Pictogrammen
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
-
- 4x5 autosnelweg
Re: Pictogrammen
Wat slecht. Maak dan een aparte handwijzer met deze symbolen en dan met een bruine achtergrond. En uiteraard het 'bedsymbool' in plaats van het wijdverbreide ziekenhuissymbool.
Dit is wederom een dieptepunt van de Nederlandse bewegwijzering. Dat heb je als iedereen maar wat kan doen.
Dit is wederom een dieptepunt van de Nederlandse bewegwijzering. Dat heb je als iedereen maar wat kan doen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x3 autosnelweg
Nee hé!peejay schreef:En de H staat dus echt voor Hotel... Helaas... In het filmpje (0:15) zie je zelfs H voor Hotel en H voor Hospitaal op één arm.

Ik vind dat wel het kwalijkste van alles: stel, je moet dringend naar het ziekenhuis en je bent ter plaatse onbekend. Je volgt die H's en je komt uit.... bij een hotel! Dit krijg je dus als iedere gemeente haar eigen gang mag gaan...

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- autoweg
Precies, het is de kunst om met één begrip zo veel mogelijk duidelijk te maken, in plaats van andersom. Het toeristisch-commerciële belang gaat hier helaas blijkbaar boven het praktische belang, zodat die kunst onderschikt is gemaakt.Willem schreef:Voor al deze dingen is het woord Centrum uitgevonden......
Als bij uitzondering een typische centrum-bestemming de andere kant op is dan het centrum, dan valt er nog enigszins wat te zeggen voor een verwijzing, maar een verwijzing Centrum en daaronder een aantal typische centrum-bestemmingen is net zo iets als een verwijzing naar een plaats en daaronder objecten binnen die plaats.
-
- 2x5 autosnelweg
Dit soort pictogrammen moet je helemaal niet op de interlokale en lokale bewegwijzering plaatsen, gewoon op van die soort serviceborden zoals je ook in andere plaatsen ziet. Het aanduidingenbeleid gaat echt steeds meer achteruit. Hadden we eerst vooral plaatsen en dergelijke op de borden, sinds enkele decennia ook "witte"bestemmingen, waarvan een stortvloed op ons af kwam sinds de eeuwwisseling, is het nu de beurt aan de pictorgrammen om hun opmars te maken.
Dan nu de belangrijkste vraag:
Wanneer wordt de Richtlijn bewegwijzering nou eens bindend?!?!?!?!
Dan nu de belangrijkste vraag:
Wanneer wordt de Richtlijn bewegwijzering nou eens bindend?!?!?!?!
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- Secretaris

In een hospitaal heb je óók een receptie, staan óók bedden, heb je óók verzorgde maaltijden en wordt je beddengoed óók regelmatig verschoond!

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- 2x5 autosnelweg
Wat slecht dat hier weer afwijkende pictogrammen zijn gebruikt, terwijl er al lang goede bestaande pictogrammen zijn. Inderdaad maar eens tijd om een hoop richtlijnen om te gaan zetten in bindende regels.
-
- expressweg
H voor hotel? Ronduit belachelijk. De tekst eronder is veel te klein om leesbaar te zijn vanuit een rijdende auto. Het is maar te hopen dat er geen mensen met hoge spoed naar het... hotel... gaan rijden met een gewonde.
-
- verkeersader
Wat betekent het meest rechtse pictogram? Is dat een circus? Ik zie een trappetje, en daarnaast een soort van trommel waar een paard op staat (op 2 poten).
-
- Moderator
-
- 2x4 autosnelweg
Het rechtse geval is inderdaad een kerk. Het trappetje links moet een Middeleeuws trapgeveltje voorstellen.
-
- autoweg
-
- 2x5 autosnelweg
-
- Moderator

