Alternatieve kruispuntvormen
Moderator: Moderatoren
-
- 2x4 autosnelweg
Re: Alternatieve kruispuntvormen
Dat had ik nog niet eens gezien. Dat is inderdaad heel gek. 1 richting voorrang geven zou hier veel beter zijn.
-
- zandpaadje
Ik weet dat dit een oud bericht is, maar in plaats van een kruispunt, was een brug niet beter?Chris schreef: ↑wo 08 dec 2021, 12:44 Kruispunt op de westelijke ringweg van Barranquilla, Colombia. Linksaf slaan kan kennelijk niet.
UF5_0421 by Ministerio de Transporte, on Flickr
Dan kunnen de auto's zonder stoppen doorrijden?
-
- 4x3 autosnelweg
De vraag stellen is hem beantwoorden alleen vrees ik dat er gegeven de woningen rechtsboven geen plek is voor een ongelijkvloerse oplossing.
-
- autoweg
Half om half, de ene richting wat omlaag, de andere wat omhoog - dan kunnen de afbuigers op hun plek blijven liggen 

-
- Moderator
-
- 2x3 autosnelweg
Dat is toch hetzelfde principe als dit kruispunt (dat inmiddels vervangen is wegens verbreding) op de N305 tussen Almere en Zeewolde?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- expressweg
-
- Moderator
Maar dan zonder verkeerslicht voor rechtdoor. Dat vereist dus wel een lange invoegstrook, afhankelijk van de rijsnelheden.keokiracer schreef: ↑ma 14 aug 2023, 22:19 Dat is toch hetzelfde principe als dit kruispunt (dat inmiddels vervangen is wegens verbreding) op de N305 tussen Almere en Zeewolde?
In Spanje bestaat dit concept al heel lang voor ongeregelde kruispunten. Maar dan niet op 2x2.
-
- 2x5 autosnelweg
Het bestaat in Nederland op een paar plekken (Binnenring Parkstad Limburg, Havengebied Rotterdam), maar dan gaat de linksafstrook vanaf de zijweg over in een doorgaande rijstrook.keokiracer schreef: ↑ma 14 aug 2023, 22:19 Dat is toch hetzelfde principe als dit kruispunt (dat inmiddels vervangen is wegens verbreding) op de N305 tussen Almere en Zeewolde?
Bij het voorbeeld van Chris moet je blijkbaar op een gegeven moment invoegen vanaf links. Dat lijkt me niet ideaal.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 2x2 autosnelweg

Euregioweg in Heerlen heeft ook zoiets:
https://maps.app.goo.gl/MJdA77e5LaEQGa479
Edit: Mavas was 1 minuut sneller
-
- 2x3 autosnelweg
In het geval dat ik linkte stond dat verkeerslicht daar waarschijnlijk altijd op groen aangezien er geen invoegstrook was maar het een tweede rijstrook werd.Chris schreef: ↑ma 14 aug 2023, 22:38Maar dan zonder verkeerslicht voor rechtdoor. Dat vereist dus wel een lange invoegstrook, afhankelijk van de rijsnelheden.keokiracer schreef: ↑ma 14 aug 2023, 22:19 Dat is toch hetzelfde principe als dit kruispunt (dat inmiddels vervangen is wegens verbreding) op de N305 tussen Almere en Zeewolde?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
-
- Moderator
Een gepland kruispunt in Wenatchee, Washington.
Locatie: https://www.google.com/maps/@47.4407651 ... ?entry=ttu

Locatie: https://www.google.com/maps/@47.4407651 ... ?entry=ttu

-
- 2x2 autosnelweg