Al sinds een aantal jaren zijn projectontwikkelaars bezig met plannen om bij ons in de Veenkoloniën een windmolenpark neer te zetten. Ik ben eerlijk, ik hoef ze niet, maar laat ik nu een stuk genuanceerder zijn dan een gemiddelde actievoerder, die toch meer het NIMBY strategie heeft, en ik weet, heel Nederland zit niet te wachten op windmolens met een piekhoogte van ongeveer 200m.
Kaart : Waar komen die windmolenparken?
- SPOILER: TOON

In al die jaren heb ik noch van de gemeente, noch van de projectontwikkelaar, noch van de mensen die in zijn geheel bij deze planvorming betrokken zijn he-le-maal niets gehoord. Het is dus oorverdovend stil. In de media, onder andere Dagblad van het Noorden en soms in de bokkeblaadjes (voor degene die niet weet wat het betekend lokale suffertjes uit de gemeente) kreeg ik wel wat mee, en dan nog waren het de tegenstanders die er behoorlijk fel van langs trokken.
Vanmiddag kreeg ik per brief van de gemeente Borger-Odoorn, in samenwerking met de gemeenten Stadskanaal en Aa en Hunze een uitnodiging om een enquête in te vullen (onder spoiler) en dat heb ik dus ook gedaan, via internet, en opgestuurd. Op de vraag of ik op de hoogte ben van deze planvorming VANUIT de projectontwikkelaars is mijn antwoord dus NEE!
De enquête:
- SPOILER: TOON
Graag jullie menig over hoe je hier tegen aan kijkt.
* of de informatie op waarheid berust laat ik in het midden, daar iedereen naar zijn eigen smaak praat