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 2x5 autosnelweg
Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom die pictogrammen zo nodig bij de 'normale' bewegwijzering moest komen. We hebben sinds kort toch de publicatie Toeristische Bewegwijzering, daar had het prima op gekund.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- zandpaadje
Re:
Goedendag, mag ik de symbolen ook gebruiken voor de opmaak van mijn website?
Vr.Groet Fred Overweel
Vr.Groet Fred Overweel
ViaHaaren schreef:Voor alle forummembers en andere geinteresseerden heb ik hier alle symbolen uit de richtlijnen bewegwijzering neergezet. Ze zijn bedoeld voor iedereen die zelf borden wil maken en ook handig om eens in een discussie naar het forum te linken.
Zo groot zijn ze en allemaal in jpeg-formaat, dus ze nemen weinig plek in.
Veel plezier ermee allemaal!
-
- 4x3 autosnelweg
Op onderstaand bord (foto van Harry, geplaatst in de draad over bruine bewegwijzering) staat het bekende informatie-symbool onder een dakje. Is dat een manier om aan te geven dat het hier gaat om meer dan een simpel informatiebord, maar om een heusch bezoekerscentrum? Daar gaan we met het volgende nutteloze nieuwe symbool !

-
- verkeersader
-
- Hoofdmoderator
-
- 2x5 autosnelweg
Re: Re:
Mijn toestemming heb je!overweel schreef:Goedendag, mag ik de symbolen ook gebruiken voor de opmaak van mijn website?
Vr.Groet Fred Overweel
ViaHaaren schreef:Voor alle forummembers en andere geinteresseerden heb ik hier alle symbolen uit de richtlijnen bewegwijzering neergezet. Ze zijn bedoeld voor iedereen die zelf borden wil maken en ook handig om eens in een discussie naar het forum te linken.
Zo groot zijn ze en allemaal in jpeg-formaat, dus ze nemen weinig plek in.
Veel plezier ermee allemaal!
-
- 4x3 autosnelweg
Moet zeggen dat ik het enigszins overdreven vind om Neeltje Jans in vier doelen te moeten samenvatten: parkeerplaats, foto-opportunity, informatiepunt en deltapark.Snelwegfreak schreef:Trouwens, leve de RWS OWN bewegwijzering!
-
- 2x5 autosnelweg

-
- 4x3 autosnelweg
-
- 2x4 autosnelweg
De i met dakje is in het buitenland (mn Frankrijk) heel bekend. Vaak bemande regio "VVVs" aan de doorgaande weg.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- autoweg
Wel een handwijzer:boe! schreef:Ze zijn het naaktstrand vergeten te vermelden. Hebben we daar al een pictogrammetje voor?

(en ook nog gesorteerd op rokers en niet-rokers)
Rij met je hart
-
- Forumbeheerder
-
- verkeersader
Ben ik niet met je eens.Pino schreef:Moet zeggen dat ik het enigszins overdreven vind om Neeltje Jans in vier doelen te moeten samenvatten: parkeerplaats, foto-opportunity, informatiepunt en deltapark.Snelwegfreak schreef:Trouwens, leve de RWS OWN bewegwijzering!
De foto-opportunity heeft hier een belangrijke functie: voorkomen dat men de auto stilzet langs de weg voor foto's. Uit ervaring weet ik dat dit soms wel eens voorkomt ook al is dat niet toegestaan. Dit pictogram helpt hier volgens mij goed.
Voor de parkeerplaats geldt hetzelfde (illegaal parkeren voorkomen), bovendien is de parkeerplaats een los object.
Deltapark Neeltje Jans is een toeristische bestemming die je apart moet vermelden.
Het infopunt Oosterschelde lijkt het Ir Topshuis te zijn. De naam suggereert trouwens een groter gebied dan alleen Neeltje Jans.
-
- Secretaris
Welke kant zou je opmoeten als je een boerkini draagt?peejay schreef:Wel een handwijzer:boe! schreef:Ze zijn het naaktstrand vergeten te vermelden. Hebben we daar al een pictogrammetje voor?
(en ook nog gesorteerd op rokers en niet-rokers)

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
-
- autoweg
Inderdaad, het is nep. Deze tekst hoort erbij.Mark schreef:Het komt wel beetje fotosoeperig over om eerlijk te zijn.
Rij met je hart
-
- 4x5 autosnelweg
Tja ach: We hebben al een "geen-afscheidskus-zone"

Geen kusjes meer op Warrinton Bank Station (Cheshire)

Geen kusjes meer op Warrinton Bank Station (Cheshire)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.