auto huren dublin

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

nicho32
woonerf

auto huren dublin

Bericht door nicho32 » za 18 okt 2014, 23:40

hallowtjes,

Ik heb een vraag ivm een auto huren, ik ben 22jaar en zou graag begin volgend jaar een citytrip-je doen en omgeving dublin (ierland),
en zou een auto huren voor die 3 dagen maar kan je dit aan 22jaar? extra kosten? ik heb paar huur bedrijven af gezocht en alles is zo
onduidelijk.

Iemand ervaring ? dankje alvast!

waldo79
4x3 autosnelweg

Re: auto huren dublin

Bericht door waldo79 » zo 19 okt 2014, 1:18

Volgens mij kan dat in geval wel tegen een meerprijs. Je kunt ook via een agent in België of Nederland regelen. informeer bij een reisbureau :idea:
Let op: een creditcard is een must.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » zo 19 okt 2014, 10:06

^^ Het kan ook prima op internet geregeld worden, mits je een creditcard hebt. Ik zou daarvoor niet naar een reisbureau gaan, maar het is maar wat je fijn vindt. Het is vooral een kwestie van de tijd er voor uittrekken om goed alle voorwaarden te lezen. Een auto huren met 22 jaar kan bij de meeste verhuurbedrijven, maar sommigen staan het niet toe en hanteren een minimumleeftijd van bv. 25 jaar. Als het wel kan is het zoals jij al zegt meestal tegen een meerprijs en in veel gevallen zul je wel minimaal één jaar je rijbewijs moeten hebben. Maar dit soort voorwaarden verschillen per verhuurder en per land. Er zijn ook verhuurders die gewoon als eis stellen dat je minimaal 18 moet zijn; het is een kwestie van goed vergelijken en voorwaarden doorlezen. :)

nicho32
woonerf

Bericht door nicho32 » zo 19 okt 2014, 12:09

Credit kaart is aanwezig dat zal alvast geen probleem zijn.
Rijden ze in ierland ook zoals in UK?

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 19 okt 2014, 12:11

Ja, ook links :mrgreen:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » zo 19 okt 2014, 12:22

Maar wel in km/h

nicho32
woonerf

Bericht door nicho32 » zo 19 okt 2014, 13:03

:woop: want telkens de bijzitter laten bereken hoe snel we mogen rijden is toch dat niet

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » zo 19 okt 2014, 14:40

^^ Snelheidsmeters zullen meestal kilometers en mijlen per uur aangeven, dus dat hoeft geen probleem te zijn.

jaap47
stadsweg

Bericht door jaap47 » zo 19 okt 2014, 23:51

Afhankelijk van je plannen; controleer of je wel- of niet- Noord-Ierland binnen mag rijden.

nicho32
woonerf

Bericht door nicho32 » ma 20 okt 2014, 10:56

De plannen blijven in de omgeving Dublin en streek (U2 achterna),

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » ma 20 okt 2014, 14:48

Ik weet niet of ik "reclame" mag maken, maar ik heb zelf prima ervaringen met Sunny Cars (http://www.sunnycars.nl). Dit is een bedrijf dat de gunstigste verhuurder uitzoekt in diverse plaatsen. Je boekt via Sunny Cars, krijgt een all-in prijs (dus geen gedoe meer met ter plaatse extra verzekeringen afsluiten), ontvangt een boekingsvoucher en haalt de auto dan op bij de verhuurder. Soms blijk je je auto te moeten ophalen bij Hertz, een andere keer is dit Budget, maar het kan ook een lokale verhuurder zijn.

Als je prijzen gaat vergelijken zul je waarschijnlijk denken dat Sunny Cars duur is, maar dit is slechts schijn. Bij aanbiedingen van andere verhuurders zijn er vaak nog bijkomende kosten voor extra kilometers die je rijdt, of afkoop van eigen risico.

Ik weet niet wat de leeftijdsgrens is die men hanteert, maar dat kun je denk ik vrij snel zelf uitvinden door een offerte aan te vragen via hun website.

nicho32
woonerf

Bericht door nicho32 » di 21 okt 2014, 20:14

Eens mailtje gestuurd naar het hoofdkantoor HERTz en kreeg het volgende terug:
Bedankt voor uw e-mail.Hieronder vindt u ons antwoord op uw vraag.

Om in Dublin Ierland een auto te mogen huren dient u minstens 24 jaar oud te zijn en minimaal 2 jaar het volle rijbewijs te hebben.

Het is in dit geval dus niet mogelijk voor u om een auto in Dublin te huren.

Indien er iemand meegaat die wel 24 jaar en ouder is, een rijbewijs heeft van minimaal 2 jaar en een credit card op zijn eigen naam dan zou het op die persoon zijn naam wel mogelijk zijn om een auto te huren.
Zou dit dan voor alle verhuurders kloppen?

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » di 21 okt 2014, 20:28

Waarom zou het beleid van Hertz voor alle verhuurders kloppen? Volgens mij is het huren van een auto een gewone civielrechtelijke overeenkomst en ik zie niet in waarom alle verhuurders een dergelijke clausule zouden hanteren.

waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 » di 21 okt 2014, 21:49

^^Zou me daar niet door laten afschrikken.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » di 21 okt 2014, 23:57

Maar ik zou er toch serieus rekening mee houden dat je geen auto mee krijgt. Uitgaan van het ergste, dan kan het altijd meevallen.
Enne gojje mins blieft altied leave.

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » wo 22 okt 2014, 1:50

In Portugal had het bij mij ook wat voeten in de aarde, men heeft het daar officieel over 25 jaar, maar het beleid verschilt per aanbieder. De een laat het sowieso niet toe, de ander rekent een toeslag. Ook de toeslag en de grensleeftijd verschilden, zodat ik uiteindelijk uitkwam op Guerin, omdat we daar tegen een scherpe prijs konden huren, gratis een extra bestuurder kregen en de leeftijdstoeslag slechts gold voor 19- en 20-jarigen.

Ik heb de site http://www.cheapcars.nl/ gebruikt om te zoeken, je kunt daar verschillende variabelen ingeven zoals leeftijd en voertuigcategorie. Het kost soms aardig wat moeite om per aanbieder de kleine lettertjes te controleren en te vergelijken, maar ik denk dat je wel ergens iets zult vinden. Alleen de creditcard is zoals gezegd incontournable.

Edit: ik heb even voor je gekeken, als 22-jarige zijn er in Dublin maar weinig opties. Eigenlijk komen alleen Sixt en Dooley in aanmerking. Schrik niet van de meerprijs, die is €30 per dag bij Sixt en €40 per dag bij Dooley. Absoluut een bittere pil, maar beter duur dan niet te koop.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 22 okt 2014, 8:09

Rein schreef:Waarom zou het beleid van Hertz voor alle verhuurders kloppen? Volgens mij is het huren van een auto een gewone civielrechtelijke overeenkomst en ik zie niet in waarom alle verhuurders een dergelijke clausule zouden hanteren.
Maar dan nog zou het een wettelijke regeling kunnen zijn, dus de vraagstelling is an sich niet heel raar.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

arne671
zandpaadje

Bericht door arne671 » za 17 sep 2022, 11:42

Wijj hebben een auto gehuurd bij Hertz en hadden totaal geen problemen hiermee.