 14 jul 2025, 13:49Ook een helmplicht op een scootmobiel is een beetje van de zotte. Dan zouden de oudjes ook een helm op moeten hebben als ze een ritje van een paar minuten maken van hun huis naar de supermarkt?
Maximumsnelheid voor fietsers
Moderator: Moderatoren
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
Re: Maximumsnelheid voor fietsers
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
sven_engelen
- expressweg
Coen Tunnel schreef: ma 14 jul 2025, 13:49 Maar je hebt er ook dingen bij zoals scootmobielen die 45 km/u kunnen, waarmee je als oudere de schrik van het wijkwinkelcentrum kan worden.Maar zo'n ding zal wel als bromfiets gekentekend worden.

Svenlo
https://svene.nl/
https://svene.nl/
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Normaal gesproken is niemand afhankelijk van een motor voor zijn mobiliteit. Met een scootmobiel is dat anders, er zijn mensen die drastisch in hun mobiliteit beperkt worden zonder scootmobiel. Het is veel minder een keuze dan het rijden van een motor.Attietattie schreef: ma 14 jul 2025, 14:11Dat moet een motorrijder ook. Ik ben het met je eens hoor, alleen je argument gaat niet werken.Coen Tunnel schreef: ma 14 jul 2025, 13:49Ook een helmplicht op een scootmobiel is een beetje van de zotte. Dan zouden de oudjes ook een helm op moeten hebben als ze een ritje van een paar minuten maken van hun huis naar de supermarkt?![]()
-
Peter
- 2x4 autosnelweg
Gordel installeren. Bij een quad met gordel hoef je ook geen helm op. Lastig bij lage rugleuningen van scootmobiels. Zeker die in een minicontainer op de stoep staan.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...