Kaart A50 op Rijksweg50.nl
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
Kaart A50 op Rijksweg50.nl
Op de site http://www.rijksweg50.nl/ staat o.a. de volgende kaart van de A50. Alleen al op het stuk dat betrekking heeft van de loop van de A50 zie ik al 3 storende fouten staan (om maar te zwijgen van alle andere fouten die je ook van die kaart kunt halen).

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- stadsweg
"Knooppunt Ekkersrijd"? Da's al twee keer fout, het gebied heet daar Ekkersrijt, en het knooppunt heet Ekkersweijer.
Ik mis bovendien de aansluiting met de N279 (oude N266) bij Veghel... sterker nog: ik mis Veghel helemaal! Het is toch een vrij belangrijke (zij het niet zo grote) plaats met behoorlijk wat industrie (CeHaVe, Mars, MBI Beton, Campina-Melkunie om er even een paar te noemen).
Tenslotte valt mij op dat het stuk tussen de knooppunten Grijsoord en Valburg niet als A50 bestempeld wordt, terwijl dat stuk echt wel dubbelgenummerd is als A12/A50.
Ik mis bovendien de aansluiting met de N279 (oude N266) bij Veghel... sterker nog: ik mis Veghel helemaal! Het is toch een vrij belangrijke (zij het niet zo grote) plaats met behoorlijk wat industrie (CeHaVe, Mars, MBI Beton, Campina-Melkunie om er even een paar te noemen).
Tenslotte valt mij op dat het stuk tussen de knooppunten Grijsoord en Valburg niet als A50 bestempeld wordt, terwijl dat stuk echt wel dubbelgenummerd is als A12/A50.
-
- 4x5 autosnelweg
Tja het lijkt me duidelijk dat men een grondkaart uit de jaren '80 gebruikt en af en toe eens 'vergeet' bepaalde zaken te 'updaten'.
En het knooppunt tussen de A 58 en de A 50 heeft toch nog geen officiële naam? (Ik pleit nog steeds voor de naam: Knooppunt Son en Brugel, maar ja het zal wel tevergeefs zijn...)
Het ontbreken van het verloop van de A 50 over de A 12 kan ik geen storende fout noemen. De kaartenmaker heeft gewoon net eventjes teveel geluisterd naar bepaalde types die geen dubbelnummering willen hebben...
En het knooppunt tussen de A 58 en de A 50 heeft toch nog geen officiële naam? (Ik pleit nog steeds voor de naam: Knooppunt Son en Brugel, maar ja het zal wel tevergeefs zijn...)
Het ontbreken van het verloop van de A 50 over de A 12 kan ik geen storende fout noemen. De kaartenmaker heeft gewoon net eventjes teveel geluisterd naar bepaalde types die geen dubbelnummering willen hebben...

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- stadsweg
Het verbaast me eerlijk gezegd een beetje dat de A50 uitkomt bij de oprit naar de A58. Ik zou 'm zelf bij de aansluiting met de A2 hebben gelegd (jaaaaah, een knooppunt van drie snelwegenVinny schreef:En het knooppunt tussen de A 58 en de A 50 heeft toch nog geen officiële naam? (Ik pleit nog steeds voor de naam: Knooppunt Son en Brugel, maar ja het zal wel tevergeefs zijn...)

-
- 4x5 autosnelweg
En wat dachten jullie van het verloop A50/N50 bij KP Hattemerbroek? 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Die kaarten van RWS zijn elke keer weer reden om te huilen
. Ik vraag me af of er ergens een dergelijke kaart van geheel Nederland is te vinden. Ik heb hem nog niet gevonden.

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Zo denk ik daar dus overErwin schreef:En wat dachten jullie van het verloop A50/N50 bij KP Hattemerbroek?

Ik schreef:Tja het lijkt me duidelijk dat men een grondkaart uit de jaren '80 gebruikt en af en toe eens 'vergeet' bepaalde zaken te 'updaten'.
-
- 4x5 autosnelweg
En nu de rest van de fouten nog van deze kaart. Er is genoeg te vinden 

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x3 autosnelweg
Aan fouten geen gebrek (hoewel als ik in dit soort topics iets post, Erwin het meestal al zelf heeft gezegd :P), zoals:
-N261 loopt naar Poppel (wat mij betreft overigens prima, maar niet de realiteit)
-N262 zweeft...?
-N58 is nog geen snelweg
-A30 nog niet af (maar blijkbaar wel als N30 tot de A12 aangelegd)
-A5 nog niet af
-A325 loopt naar de A50, ipv naar de A348
-A12 eindigt bij Oud-Dijk
-N348 klopt bij Zutphen niet helemaal
En nog wat dingen.
-N261 loopt naar Poppel (wat mij betreft overigens prima, maar niet de realiteit)
-N262 zweeft...?
-N58 is nog geen snelweg
-A5 nog niet af
-A325 loopt naar de A50, ipv naar de A348
En nog wat dingen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
- 4x5 autosnelweg
Dat deed die vroeger (toen ik nog regelmatig in het Brabantse te vinden was) wel-N261 loopt naar Poppel (wat mij betreft overigens prima, maar niet de realiteit)

Knap dat je die kan zien op de kaart-N262 zweetf

Dat zijn fouten die onder het 'niet goed geüpdate'-werk vielen waar ik eerder al iets over zei.-N58 is nog geen snelweg
-A5 nog niet af
Dat betreft fouten waar ik Rijkswaterstaat al eens vaker op betrapt heb...-A325 loopt naar de A50, ipv naar de A348

De wegenloop bij Eindhoven is ook heel merkwaardig.
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Ik heb ooit nog wel eens een mailtje gestuurd naar de infolijn van RWS (ik kan het nog wel ergens terughalen, maar ik heb er ook op het forum wel eens over gepost). Ik denk niet dat iemand zich geroepen voelt om de kaart verbeteren of te updaten (onder het motto: "Wat weten zij er nou van?"), en dat het daarom tot in de lengte van dagen zo blijft.

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
-
- expressweg
Een correctie: dit is helemaal geen knooppunt! Maar een gelijkvloerse kruising! Het heeft dus nog geen naam.Mus schreef:"Knooppunt Ekkersrijd"? Da's al twee keer fout, het gebied heet daar Ekkersrijt, en het knooppunt heet Ekkersweijer.
Voor de duidelijkheid:
"Naamloos" (De Bokt??): A50 - A58
Ekkersweijer: A2 - A58
Batadorp: A2 - A58
De Hogt: A2 - A67
Leenderheide: A2 - A67
Nu niet meer fout zeggen he

-
- autoweg
-
- verkeersader
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Doe ik daar alle moeite voor om alle borden op het net te zetten, dat iedereen nog moet raden? 
(De A10 is compleet, zie voor het betreffende bord hier)

(De A10 is compleet, zie voor het betreffende bord hier)
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Op de buitenring staat dit:
En dat komt toch bijna overeen wat ik schrijf; alleen schrijf ik Buiksloot i.p.v Centrum hetgeen MIJ logischer lijkt. (Aangezien je eerder voor het Centrum beter de Piet Heijntunnel had kunnen nemen
)
En dat komt toch bijna overeen wat ik schrijf; alleen schrijf ik Buiksloot i.p.v Centrum hetgeen MIJ logischer lijkt. (Aangezien je eerder voor het Centrum beter de Piet Heijntunnel had kunnen nemen

-
- Wegnummerfotograaf
Het is toch wel handig om te weten dat je via deze afrit weer naar het centrum kunt (in tegenstelling tot s115, s117, s118).Vinny schreef:alleen schrijf ik Buiksloot i.p.v Centrum hetgeen MIJ logischer lijkt. (Aangezien je eerder voor het Centrum beter de Piet Heijntunnel had kunnen nemen)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- verkeersader
-
- 2x5 autosnelweg
Onderaan de afrit S116 wordt vergezeld P+R Buikslotermeerplein de wijknamen Noord en Centrum. Goed compromis?harry schreef:Het is toch wel handig om te weten dat je via deze afrit weer naar het centrum kunt (in tegenstelling tot s115, s117, s118).Vinny schreef:alleen schrijf ik Buiksloot i.p.v Centrum hetgeen MIJ logischer lijkt. (Aangezien je eerder voor het Centrum beter de Piet Heijntunnel had kunnen nemen)

-
- Voorzitter
Jawel, verkeer van Kampen naar Zwolle ging via de huidige N764 en N331 naar Zwolle-Zuid. Maar of dat toen al N50 heette... Ik kan me wel voorstellen dat dat vroeger onderdeel was van Rijksweg 50.Chrizz schreef:Vroegah liep de N50 wel ten oosten van Kampen (maar niet totaan Zwolle, natuurlijk). Maar dit gaat wel erg ver.Palance schreef:En wat dachten jullie van het verloop A50/N50 bij KP Hattemerbroek?
Ik heb nog een foto van eind jaren '70 van de aanleg van de A50 voor KP Hattemerbroek. Daar staat Emmeloord samen met Groningen en Zwolle rechtsaf de A28 op aangegeven.